ZorroI schreef:En wat te denken van die, sorry maar ik heb er geen andere woorden voor, Oetlul die gisteren daar bij de finisch van Gent-Wevelgem op de weg stond en waardoor die Cofidis en QuickStep renners alsnog onderuit gingen.
Viel me nog mee dat een van beide niet eens even verhaal ging halen bij de veroorzaker. Was het een fotograaf?
Sommige dingen zijn zo makkelijk te voorkomen als mensen eens na zouden denken.
De ene was cofidis, de andere was Yoann Offredo (Fdj)
En het was een fotograaf, maar strikt gezien stond hij achter de lijn die de perszones afbakent. Ze zouden in de eerste 100 meter na de finish gewoon geen personen mogen toelaten, voor fotografen bestaat intussen allang een telezoom, en de rest heeft daar al helemaal niets te zoeken.
En inderdaad, het is al te gortig hoe die koersen verlopen. En de staat van het wegdek mag dan (zeker hier in België) een kritiek punt zijn, waar ook héél wat toeristen, mezelf inclusief, al schuivers op gemaakt hebben zonder peloton of roekeloos rijgedrag, het is vooral de wildgroei van verkeersremmers (drempels, versmallingen, paaltjes, bochten, etc... die het wielrennen stilaan onmogelijk maken (althans op een veilige manier).
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011