Bijna elke velg met of zonder 'opstaand' randje naast de velgrand krijg je tubeless.
Het grote domme vragen topic
Ik rijd al meer dan 10 jaar tubeless, in het begin met gewone velgen (heb nog steeds een Quattro tubeless) maar nu al een paar jaar met tubeless geschikte velgen. Een afloper heb ik nog nooit gehad maar kan natuurlijk altijd gebeuren bij een te lage bandenspanning of lek rijden, ook bij een slecht passende tubeless band op een tubeless geschikte velg.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Iets wat ik al regelmatig opmerkte.
Ik ben aan het fietsen zoals vandaag rond 10 graden celcius. Dus geen wolkjes bij het uitademen.
Dan rijdt er een vrachtwagen, tractor,... langs en gedurende een 20 tal seconden komen er bij het uitademen wolkjes. Vandaag had ik het bij het kruisen van de autosnelweg.
Wat zou dat zijn? Iets met de uitlaatgassen?
Dat het niet zo goed zal zijn, lijkt me duidelijk.
Ik ben aan het fietsen zoals vandaag rond 10 graden celcius. Dus geen wolkjes bij het uitademen.
Dan rijdt er een vrachtwagen, tractor,... langs en gedurende een 20 tal seconden komen er bij het uitademen wolkjes. Vandaag had ik het bij het kruisen van de autosnelweg.
Ja,raar.
Misschien is het zo dat als je voorbij gereden wordt, he in de zuiging van dat voertuig komt.
Daarin heerst waarschijnlijk een iets lagere luchtdruk waardoor de temperatuur iets daalt.?.?.
Maar dit schud ik zo uit de mouw en het kan complete onzin zijn.
Misschien is het zo dat als je voorbij gereden wordt, he in de zuiging van dat voertuig komt.
Daarin heerst waarschijnlijk een iets lagere luchtdruk waardoor de temperatuur iets daalt.?.?.
Maar dit schud ik zo uit de mouw en het kan complete onzin zijn.
Gewoon goed hard oppompen, meestal tot de max toegestane banden druk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Daar heb ik met Orlok ook wel eens een discussie over gehad. Ik zou het ook niet aanraden.
Kijk in de polder gaat het best wel goed. Maar juist in extreme situatie, warm, afdaling hoge snelheid.
Daarnaats gebruik je verstand, gaat een band er te makkelijk op, rijd hem niet tubeless. Nu merk ik dat met de nieuwe banden en velgen dit echt wel extreem verbeterd is.
- CampaYolo
- Forum-lid
Een stukje les in natuur/scheikunde kan dit verklaren. Vochtdeeltjes pakken samen op vervuiling in de lucht. Iemand met meer dan mijn oppervlakkige kennis kan dit wellicht beter uitleggen.koeroeur schreef: ↑26 dec 2024 16:57 Iets wat ik al regelmatig opmerkte.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.