Met een leasefiets vervallen inderdaad de reiskosten. Al staat het de werkgever vrij alsnog reiskosten uit te keren alleen niet onbelast. Hier gaan we binnenkort ook aan de leasefiets. Ik heb geen stadsfiets dus dat is waar ik nu naar kijk. En ik ga niet met de stadfiets naar het werk dus voor mij is het reiskostenverhaal geen probleem. En dan nog, denk je dat er iemand elke dag in het fietsenhok gaat kijken op welke fiets je bent gekomen?
Maar in het geval dat je reiskosten verliest dan is een leasefiets totaal niet interessant.
Lease fiets voor en nadelen.
In Vlaanderen niet volgens mij.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een kennis van mij heeft een salariswagen met onbeperkte tankkaart en laadpas/vergoeding thuis laden en ook een leasefiets met de maximale fietsvergoeding.
Het beste van verschillende werelden dus.
Het beste van verschillende werelden dus.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Volgende baan maar in Vlaanderen zoeken, wel stukkie fietsen
Als je mensen echt uit auto wil krijgen, zullen ze toch ook moeten kijken hoe ze aantrekkelijker kunnen maken voor de langere afstand.
-
- Forum-lid
Of de auto een stuk onaantrekkelijker maken, zeker op plekken waar men woont. Minder wegdek, meer files, dan verkiezen mensen het OV of de fiets wellicht boven de auto.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja dat werkt, zie elke dag de A2-4-9-59…..
Less is bore
Dat is ook een optie, zie alleen niet gebeuren. De auto blijft toch een melkkoe...ColumsbusMJ schreef: ↑03 jan 2025 21:25 Of de auto een stuk onaantrekkelijker maken, zeker op plekken waar men woont. Minder wegdek, meer files, dan verkiezen mensen het OV of de fiets wellicht boven de auto.
Ik snap uberhaupt niet dat je in file gaat staan, als je net zo makkelijk kan fietsen