Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

jappiex
Forum-lid

jappiex 23 dec 2024 08:38

Zo is het precies Wasbeer. En straks weer lekker de berg op en de zon in. De rest blijft dan modderploeteren in de kou. We hoeven niet verbaast te zijn dat die broodveldrijders zonder niveau aan het WK beginnen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2024 08:47

Denk dat je daar de spijker op de kop slaat; professionele aanpak met keuzes maken vs hele seizoen in de kou ploeteren zonder fatsoenlijke trainingsblokken.
Om de brug te maken naar het marathonschaatsen, toch ook een beetje de boerenjongens&meisjes tak van het schaatsen, daar zie je ook dat de ploegen/atleten die het het meest professioneel benaderen de bloemen pakken.
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 dec 2024 08:55

Het blijft toch lastig om verschillende inzichten naast elkaar te hebben.
Als iemand veldrijden als folklore ziet snap ik dat wel.
Als iemand veldrijden als een mega zware en technisch moeilijke topsport ziet snap ik dat ook wel.

Wie uitsluitend in kamp A of kamp B zit zal zich wellicht wat snel ergeren aan het andere kamp.
Om ons dan weer te ergeren aan de ergernis van een ander etc.

In The End is er maar één ding echt ergerlijk...........het is WEER grijs vandaag.....................

Verwarming aan - check
Koffie - check
Speculaasje - check
Laptop werk verbinding - check

Nog paar uurtjes werken dit jaar.................fijne dag en vanmiddag wel cross kijken allemaal. Of je het nu folklore of topsport vindt.
Het is de moeite om een uurtje stuk te slaan!

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 23 dec 2024 09:15

Ik vind het beide. Topsport en folklore. Waar val ik dan onder?

Ik vind de cross geweldig om te zien. Er zijn veel renners die aan elkaar gewaagd zijn en een paar die er met kop en schouders bovenuit steken. Dat zag je gisteren. Doet dat iets af aan de prestatie van Mathieu of aan de prestatie van de rest? Vind ik niet. Zou het leuk zijn als er meer tegenstand op gelijk niveau is? Zeker.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 dec 2024 09:28

daniel1975 schreef: 23 dec 2024 08:47 Denk dat je daar de spijker op de kop slaat; professionele aanpak met keuzes maken vs hele seizoen in de kou ploeteren zonder fatsoenlijke trainingsblokken.
Om de brug te maken naar het marathonschaatsen, toch ook een beetje de boerenjongens&meisjes tak van het schaatsen, daar zie je ook dat de ploegen/atleten die het het meest professioneel benaderen de bloemen pakken.
Maar als je dan vervolgens naar Puck Pieterse kijkt, kun je ook concluderen dat je niet zomaar even instapt in de cross. Zij is technisch toch ook niet de minste en juist op dat vlak maakt ze nu de foutjes. Dat vd Poel, zonder echt op de crossfiets gezeten te hebben dit parcours zo technisch foutloos weet te rijden, zegt echt wel heel veel over zijn overschot aan talent t.o.v. de rest.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2024 09:35

Soms is dominantie mooi. Die eerste ronde van gisteren was daar een perfect voorbeeld van. De regenrace van Max in Brazilie, een aantal koersen van Pogi, Duplantis, Fourcade, Bolt, de 2 gouden plakken van Remco: fantastische sportmomenten.

Puck valt idd niet helemaal mee, maar die gaan we echt nog wel zien deze winter.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 dec 2024 10:20

@Gede; 3 wereldkampioenen mtb-ers die aan veldrijden sporadisch deden: Brentjes, Meirhaeghe en Absalon: onder hun drieën ongeveer aan een 60tal veldritten meegedaan en in totaal 2 overwinningen( welke veldritten vind ik niet maar geen topwedstrijden) en 1 top 3 plaats denk ik.. In de paar wereldbekerwedstrijden of wedstrijden van betekenis die ze reden was een 30 plaats zo wat het beste resultaat.µ
Type de naam van de mountainbiker in en "veldrijden" en je vindt de resultaten onder... https://cyclocross24.com/nl/rider/julien-absalon/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 dec 2024 13:01

daniel1975 schreef: 23 dec 2024 09:35 Soms is dominantie mooi. Die eerste ronde van gisteren was daar een perfect voorbeeld van. De regenrace van Max in Brazilie, een aantal koersen van Pogi, Duplantis, Fourcade, Bolt, de 2 gouden plakken van Remco: fantastische sportmomenten.

Puck valt idd niet helemaal mee, maar die gaan we echt nog wel zien deze winter.
Puck kiest ze uit. Het lijkt dat die niet lang goed kan zijn. Maar dan wel de absolute top haalt.
Als je dat weet, kan ook nog de onervarenheid zijn is dat prima

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 23 dec 2024 13:59

Thomas Frischknecht deed het in een andere tijd toch best aardig in beide disciplines.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 23 dec 2024 14:44

MVDP is een godenkind, gemaakt voor het veldrijden: hij is technisch exceptioneel en fysiek exceptioneel. In P-R kan hij voornamelijk 1 van die 2 troeven uitspelen en domineerde hij de laatste jaren ook al, in het veldrijden is het de combinatie van de 2 die hem nog eens zo veel verder boven de rest doet uitsteken. Dat wil niet zeggen dat het algemene niveau van veldrijden even hoog is als in het wegwielrennen, maar alle crossers wegzetten als keuterboertjes is ook unfair.
Afbeelding

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 23 dec 2024 15:05

Ondertussen is bekend dat Vos een ritje meepakt in Besançon.
Ik ben benieuwd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 23 dec 2024 15:10

Alvarado wint wederom
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie