Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Versleten 30mm racebuitenband

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 07 jan 2025 17:26

Wie o wie heeft nog een versleten 30mm buitenband liggen, zodat ik kan proberen of een 30mm banden in m'n frame past

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 07 jan 2025 22:12

Kun je dat niet gewoon meten, rekening houdend met de binnenbreedte van de velg?

DDX
Forum-lid HC

DDX 07 jan 2025 22:19

Of gewoon bij futurumshop bestellen en als het niet past retour sturen.

rikkert
Forum-lid

rikkert 08 jan 2025 08:20

DDX schreef: 07 jan 2025 22:19 Of gewoon bij futurumshop bestellen en als het niet past retour sturen.
Sorry, maar dat is toch aso?

Meten met een oude band kan prima, daar ga je toch geen nieuwe voor bestellen en terugsturen (met montagesporen)?

@ts: of naar de fm wandelen en vragen of die er een in de vuilbak heeft? Als je het doel uitlegt, geeft ie hem vast mee.
@woefdram: meten is weten, maar meten met rekening houden van velgbreedte, kan vast, maar lastig, ik zou ook het liefst een bandje passen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DDX
Forum-lid HC

DDX 08 jan 2025 10:55

Valt naar mijn mening in zelfde kopje als kleding kopen en dan passen. (en futurumshop mag je dan vaak zelfs gewoon ermee fietsen met schoenen/kleding)
Maar je kan ook langs fysieke fietsenmaker gaan en vragen je of je band mag passen en als hij past koopt.

Ik heb op dit moment even geen 30mm band over, recent wel weggegooid dus duurt weer even paar weken voordat ik er een over heb ;)

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 08 jan 2025 13:05

Maar het ene merk of het andere kan ook nog verschil in zitten. Pas je een smaller exemplaar, dan kan het zomaar zijn dat een breder vallend exemplaar niet past. Of andersom natuurlijk, dus als je zo op het randje gaat zitten, pas dan wel de band die je ook wilt monteren.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 jan 2025 13:47

Tubeless of clinchers wil ook wel eens uitmaken :)

rikkert
Forum-lid

rikkert 08 jan 2025 14:27

DDX schreef: 08 jan 2025 10:55 Valt naar mijn mening in zelfde kopje als kleding kopen en dan passen. (en futurumshop mag je dan vaak zelfs gewoon ermee fietsen met schoenen/kleding)
Maar je kan ook langs fysieke fietsenmaker gaan en vragen je of je band mag passen en als hij past koopt.

Ik heb op dit moment even geen 30mm band over, recent wel weggegooid dus duurt weer even paar weken voordat ik er een over heb ;)
Als ik zie hoeveel moeite ik moet doen om een band erop te krijgen (of zeepsop erop moet doen), is de band daarna niet nieuw, dat is anders dan kleding passen. En in kleding fietsen en dan terugsturen? Ik vind het maar raar...

Als je naar een gewone fietsenwinkel gaat, kleding koopt, en er in fietst en dan terug brengt, wat zeggen ze dan? Ja lekker kom maar hier met dat spul? Nee toch? En als jij dan zo'n setje weer koopt, zeg je dan ow lekker, iemand anders heeft er al in gefietst, geen probleem. Kan toch niet?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 jan 2025 15:33

rikkert schreef: 08 jan 2025 14:27 En in kleding fietsen en dan terugsturen? Ik vind het maar raar...
Ik denk dat je de optie gemist hebt dieFuturum aanbiedt.

Zij zijn zo zeker van hun kleding dat je 14 dagen lang in het eigen Futurum kledingmerk mag fietsen en daarna retour mag sturen. Dit geldt zeker niet voor alle overige kledingmerken daar.

Ivo W
Forum-lid

Gebruikersavatar Ivo W 08 jan 2025 16:08

[/quote]

Ik denk dat je de optie gemist hebt dieFuturum aanbiedt.

Zij zijn zo zeker van hun kleding dat je 14 dagen lang in het eigen Futurum kledingmerk mag fietsen en daarna retour mag sturen. Dit geldt zeker niet voor alle overige kledingmerken daar.
[/quote]

denk dat de marge dusdanig is, dat ze het risico van weggooien ingecalculeerd hebben ;)

DDX
Forum-lid HC

DDX 08 jan 2025 16:18

Anders stuur je gewoon mailtje naar futurumshop of ze het goed vinden dat je het test.
Ik denk dat ze er geen probleem mee hebben.
Het is niet dat loopvlak slijt door even testmontage te doen.

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan trouwens, kijken of 45mm band paste, deed het niet dus teruggestuurd en daarna 40mm band besteld.
Met koop of afstand mag er gewoon heel veel. (maar ook weer niet zo veel, kleding echt dragen is extra iets wat futurum aanbied)
Dit is natuurlijk ook vaak in voordeel van een webshop, want ze hoeven een minder duur pand aan te houden.

Bij schoenen geld het voor alle schoenen trouwens ;
Je kan alle fiets- en hardloopschoenen én FUTURUM fietsbroeken 14 dagen testen. Bevalt jouw nieuwe product toch niet? Dan kan je deze kosteloos retourneren.
Er zijn trouwens ook genoeg webwinkels die alle kleding die retour komt weggooien of naar opkoper sturen.
Want tja hoe weet je of iemand het niet op een feestje gedragen heeft.
Ik zie persoonlijk minder een probleem met even een band passen (en niet mee fietsen natuurlijk) dan even een fietsbroek passen. (want wie heeft het nog meer gepast, had die zich netjes gewassen voor het passen...)

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 09 jan 2025 22:34

Bedankt voor de input!

Plaats reactie