Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

glutendokter
Forum-lid

glutendokter 24 dec 2024 19:01

Een nieuwe Ekoi bib had ik nog niet eerder gehad volgens hun een 8 uur zeem ik ben erg benieuwd hoe dit zit tegenover de Casteli's die ik nu heb
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 28 dec 2024 10:35

Vorige week een upgrade kit van de Sram Red AXS D1 op de kop getikt voor een hele mooie prijs en tevens een 48/35 GXP crankset met 165mm cranks erbij gematst.
Zit inmiddels op m'n Scott Foil! :like:

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 28 dec 2024 15:18

Een Shimano BT-DN110A accu voor op de plank. Werd een beetje zenuwachtig van geruchten dat die oude di2 eruit zou zijn bij Shimano. Steeds minder winkels die die nog leveren.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

DDX
Forum-lid HC

DDX 30 dec 2024 14:59

Giro Vulc Lightweight Gloves

Afbeelding

Afbeelding

Niet te dik/lomp iig.
Nu even wachten op echte kou om te testen.

Na lezen van review wilde ik ze ook hebben/testen.
Voor die dagen dat het echt goed koud is.
Draag dan nu de Castelli Estromo handschoenen, maar die zijn mij eigenlijk net te dik/lomp.
https://www.cyclingnews.com/reviews/gir ... er-tested/

De Assos RSR Thermo die in die review genoemd worden heb ik ook al en redden mij icm dagen zoals vorige week met hele dag motregen en kou (icm 2 paar handschoenen, zodat ik halverwege rit kan wisselen)
Laatst gewijzigd door DDX op 30 dec 2024 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2024 15:38

De Assos handschoenen heb ik ook en zijn, voor mij, bij deze temperaturen, ook ism onderhandschoenen, waardeloos waar ik ze voor gekocht heb.
De Castelli Estremo's voldoen voor mij dan, ism dunne onderhandschoenen weer wel, soms met een warmtepatch tussen onder- en buitenhandschoen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DDX
Forum-lid HC

DDX 30 dec 2024 15:41

Dat is nadeel van grote handen, ik heb de extremo's in XXL en dan past er echt niets meer onder, ik zit nu al redelijk met m'n vingertoppen tegen uiteinde aan.
De Assos RSR zijn niet volledig waterdicht, maar zorgen er wel voor dat handschoenen eronder zo'n 1 a 2 uurtjes droog blijven en daarna warm.
Langere ritten wissel ik dan de onderhanschoenen.

Maar voor droge koude dagen zocht ik nog een andere oplossing, nu deze giro maar proberen.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 dec 2024 16:25

Na een ongelukje met de gravelbike op het kroondomein gisteren, een forse tak in het achterwiel, waardoor o.a. de derailleur afbrak, moest ik weer wat investeren.
Een nieuwe GRX achterderailleur dus, een nieuwe steekas voor het achterwiel (vraag niet hoe…) en het achterwiel zelf mag terug naar Philippos om een spaak te vervangen en het wiel verder na te lopen. En ik mag wat plekjes bijwerken aan de staande achtervork van het pas gespoten frame 😥, waar de afgebroken derailleur tegen aan was geklapt (dat laatste doet misschien wel het meeste pijn).

Verder gelukkig zonder erg. Blokkerend achterwiel leidde niet tot een val ofzo. Slechts een verpeste fietsdag!

glutendokter
Forum-lid

glutendokter 30 dec 2024 19:57

Na aanschaf Kickr core en Headwind maak ik de setup af met een kickr climb. (mooi verjaardag cadeau)
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 31 dec 2024 08:03

Hanz Bé schreef: 30 dec 2024 16:25 Na een ongelukje met de gravelbike op het kroondomein gisteren, een forse tak in het achterwiel, waardoor o.a. de derailleur afbrak, moest ik weer wat investeren.
Een nieuwe GRX achterderailleur dus, een nieuwe steekas voor het achterwiel (vraag niet hoe…) en het achterwiel zelf mag terug naar Philippos om een spaak te vervangen en het wiel verder na te lopen. En ik mag wat plekjes bijwerken aan de staande achtervork van het pas gespoten frame 😥, waar de afgebroken derailleur tegen aan was geklapt (dat laatste doet misschien wel het meeste pijn).

Verder gelukkig zonder erg. Blokkerend achterwiel leidde niet tot een val ofzo. Slechts een verpeste fietsdag!
Geen lakstiftje meegekregen van de spuiter waar je je frame hebt laten spuiten Hans?
Daarmee kun je de schade een beetje herstellen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2024 08:07

tinoh schreef: 28 dec 2024 15:18 Een Shimano BT-DN110A accu voor op de plank. Werd een beetje zenuwachtig van geruchten dat die oude di2 eruit zou zijn bij Shimano. Steeds minder winkels die die nog leveren.
Is dat voor de oude 10sp dan?
Less is bore

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 31 dec 2024 08:31

Nee voor de oude generatie 11 speed, de 6870. Ik las iets daarover op het tweakers forum dat die generatie end of Life is en accu niet uitwisselbaar is met nieuwere accu’s Maar ik kon er ook niet veel meer over vinden en zag alleen dat dit type wat schaars aan het worden zijn. Ik snap ook niet zo goed wat het probleem er mee zou kunnen zijn, aangezien nieuwe derailleurs wel op de oude accu werkt. Is het dan slechts een kwestie van de bekabeling ook vervangen weet ik niet.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 dec 2024 11:38

scottpch64 schreef: 31 dec 2024 08:03
Hanz Bé schreef: 30 dec 2024 16:25 Na een ongelukje met de gravelbike op het kroondomein gisteren, een forse tak in het achterwiel, waardoor o.a. de derailleur afbrak, moest ik weer wat investeren.

Geen lakstiftje meegekregen van de spuiter waar je je frame hebt laten spuiten Hans?
Daarmee kun je de schade een beetje herstellen.
Nog niet, maar ben ik nu mee bezig!

Plaats reactie