Same here, zonder douche op het werk zou het voor mij ophouden. Een natte washand gaat voor mij voorbij aan een stuk welzijn en comfort.
Het grote woon-werk topic
Vanavond weer eens genoten van een heldere lucht, kerstverlichting overal uitbundig aanwezig maar dit kon niet tippen aan het prachtige sterrenbeeld Orion.
Vooral op de donkere stukken mag ik graag eens wat omhoog kijken, soms zelfs even stoppen en eigen verlichting uitdoen,daar kan geen kerstverlichting tegenop.
Vooral op de donkere stukken mag ik graag eens wat omhoog kijken, soms zelfs even stoppen en eigen verlichting uitdoen,daar kan geen kerstverlichting tegenop.
Vandaag bij de FM een Cube Kathmandu SLX gereserveerd - komt naar verwachting week 14 binnen. Belangrijkste doel: straks woon-werk kilometers maken (30 kilometer enkele reis). Dat doe ik nu af en toe op de racefiets, maar ik werd een beetje zat van die laptop + overige zaken in mijn rugzak. Straks allemaal in een tas aan de bagagedrager.
Ik zal best af en toe nog op de racefiets gaan, maar hoop met de nieuwe fiets het woon-werk per fiets tot een vast gewoonte te maken. Verder staan er ritjes met mijn vrouw gepland. Zij op de e-bike, ik op eigen kracht. Nu fiets ik met haar mee op de gravelbike, maar dan ben ik toch altijd 'verplicht' tot het dragen van wielerkleding, inclusief fietsschoenen met SPD. Maar goed, belangrijkste doel is woon-werk. De komende weken voorpret in de vorm van het verdiepen in de juiste fietstas(sen). Tips zijn altijd welkom. Ben al aan het struinen op de website van Ortlieb.
Ik zal best af en toe nog op de racefiets gaan, maar hoop met de nieuwe fiets het woon-werk per fiets tot een vast gewoonte te maken. Verder staan er ritjes met mijn vrouw gepland. Zij op de e-bike, ik op eigen kracht. Nu fiets ik met haar mee op de gravelbike, maar dan ben ik toch altijd 'verplicht' tot het dragen van wielerkleding, inclusief fietsschoenen met SPD. Maar goed, belangrijkste doel is woon-werk. De komende weken voorpret in de vorm van het verdiepen in de juiste fietstas(sen). Tips zijn altijd welkom. Ben al aan het struinen op de website van Ortlieb.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Dus de versie zonder batterij denk ik? Dan vind ik 30 km op een dergelijke fiets wel pittig.
Ik kan niet wennen aan het rechtop zitten op zo'n fiets. Ook merk ik dat ik snel last krijg van de schokken in m'n rug.
Dat had ik toch met de speed pedelec die ik via het werk twee weken mocht testen. Na een week al gestopt en weer de racefiets genomen.
IK heb destijds ook een bagagedrager gekocht voor de gravelbike, maar kon ook niet echt wennen aan het gewicht achteraan en ben weer naar de rugzak geswitched, maar ik moet zelden laptop en zo meenemen. Als ik die wel meeheb, wordt het gewicht op de rug wel op het randje.
Ik kan niet wennen aan het rechtop zitten op zo'n fiets. Ook merk ik dat ik snel last krijg van de schokken in m'n rug.
Dat had ik toch met de speed pedelec die ik via het werk twee weken mocht testen. Na een week al gestopt en weer de racefiets genomen.
IK heb destijds ook een bagagedrager gekocht voor de gravelbike, maar kon ook niet echt wennen aan het gewicht achteraan en ben weer naar de rugzak geswitched, maar ik moet zelden laptop en zo meenemen. Als ik die wel meeheb, wordt het gewicht op de rug wel op het randje.
