Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
In the end ben ik wel voordeliger omdat ik een EU pas heb. Dan tikt het met caravan-km’s snel aan als je de balans gaat uitrekenen. En wij zijn gelukkig wel gezegend met een directie die nadenken ipv de media volgen. Elektrisch krijg je iets meer leasebudget, maar hybride of benzine is gewoon mogelijk.
Ik kan eind 2025 een nieuwe uitzoeken, dan ben ik weer 5jr safe. Hoe de wereld er dan (in veel opzichten) uitziet weet geen mens.
Less is bore
-
- Forum-lid
Je zou een amfibie voertuig kunnen overwegen. Of wellicht een tank
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens Rutte schijnen we die dan nodig te hebben…
Die trekt de sleurhut wel, alleen zuipt een beetje veel benzine
Die trekt de sleurhut wel, alleen zuipt een beetje veel benzine
Less is bore
Als (zelfstandige) ondernemer ben je helemaal de sigaar,wasbeer2006 schreef: ↑21 dec 2024 14:22
Wij als leaserijder spekken de schatkist ook wel echt extreem. Het is belasting over belasting en dat stuk kan je vier keer achter elkaar zetten.
Het is echt niet normaal. Ik zeg niet dat het perse onredelijk is, maar laat er nou niemand over een lease auto,s klagen, want we betalen echt bakken belasting.
Mag je eerst de auto zakelijk betalen en als je er vervolgens in wilt rijden mag je nog eens de bijtelling betalen, achterlijke regeling.
Je vergeet erbij te vermelden dat als je er prive in wilt rijden je bijtelling betaalt, logisch toch.mao schreef: ↑21 dec 2024 18:01Als (zelfstandige) ondernemer ben je helemaal de sigaar,wasbeer2006 schreef: ↑21 dec 2024 14:22
Wij als leaserijder spekken de schatkist ook wel echt extreem. Het is belasting over belasting en dat stuk kan je vier keer achter elkaar zetten.
Het is echt niet normaal. Ik zeg niet dat het perse onredelijk is, maar laat er nou niemand over een lease auto,s klagen, want we betalen echt bakken belasting.
Mag je eerst de auto zakelijk betalen en als je er vervolgens in wilt rijden mag je nog eens de bijtelling betalen, achterlijke regeling.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nee , dat is alles behalve logisch/terecht.
Als je in loondienst bent en je “krijgt “ een auto van de zaak dan heeft die auto (en de kosten aan de auto) jouw niets gekost.
Dat je dan een bijtelling moet betalen voor gebruik voor iets wat jouw niets kost daar kan ik in komen.
Als ondernemer mag je de auto eerst (zakelijk) aanschaffen en er vervolgens nog eens voor betalen, wat is daar logisch aan?
Als je in loondienst bent en je “krijgt “ een auto van de zaak dan heeft die auto (en de kosten aan de auto) jouw niets gekost.
Dat je dan een bijtelling moet betalen voor gebruik voor iets wat jouw niets kost daar kan ik in komen.
Als ondernemer mag je de auto eerst (zakelijk) aanschaffen en er vervolgens nog eens voor betalen, wat is daar logisch aan?
-
- Forum-lid
Kwestie van een BV opzetten toch?
Als je hem zakelijk aanschaft, zal je de kosten ook wel ergens aftrekken van je inkomsten.mao schreef: ↑21 dec 2024 20:50 Nee , dat is alles behalve logisch/terecht.
De meeste mensen in loondienst hebben geen auto van de zaak. Die moeten die zelf aanschaffen en alle kosten zelf betalen. Daar kan niks van worden afgetrokken bij de belasting. Met geluk krijg je een beetje reiskostenvergoeding. Hoe eerlijk is dat?
Het voorbeeld geld ook als je een BV hebt,
Links om of rechts om je betaalt 2x , 1x aanschaf 1x gebruik.
Leaseauto is "gewoon" een deel van je arbeidsvoorwaarden. Wat aardig steekt is dat het in sommige deals mogelijk wordt om 400 km gratis te rijden om een shirtje ergens voor 10 euro minder te halen.
Niet zijken maar reiden !