Alles over vakanties op én met de fiets
-
synapse
- Forum-lid
synapse
24 dec 2024 16:41
jakkel schreef: ↑17 dec 2024 19:16
Ik kom al sinds 1985 in Bourg. Ik heb niet gezegd dat het er geen leuke plaats is, ik vind het er gewoon niet leuker dan boven op den berg.
Zo zie je maar dat smaken nogal kunnen verschillen.
Ik kom sinds 194 (baas boven baas
) in Bourg en vind het een prima stadje waar je vanaf de camping lekker naartoe kunt wandelen.
Terrasje pakken , eten, marktje bezoeken.
Op de berg is alleen het eerst straatje van hert dorp wel aardig, de rest is (in de zomer nmm) erg doods.
Courir c'est mourir un peu
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
24 dec 2024 16:51
synapse schreef: ↑24 dec 2024 16:41
Ik kom sinds 194 (baas boven baas
) in Bourg
Dan ben je echt heeeeeeeel oud. Ben jij ook een immortal?
Ik kwam daar voor het eerste rond 1990. Wat op oude fotos opvalt is de omvang van La Meije en dat je vanaf de camping sneeuwvelden kon zien liggen. En mijn eerste kennismaking met La Marmotte, de belevenis dat ‘s morgens vroeg een paar duizend renners lang de camping (Belledonne) kwamen die een heeeeeeele dag ging klimmen. Indruk gemaakt bij een polderjongen.
Less is bore
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
24 dec 2024 21:31
Bizar trouwens hoeveel campings er al volzitten in de zomervakantie.
Wij zijn wat aan het rondklikken bij verschillende campings tegen de Vercors, haute-alpes, etc maar gewoon heel veel campings al vol. Gaat echt nergens over.
Less is bore
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
25 dec 2024 11:16
Ik heb voor mei/juni '25 in oktober al een huisje geboekt voor drie weken in Bédoin. Tegenwoordig moet je 'r heel snel bij zijn, zeker als je iets deftigs wilt.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
25 dec 2024 11:32
jakkel schreef: ↑25 dec 2024 11:16
Ik heb voor mei/juni '25 in oktober al een huisje geboekt voor drie weken in Bédoin. Tegenwoordig moet je 'r heel snel bij zijn, zeker als je iets deftigs wilt.
Nu is mei/juni voor de Ventoux niet echt de drukste tijd. Dat komt pas eind juni/juli. Maar als je toch weet dat je er naar toe wilt, waarom dan niet boeken? Weet je zeker dat je niet achter het net vist.
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
25 dec 2024 11:49
Jans schreef: ↑25 dec 2024 11:32
jakkel schreef: ↑25 dec 2024 11:16
Nu is mei/juni voor de Ventoux niet echt de drukste tijd. Dat komt pas eind juni/juli. Maar als je toch weet dat je er naar toe wilt, waarom dan niet boeken? Weet je zeker dat je niet achter het net vist.
Is wel de periode van de GF Mont Ventoux en Tour du ALS . Vorig jaar was er toch vrij veel bezet die periode. Maar inderdaad, super druk is het nog niet
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
25 dec 2024 12:48
Jans schreef: ↑25 dec 2024 11:32. Maar als je toch weet dat je er naar toe wilt, waarom dan niet boeken? Weet je zeker dat je niet achter het net vist.
Omdat er ook gewoon dingen moeten worden afgestemd met collega’s bijvoorbeeld. Niet alle bedrijven doen dat al in het oude jaar.
En in sept-okt al boeken voor volgende jaar is natuurlijk idioot voor een huisje of camping.
Iedereen maar klagen, maar ondertussen moet je er 3/4 jaar vooraf bij zijn voor de leukere plekken, moet je loten voor theatervoorstellingen en is €130,- voor een concertkaartje niks geks meer. Gaat zooooooo slecht met ons….
Less is bore
-
rene
- Forum-lid HC
rene
25 dec 2024 13:08
Wie klaagt er nu dan
.
Gewoon nemen zoals het komt. Alpe d’Huzes vol geboekt vanaf okt. Ik had graag eens meegedaan maar jammer dan. Ook bij ons zijn de vakanties pas eind november/ begin december rond - en dan moet ik de wintersport van januari ook nog boeken. En ook dan zijn vaak de beste keuzes al moeilijk ( zeker komend jaar ivm 3 appartementen).
Volgend jaar vanaf 14 augustus tot 1 september vrij en we boeken niets van te voren. We zien wel wat er op ons pad komt. In juni Le Marmotte, en dat konden we nog goed boeken. Maar moet ik me er druk om maken - nou nee dacht het niet. Het is zoals het is , je kan er geen k#dt aan veranderen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
jakkel
- Forum-lid
jakkel
25 dec 2024 14:07
daniel1975 schreef: ↑25 dec 2024 12:48
Jans schreef: ↑25 dec 2024 11:32. Maar als je toch weet dat je er naar toe wilt, waarom dan niet boeken? Weet je zeker dat je niet achter het net vist.
Omdat er ook gewoon dingen moeten worden afgestemd met collega’s bijvoorbeeld. Niet alle bedrijven doen dat al in het oude jaar.
En in sept-okt al boeken voor volgende jaar is natuurlijk idioot voor een huisje of camping.
Iedereen maar klagen, maar ondertussen moet je er 3/4 jaar vooraf bij zijn voor de leukere plekken, moet je loten voor theatervoorstellingen en is €130,- voor een concertkaartje niks geks meer. Gaat zooooooo slecht met ons….
Dat is ook omdat de laatste decennia alles zo populair is, flink gevoed door internet met sociale media, Strava,... . De georganiseerde sportevenementen lopen de spuigaten uit. Regio's als die rond de Ventoux en Alpe d'Huez zitten daarom elke zomer overvol. Ik zou ook liever later boeken, maar dan heb je kans dat 't bezet is. Met het werk moet ik geen rekening houden, ik doe immers zelf de planning.
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
25 dec 2024 14:55
daniel1975 schreef: ↑25 dec 2024 12:48
Om op het laatste terug te komen, we moeten vooral geloven dat het allemaal heel slecht gaat (Uitzonderingen zijn er zeker en ook nog een deel die daar niet zoveel aan kunnen doen). Maar verder begrijp ik niet echt wat je met je laatste opmerkingen wilt zeggen. Voor mij zeg je niet anders dan dat het eigenlijk helemaal niet zo slecht gaat. En dat anderen je dan voor zijn, het zij zo.
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
25 dec 2024 16:11
Ik heb nog helemaal niks geboekt voor deze zomer en dat ga ik voorlopig ook niet doen ook niet. Sterker nog, ik heb nog nooit maanden en maanden van te voren campings geboekt. En mijn vermoeden is dat de campings waar voor dat noodzakelijk is van die campings zijn waar ik nog niet door wil worden gevonden. Als er kinderalimentatie is, dan blijf ik weg. Echt, verschrikkelijk. Vorige zomer weken achter elkaar gekampeerd in Frankrijk, niks gereserveerd, alleen maar goede campings gehad. Van die plekken waar echt helemaal niks gebeurd. Bergen, meertje, dorpje, rust. Niks meer.
Ik heb nog geen idee wat ik deze zomer ga doen. Maar 4 weken bikepacking in Frankrijk en/of is wel erg aanlokkelijk
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
25 dec 2024 16:17
Rob, ik geloof er niets van dat je last van kinderalimentatie hebt
. Maar als je gaat fietsen heb je toch ook geen last van die kinderanimatie, eerder van de grote mensen animatie in de avond.