Veldrijden 2024 - 2025
Inderdaad, een echt crossparcours zijn naam waardig en interessante strijd gezien in beide wedstrijden.scottpch64 schreef: ↑15 dec 2024 18:03 2 Mooie wedstrijden gezien, zowel bij de dames als ook bij de mannen spannend!
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vandaag bij momenten getwijfeld heb of dit nog een parcours voor cyclocross is. Eigenlijk leunt het al veel meer aan bij MTB. Nu kan je gemakkelijk zeggen: Je kan overal over zeuren, ze moeten dit maar kunnen, maar toch... Toch weer een paar zware valpartijen met gevolgen vandaag en dan stel ik me toch de vraag of het verantwoord is om dit type fiets van die steile hellingen naar beneden te gooien.lugosi schreef: ↑15 dec 2024 20:06Inderdaad, een echt crossparcours zijn naam waardig en interessante strijd gezien in beide wedstrijden.scottpch64 schreef: ↑15 dec 2024 18:03 2 Mooie wedstrijden gezien, zowel bij de dames als ook bij de mannen spannend!
Gisteren kaartjes aangeschaft voor Loenhout. Zie dat naast van Aert ook VdP aan het vertrek staat. Best wel voor mijn jaarlijkse uitje naar de cross met een van de twee RikkertJr's. De andere RikkertJr wil niet mee, ik heb toch iets niet goed gedaan in de opvoeding.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Van de renners zelf heb ik geen klachten gehoord, jij wel? Denk dat ze zelf beter kunnen inschatten wat wel en niet kan dan jij en ik, dus volgens mij zal het echt wel meevallen.gede schreef: ↑15 dec 2024 21:23Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vandaag bij momenten getwijfeld heb of dit nog een parcours voor cyclocross is. Eigenlijk leunt het al veel meer aan bij MTB. Nu kan je gemakkelijk zeggen: Je kan overal over zeuren, ze moeten dit maar kunnen, maar toch... Toch weer een paar zware valpartijen met gevolgen vandaag en dan stel ik me toch de vraag of het verantwoord is om dit type fiets van die steile hellingen naar beneden te gooien.lugosi schreef: ↑15 dec 2024 20:06Inderdaad, een echt crossparcours zijn naam waardig en interessante strijd gezien in beide wedstrijden.scottpch64 schreef: ↑15 dec 2024 18:03 2 Mooie wedstrijden gezien, zowel bij de dames als ook bij de mannen spannend!
Omdat je achteraf alleen de renners hoort die op het podium zijn geraakt... Bovendien is het een misverstand dat de renners altijd de beste referentie zijn. Renner zijn is zo ongeveer het gevaarlijkste beroep dat je op deze aardbol kan uitoefenen en dit heeft tot een vorm van 'tolerantie' geleid.el_loco schreef: ↑16 dec 2024 08:06Van de renners zelf heb ik geen klachten gehoord, jij wel? Denk dat ze zelf beter kunnen inschatten wat wel en niet kan dan jij en ik, dus volgens mij zal het echt wel meevallen.gede schreef: ↑15 dec 2024 21:23Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik vandaag bij momenten getwijfeld heb of dit nog een parcours voor cyclocross is. Eigenlijk leunt het al veel meer aan bij MTB. Nu kan je gemakkelijk zeggen: Je kan overal over zeuren, ze moeten dit maar kunnen, maar toch... Toch weer een paar zware valpartijen met gevolgen vandaag en dan stel ik me toch de vraag of het verantwoord is om dit type fiets van die steile hellingen naar beneden te gooien.
Op dat vlak vind ik zo'n Koppenberg dan toch véél en véél attractiever. Ook erg zwaar, maar wel een parcours waar je met een crossfiets nog verantwoord naar beneden kan rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Of er naar geluisterd wordt is vraag 2.....
En zie de afdaling van Pogi dit jaar in de Tour vanaf de Galibier, die was totaal NIET veilig op die snelheid. Alleen kwam het hem nu wel goed uit. Dus renners zijn echt een slechte referentie.
Dat gezegd hebbende: als een racebaan niet goed is voor veldrijden en een pittig parcours als gisteren ook niet, dan wordt het wel heel saai qua diversiteit. Met de juiste bandenkeuze kun je al een deel oplossen en elk parcours heeft (in theorie) zijn eigen specialisten.
Less is bore
Renners geven dat pas aan als het risico om te verongelukken te groot wordt, al de rest accepteren ze gewoon. Het is in eerste instantie aan de organisaties om met gezond verstand te evalueren wat kan en wat niet. Op dat vlak zit de cross van Namen voor mij echt op het randje.
Of het parcours in Namen op het randje af zat van het verantwoorde of toelaatbare?
Dit zou je eens aan de beroemd en beruchte ex-crossers moeten vragen voor
wie dit vaak wekelijkse kost was, met fietsen en banden die bijlange het
kwaliteitsniveau niet hadden zoals de huidige generatie die heeft.
Maar uiteindelijk zijn het de renners met de beste technische skills die zich op dergelijke
parcours onderscheiden van de rest en het 'gevaarlijke' zit bij het gebrek aan acrobatie
op de fiets bij sommige crossers.
Dit zou je eens aan de beroemd en beruchte ex-crossers moeten vragen voor
wie dit vaak wekelijkse kost was, met fietsen en banden die bijlange het
kwaliteitsniveau niet hadden zoals de huidige generatie die heeft.
Maar uiteindelijk zijn het de renners met de beste technische skills die zich op dergelijke
parcours onderscheiden van de rest en het 'gevaarlijke' zit bij het gebrek aan acrobatie
op de fiets bij sommige crossers.
Welke crossers moesten dan wekelijks rijden op zo'n parcours als Namen?CALPE schreef: ↑16 dec 2024 09:57 Of het parcours in Namen op het randje af zat van het verantwoorde of toelaatbare?
Dit zou je eens aan de beroemd en beruchte ex-crossers moeten vragen voor
wie dit vaak wekelijkse kost was, met fietsen en banden die bijlange het
kwaliteitsniveau niet hadden zoals de huidige generatie die heeft.
Maar uiteindelijk zijn het de renners met de beste technische skills die zich op dergelijke
parcours onderscheiden van de rest en het 'gevaarlijke' zit bij het gebrek aan acrobatie
op de fiets bij sommige crossers.
En dat het hem enkel in de skills zit. Sorry, daar zal ik maar niet op ingaan.