Heb ik ook last van, eerste generatie Aspéro. Heb me er bij neergelegd en verwijder na iedere wasbeurt de top cap en houd hem ondersteboven. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat het me nu niet meer stoort en in één moeite doe Omdat het verder echt een top fiets is en misschien wel de beste fiets is die ik ooit heb gehad neem ik het maar voor lief...LethalP schreef: ↑10 dec 2024 12:06 Even een vraagje van heel andere aard:
Mijn Aspero (A series) is veranderd in een kameel, hij houdt namelijk water vast in het frame.
Dat komt vermoedelijk binnen door het gat in de schuine buis waar de rem en schakelkabels naar binnen gaan, maar kan er vervolgens niet meer uit door de afdichting onder het bracket waar de schakelkabels ook doorheen lopen. Als het afdichtkapje eraf gaat liggen de schakelkabels bloot aan de elementen, maar zie je ook dat er zand ophoopt.
Meerdere die hier last van hebben en dat wellicht hebben opgelost?
Cervélo
https://www.staterabikes.com/p/cervelo- ... -673070224
Deze deal in (bijna ‘25) nog de moeite waard? Eerste generatie met Apex.
Deze deal in (bijna ‘25) nog de moeite waard? Eerste generatie met Apex.
-
- Forum-lid
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ja hoor, mooie deal.
Houd je voldoende geld over om de drivetrain te upgraden naar een elektronische groep.
Houd je voldoende geld over om de drivetrain te upgraden naar een elektronische groep.
Als dit je fiets is, zou ik niet twijfelen. En zo te zien met code SANTA11 nog 11% extra korting (tm morgen). Apex 1x11 is echt prima.Martijn_H schreef: ↑12 dec 2024 21:48 https://www.staterabikes.com/p/cervelo- ... -673070224
Deze deal in (bijna ‘25) nog de moeite waard? Eerste generatie met Apex.
3 jaar geleden ook op mijn gravelfiets laten monteren, na twijfel, maar Rival en Force waren niet (snel) beschikbaar. Voldoet prima! Idee was om op te waarderen naar AXS. Is er nog niet van gekomen . Opwaarderen is overigens meer omdat het kan. Niet omdat het nodig is...
Dan kom je net boven de 1800 euro uit.
Lijkt me echt wel een fijne deal
Lijkt me echt wel een fijne deal
Allereerst nog de beste wensen voor 2025!
Voor het nieuwe jaar heb ik een nieuw project opgestart. Heb voordelig een Aspero 5 frame in de kleur champagne roze kunnen bemachtigen. Dit frame ga ik zelf opbouwen.
Ik twijfel alleen aan de set up/ groepset die ik op het frame ga monteren. De fiets zal voornamelijk als verdelde cross fiets en voor 99% in Nederland gebruikt gaan worden. Wellicht dat ik hem ook zal gebruiken op de weg gezien de race eigenschappen van het frame. Het zal sowieso een elektronische groep worden. Nu is de twijfel of ik er een weggroep set op zal zetten (bij 2x12 maximaal 38 mm banden achter) of een echte gravel set up. Kan je met een SRAM explorer ook op de weg goed uit de voeten? Iemand ervaring hiermee?
Voor het nieuwe jaar heb ik een nieuw project opgestart. Heb voordelig een Aspero 5 frame in de kleur champagne roze kunnen bemachtigen. Dit frame ga ik zelf opbouwen.
Ik twijfel alleen aan de set up/ groepset die ik op het frame ga monteren. De fiets zal voornamelijk als verdelde cross fiets en voor 99% in Nederland gebruikt gaan worden. Wellicht dat ik hem ook zal gebruiken op de weg gezien de race eigenschappen van het frame. Het zal sowieso een elektronische groep worden. Nu is de twijfel of ik er een weggroep set op zal zetten (bij 2x12 maximaal 38 mm banden achter) of een echte gravel set up. Kan je met een SRAM explorer ook op de weg goed uit de voeten? Iemand ervaring hiermee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ik heb een Factor LS met een 1x12 Force XPLR groep, 10/36cassette en een 46kettingblad voor.
Heb 35mm Conti Terra Speed banden gemonteerd en rijd op dit moment voornamelijk op de weg.
De stapjes in de cassette waarin ik rijd, 19/17/15 kransjes, is het af en toe irritant dat je die 16 en 18 mist, naarmate het sneller gaat heb ik er minder last van.
Vaak wordt een gravelfiets geleverd met een 40t of 42t kettingblad voor, maar omdat ik maar incidenteel klim met die fiets, gegaan voor een 46t.
Heb 'm ook zelf opgebouwd dus heb ik zelf die keuze gemaakt, wilde nl niet teveel op die kleinere kransjes rijden en een schuine kettinglijn hebben.
Nu bij mijn snelheden een mooie rechte kettinglijn...
Heb 35mm Conti Terra Speed banden gemonteerd en rijd op dit moment voornamelijk op de weg.
De stapjes in de cassette waarin ik rijd, 19/17/15 kransjes, is het af en toe irritant dat je die 16 en 18 mist, naarmate het sneller gaat heb ik er minder last van.
Vaak wordt een gravelfiets geleverd met een 40t of 42t kettingblad voor, maar omdat ik maar incidenteel klim met die fiets, gegaan voor een 46t.
Heb 'm ook zelf opgebouwd dus heb ik zelf die keuze gemaakt, wilde nl niet teveel op die kleinere kransjes rijden en een schuine kettinglijn hebben.
Nu bij mijn snelheden een mooie rechte kettinglijn...
heb een gravelbike gehad met 1x11 GRX. Die heb ik naar 2x12 SRAM force omgebouwd, vanwege cadans op de weg. dat is op de weg veel prettiger en met een 33voor en 36 achter heb ik offroad nergens problemen.
mijn vrouw heeft een domaine met 105 di2 en een GRX achterderailleur. is ook een leuke combi, die heel flexibel road en off road ingezet kan worden.
