Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 dec 2024 17:29
wasbeer2006 schreef: ↑17 dec 2024 14:11
daniel1975 schreef: ↑17 dec 2024 09:37
Goed kerstbrood idem en zo zijn er nog wel een paar dingen. Zelfs als ik er op let komt er stiekum toch teveel binnen (aldus mijn weegschaal
).
Stop een keer bij Vreugdenhil in Maasdijk. Tering duur, ik geloof 13 euro voor een brood.
Maar echt, alles klopt, de smaak, de structuur, de ingrediënten. Zelden zo,n brood gegeten.
I know
Krijgen wij elk jaar van een leverancier….
Less is bore
-
borgmonster
- Forum-lid
borgmonster
18 dec 2024 00:31
rikkert schreef: ↑17 dec 2024 08:10
daniel1975 schreef: ↑16 dec 2024 21:51
Maar ik dat betuttelende mag wel wat minder. Ik ben sowiso al lang voorstander voor iets meer zelfredzaamheid en gezond verstand.
Ik triggerde op de commercial van kwf die aangeeft dat alcohol aangetoond effect heeft op 7 soorten kanker. Daar zijn onderzoeken naar gedaan en (ik ben geen wappie) ik ga ervan uit dat dat geen onzin/fake is.
…
Sprak onlangs met een mdl chirurg. Die was er ook heel duidelijk in: ze zouden alcohol moeten verbieden en beschouwen als een harddrug. Het is zo verschrikkelijk slecht en leidt inderdaad in zo veel gevallen tot kanker. Zij ziet het echt als dweilen met de kraan open. Elke week wel weer iemand in haar praktijk die een onbehandelbare vorm heeft die vrijwel zeker aan alcohol kan worden geweten.
Maar ja, het is sociaal geaccepteerd.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 dec 2024 08:03
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ik de genen van mijn grootvader en overgrootvader heb. Dik in de 90 geworden met een pak sigaretten en een halve fles jenever per dag
Maar serieus: als je ziet hoe sociaal geaccepteerd een lijntje coke in het weekend is geworden in heel veel kringen, dan schrik je je rot.
Less is bore
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
18 dec 2024 08:12
Coke is niet ok, en naast dat het niet gezond is, neemt het ook allerlei criminele ellende met zich mee. Dat zou trouwens ook voor alcohol gelden als het verboden zou zijn. Maar een lijntje coke in het weekend of die halve fles/jenever/pak sigaretten per dag? Puur op gezondheid neig ik ernaar dat dat lijntje coke gezonder is... Maar inderdaad, het is schokkend hoe normaal dat is. Maar als je ziet hoeveel coke er her en der gepakt wordt door Douane, en er vanuit gaande dat een deeltje is, moet het wel ruim voorhanden zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 dec 2024 08:16
Tuurlijk weet ik wel dat het voorbeeld van mijn grootvader niet als voorbeeld mag dienen. Die man heeft gewoon veel geluk gehad met een ijzersterk lijf.
Volgens iemand die in de havens werkt wordt er gewoon coke af en toe min of meer vindbaar meegestuurd als afleiding en gaat er tegelijkertijd ergens anders een veel grotere zending aan land. Ik denk dat vrijwel iedereen hier op het forum slechts 2, hooguit 3 telefoontjes van coke verwijderd is als je de juiste mensen benadert.
Maar dit is wel heel off topic, want niet gekocht
En of het wel/niet fietsgerelateerd is ligt eraan aan wie je het vraagt
Less is bore
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
18 dec 2024 08:36
Gekocht: een zak met coke, kostte me maar 2 telefoontjes...tip van Daniel
Ok dan, on topic, een bouwstofzuiger. Tweede kansje want er zitten een paar krasjes op. Mooi zo, het is een bouwstofzuiger dus die komen er toch wel op en dit scheelde me 24 euro. Zo heb ik ook een inbouwvaatwasser met een kras op de zijkant. Boeien, hij is ingebouwd. Scheelde ook best wel in prijs.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
18 dec 2024 09:03
Oftewel: verbieden is zinloos, tenzij je een carrière als drugsdealer ambieert, dat geldt evengoed voor alcohol
.
Uiteindelijk ga je toch ergens aan dood. Als we alles verbieden waar we op den duur kanker van krijgen, zijn we binnen een week uitgestorven.
Campagnolo Ultra Dork
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
18 dec 2024 09:08
Ernie C. schreef: ↑18 dec 2024 09:03
Oftewel: verbieden is zinloos, tenzij je een carrière als drugsdealer ambieert, dat geldt evengoed voor alcohol
.
Uiteindelijk ga je toch ergens aan dood. Als we alles verbieden waar we op den duur kanker van krijgen, zijn we binnen een week uitgestorven.
En daar begon het mee, het ene willen aanpakken en het andere gewoon vinden.
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
18 dec 2024 09:49
Ik drink ook graag een glas Belgisch bier of een fijn glas rode wijn of rosé.
Maar alcohol is en blijft een killer. Zowel rechtstreeks als onrechtstreeks.
En staat in alle lijstjes qua schadelijk drugs in de top drie. Meestal vooraf gegaan door heroïne/crack en tabak. Cocaïne staat meestal een stuk lager. Idem voor cannabis, lsd en XTC.
Alcohol is nu eenmaal sociaal aanvaard. En de staat wint er miljarden mee. Idem met tabak, al verdwijnt die wel langzaam naar het verdomhoekje.
-
MPolleke
- Forum-lid
-
Contact
MPolleke
18 dec 2024 10:48
Hmm, vergis je niet . Cocaïne kan een hartstilstand tot gevolg hebben. De doodsoorzaak wordt dan gewoonlijk vastgesteld op natuurlijk overlijden. De officiele statistieken zeggen niet alles.
-
el_loco
- Forum-lid
el_loco
18 dec 2024 13:22
Het alcohol-, drugs- en tabaksbeleid is op z`n minst discutabel. Drugs zijn verboden, al zitten daar middelen tussen die minder schadelijk zijn dan alcohol en tabaksrook. Alcohol (ethanol) kun je zo in de winkel kopen, maar staat wel op de lijst kankerverwekkende stoffen. In het lab hier op de middelbare school mag ik het niet (meer) gebruiken, kun je nagaan.
Dat wil niet zeggen dat je alles maar moet verbieden, maar je kunt op z`n minst vragen stellen bij het beleid. En vooral de rol van de industrielobby in deze. Want de overheid verdient dan wel geld aan accijns, maar het kost nog veel meer via de gezondheidszorg. Ik zou dus eerder de zwarte piet bij de fabrikanten leggen, die nemen geen verantwoordelijkheid (zie vapes) en strijken alleen de winst op. De samenleving betaald de rekening.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
18 dec 2024 13:39
el_loco schreef: ↑18 dec 2024 13:22
Het alcohol-, drugs- en tabaksbeleid is op z`n minst discutabel.
Drugs zijn verboden, al zitten daar middelen tussen die minder schadelijk zijn dan alcohol en tabaksrook. Alcohol (ethanol) kun je zo in de winkel kopen, maar staat wel op de lijst kankerverwekkende stoffen. In het lab hier op de middelbare school mag ik het niet (meer) gebruiken, kun je nagaan.
Dat wil niet zeggen dat je alles maar moet verbieden, maar je kunt op z`n minst vragen stellen bij het beleid. En vooral de rol van de industrielobby in deze. Want de overheid verdient dan wel geld aan accijns, maar het kost nog veel meer via de gezondheidszorg. Ik zou dus eerder de zwarte piet bij de fabrikanten leggen, die nemen geen verantwoordelijkheid (zie vapes) en strijken alleen de winst op. De samenleving betaald de rekening.
Verklaar je nader . . . . drugs minder schadelijk dan alcohol of tabaksrook?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless