Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
Op de MTB en Gravelbike tubeless rijden is prima vanwege de lagere druk, op de racer rijd ik met TPU binnenbanden icm Conti GP5000 en tubeless ready wielen.
Geen probleem met niet ploppende buitenbanden!
Al meermalen gezien dat door de hogere druk de latex het gat niet gedicht krijgt bij de racefiets.
Heb zelf ook met tubeless racewielen met latex gereden, nu alweer een jaar met TPU binnenbanden.
Bevalt prima!
Kan ik een 12speed groep gebruiken icm met m'n huidige Ultegra crank (50x34) of gaat dat problemen geven met de ketting?
Als je huidige Ultegra crank 11-speed is, dan ja, ik rijd met:
- DA9000 cranks + 105 Di2 voorderailleur + Ultegra 12-spd achterderailleur/shifters
- DA9100 cranks + Ultegra 12-spd voor+achterderailleur/shifters
Wel iets meer afstelwerk voor de voorderailleur zodat deze wel goed schakelt, de voorbladen bij 11-speed hebben een andere onderlinge afstand als van 12-speed
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
Volgens mij klopt dat niet en is dat alleen bij sram flaptop het geval.
Ik meet 0 verschil in de kettingen 11 en 12 sp shimano
Ik meet 0 verschil in de kettingen 11 en 12 sp shimano
Hoe stabiel is een dergelijke standaard?
Ik wil deze dus gaan vast schroeven boven op een lade kastje in de garage (muren zijn van nat wc papier dus ophangen is tot op heden hopeloos mislukt). Maar omdat hij dus ca 1 m hoog komt te staan vroeg ik mij af hoe stevig de fiets er in komt te staan (en of dat bestand is tegen ontzettende lompe kinderen als die hun fiets weer eens om laten donderen).
Ik wil deze dus gaan vast schroeven boven op een lade kastje in de garage (muren zijn van nat wc papier dus ophangen is tot op heden hopeloos mislukt). Maar omdat hij dus ca 1 m hoog komt te staan vroeg ik mij af hoe stevig de fiets er in komt te staan (en of dat bestand is tegen ontzettende lompe kinderen als die hun fiets weer eens om laten donderen).
Zou ik ook verwachten, maar als ik kijk naar de Cinturato M dan wordt die in tanwall ineens 10% zwaarder in dezelfde maat, wat suggereert dat er verschil in opbouw zit. Ik overweeg 50mm ipv mijn huidige zwarte 45mm, 50mm is echter alleen in tanwall te koop en dan krijg je bij deze swap er bijna 25% meer gewicht bij voor de grotere maat en de bruine kleur. Apart.
Laatst gewijzigd door Woefdram op 07 jan 2025 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.