Nadeel van een 2x is dat je niet naar hele brede banden kunt ivm de voorderailleur. in mijn fiets past net een 45mm band.
SRAM XPLR vind ik mooi spul, maar als ik in die bandbreedte van verzetten uitkom, dan kom ik op een terrein terecht dat ik mijn MTB boven de gravelbike verkies.
mijn vrouw heeft een domaine met 105 di2 en een GRX achterderailleur. is ook een leuke combi, die heel flexibel road en off road ingezet kan worden.
Nadeel van een 2x is dat je niet naar hele brede banden kunt ivm de voorderailleur. in mijn fiets past net een 45mm band.
SRAM XPLR vind ik mooi spul, maar als ik in die bandbreedte van verzetten uitkom, dan kom ik op een terrein terecht dat ik mijn MTB boven de gravelbike verkies.
Thanks SCOTTPCH64 en Ivo voor jullie reactie. Gezien de voor en tegens die jullie hebben aangebracht neig ik toch naar een Shimano 2x12 set up. Past denk ik toch het beste bij mijn gebruik straks van de fiets. Daarnaast heb ik op mijn Supersix Evo Ultegra DI2 zitten. Kan ik mijn wegwielen eventueel straks ook gebruiken op de Aspero .Ivo W schreef: ↑05 jan 2025 09:28 heb een gravelbike gehad met 1x11 GRX. Die heb ik naar 2x12 SRAM force omgebouwd, vanwege cadans op de weg. dat is op de weg veel prettiger en met een 33voor en 36 achter heb ik offroad nergens problemen.
mijn vrouw heeft een domaine met 105 di2 en een GRX achterderailleur. is ook een leuke combi, die heel flexibel road en off road ingezet kan worden.
Nadeel van een 2x is dat je niet naar hele brede banden kunt ivm de voorderailleur. in mijn fiets past net een 45mm band.
SRAM XPLR vind ik mooi spul, maar als ik in die bandbreedte van verzetten uitkom, dan kom ik op een terrein terecht dat ik mijn MTB boven de gravelbike verkies.
Zelf zeer tevreden over mijn Aspero (A), en in die kleur van jou ook supervet, maar begrijp ik goed dat je er crossen mee wil gaan rijden? Daar issie door het verlaagde bracket t.o.v. een wegfiets niet echt geschikt voor naar mijn idee. (Bij een volbloed crosser juist hoger zodat je wat meer speling hebt met alle obstakels die je tegen komt.)Michael schreef: ↑04 jan 2025 14:23 Allereerst nog de beste wensen voor 2025!
Voor het nieuwe jaar heb ik een nieuw project opgestart. Heb voordelig een Aspero 5 frame in de kleur champagne roze kunnen bemachtigen. Dit frame ga ik zelf opbouwen.
Ik twijfel alleen aan de set up/ groepset die ik op het frame ga monteren. De fiets zal voornamelijk als verdelde cross fiets en voor 99% in Nederland gebruikt gaan worden. Wellicht dat ik hem ook zal gebruiken op de weg gezien de race eigenschappen van het frame. Het zal sowieso een elektronische groep worden. Nu is de twijfel of ik er een weggroep set op zal zetten (bij 2x12 maximaal 38 mm banden achter) of een echte gravel set up. Kan je met een SRAM explorer ook op de weg goed uit de voeten? Iemand ervaring hiermee?
Zelf zeer tevreden over mijn Aspero (A), en in die kleur van jou ook supervet, maar begrijp ik goed dat je er crossen mee wil gaan rijden? Daar issie door het verlaagde bracket t.o.v. een wegfiets niet echt geschikt voor naar mijn idee. (Bij een volbloed crosser juist hoger zodat je wat meer speling hebt met alle obstakels die je tegen komt.)LethalP schreef: ↑05 jan 2025 21:41 [quote=Michael post_id=<a href="tel:1681974">1681974</a> time=<a href="tel:1735997009">1735997009</a> user_id=455466]
Allereerst nog de beste wensen voor 2025!
Voor het nieuwe jaar heb ik een nieuw project opgestart. Heb voordelig een Aspero 5 frame in de kleur champagne roze kunnen bemachtigen. Dit frame ga ik zelf opbouwen.
Ik twijfel alleen aan de set up/ groepset die ik op het frame ga monteren. De fiets zal voornamelijk als verdelde cross fiets en voor 99% in Nederland gebruikt gaan worden. Wellicht dat ik hem ook zal gebruiken op de weg gezien de race eigenschappen van het frame. Het zal sowieso een elektronische groep worden. Nu is de twijfel of ik er een weggroep set op zal zetten (bij 2x12 maximaal 38 mm banden achter) of een echte gravel set up. Kan je met een SRAM explorer ook op de weg goed uit de voeten? Iemand ervaring hiermee?
[/quote]
Nee, ik ga er zeker geen cx-wedstrijden mee rijden. Ik wil de Aspero gaan gebruiken bij veldtoertochten, graveltochten (beide vnl in het Gooi en Noord-Veluwe omgeving Ermelo, Putten, Garderen etc) en in de wintermaanden ook op de weg. Eigenlijk wil ik de Aspero gebruiken waarvoor hij bedoeld is, snelle tochten off-road en ook op de weg in wat mindere omstandigheden. Ik ga er geen (extreme) graveltochten in het buitenland meerijden waarvoor je misschien de verzetten zoals bij een mountainbike nodig hebt.
Goed om te horen dat je zeer tevreden bent over je Aspero. Welke groepset heb jij erop zitten?