Mijn nieuwe stuur, een Cadex Race, heeft een gaatje voor de di2 junction aan de linkerzijde. Rechts zit geen gat. Hoe installeer ik de junction (nu rechts in m’n stuur) op een nette manier? Kabels van m’n fiets lopen buiten het stuur om, de di2 kabel moet met de kabel van de achterrem het frame in. Alleen in het platte deel van het stuur zitten nog twee gaten voor kabels.
De junction links installeren lijkt me geen optie omdat de kabel van de di2 dan vanaf de andere kant komt als die van de achterrem. Wie heeft een idee?
Junction
Als ik de junction links installeer, kan er een kabeltje naar de linker shifter. Ingang twee van de linker shifter gebruiken voor een kabel naar de rechter shifter. Die kan meelopen met de remleidingen onder het stuurlint. In het middendeel kan die binnendoor geleid worden door de gaten die al in het stuur zitten. De tweede ingang van de rechter shifter kan de kabel in die het frame in gaat met de achterrem.
Kan ik dan de tweede poort van de junction gebruiken voor een d-fly? En klopt dit schema?
Kan ik dan de tweede poort van de junction gebruiken voor een d-fly? En klopt dit schema?
Zo monteer ik ook meestal de DI2 kabels. En de kabel van de junction links, laat ik door het stuur lopen en komt dan uit het gat links en dan de shifter in.Tijs89 schreef: ↑23 dec 2024 14:49 Als ik de junction links installeer, kan er een kabeltje naar de linker shifter. Ingang twee van de linker shifter gebruiken voor een kabel naar de rechter shifter. Die kan meelopen met de remleidingen onder het stuurlint. In het middendeel kan die binnendoor geleid worden door de gaten die al in het stuur zitten. De tweede ingang van de rechter shifter kan de kabel in die het frame in gaat met de achterrem.
Kan ik dan de tweede poort van de junction gebruiken voor een d-fly? En klopt dit schema?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gelukt, het was minder ingewikkeld dan ik dacht. Ik dacht dat er een soort 'rond' circuit moest ontstaan (stroom heen en terug, zoals plus en min bij elektriciteit), maar in de praktijk kun je de verschillende onderdelen met een enkel kabeltje met elkaar verbinden.
Alleen nog even een langer kabeltje bestellen voor door het stuur en dan kan de boel in elkaar. Dank voor het meedenken allen!