Zonder batterij inderdaad. Of ik de zitpositie prettig ga vinden op een afstand van 30 km is even afwachten . Een Koga F3 heeft een wat sportievere houding. Één van mijn fietsmaten rijdt daar afstanden van 100+ op. De Kathmandu is wat meer rechtop, maar wordt aan de andere kant wel als fiets voor bike packing avonturen weggezet. Maar dank voor je reactie - food for thought.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Ik heb zelf in december een gravelbike gekocht (een sensa knutsel projectje van 12go https://www.12gobiking.nl/sensa-modena-gravel-ltd-grx) en daar ook een set spatborden en bagagedrager op gezet. Want voor mij was de rugzak/racefiets combi ook geen optie, en op de gewone huis tuin en keuken fiets was de 15 km enkele reis ook net iets te ver tenzij het heel mooi weer was. (en de ebike van vrouwlief was ingepikt door dochterlief).
overigens heb ik mogelijk één van de mooiste woon-werk routes van allemaal (zeker voor randstad begrippen). Grofweg vanaf het sluisje in Leidschendam langs de vliet naar het centrum van Leiden. En van huis tot werk kom ik exact 1 stoplicht tegen (waar je meestal nog door kan rijden ook).
overigens heb ik mogelijk één van de mooiste woon-werk routes van allemaal (zeker voor randstad begrippen). Grofweg vanaf het sluisje in Leidschendam langs de vliet naar het centrum van Leiden. En van huis tot werk kom ik exact 1 stoplicht tegen (waar je meestal nog door kan rijden ook).
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
huh 1 stoplicht in Leiden? Binnenkort veranderd mijn ww route zeer waarschijnlijk ook en die zal ook naar centrum leiden gaan, maar ik zie nu al op tegen de vele verkeerslichten.. weliswaar kom ik vanaf een andere plek Leiden binnen (via Zoeterwoude). Maar nu fiets ik die route ook nog al eens en dan vallen de verkeerslichten me altijd tegen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Op m'n normale woonwerk ritje heb ik er niet één
Nu door een omleiding wel tijdelijk eentje. En ik lijk altijd voor rood te staan...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nu door een omleiding wel tijdelijk eentje. En ik lijk altijd voor rood te staan...
Ik kom binnen over de Lammebrug en Lammeschansweg (en die heeft sowieso niet zo heel veel stoplichten) de fietspaden/parallelweg gaan daar langs of onder de stoplichten door. Daarna schiet ik langs de Garenmarkt de Breestraat in en daar zijn ook geen stoplichten.depoldertoerist schreef: ↑28 jan 2025 10:17 huh 1 stoplicht in Leiden? Binnenkort veranderd mijn ww route zeer waarschijnlijk ook en die zal ook naar centrum leiden gaan, maar ik zie nu al op tegen de vele verkeerslichten.. weliswaar kom ik vanaf een andere plek Leiden binnen (via Zoeterwoude). Maar nu fiets ik die route ook nog al eens en dan vallen de verkeerslichten me altijd tegen.
Enige stoplicht is kruising Lammeschansweg en Zoeterwoudsesingel.
En vanuit Zoeterwoude dorp (via de Vrouwenweg) zou je toch ook de Lammeschans kunnen pakken?
Laatst gewijzigd door Sulla op 28 jan 2025 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het ligt er een beetje aan waar je moet zijn in Leiden maar via Zoeterwoude kan je via Westeindseweg -> Hofweg -> Onder A4 door -> fietspad richting Vlietweg -> Vlietweg -> Cronesteyn -> Roomburgerweg. Dan kom je zonder stoplichten al uit bij de Wilhelminabrug. Als je langs het jaagpad blijft ben je bijna in centrum zonder stoplichten. Alleen bij de Utrechtsebrug vlak voor centrum heb je dan een stoplicht.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Dank voor jullie suggesties. Locatie is straks morssingel. Tot nu toe kom ik altijd via Zoeterwoude Rijndijk. Dat is voor mij de meest logische aanrijroute. maar dan heb je op een kort stukje dus al 5 verkeerslichten achter elkaar en dan in Leiden zelf ook nog 3. Maar dat kan dus slimmer begrijp ik, dus ik ga maar eens puzzelen als alles doorgaat.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE