Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid
Fietsen worden gewogen zonder pedalen, bidonhouders en Garmin houder, gaat dus zo al 300gr af...
Zadelpen, stuurpen en stuur kan ook een stuk lichter dan de Deda onderdelen, -230gr.
TPU binnenbanden icm een set klimwielen en we zijn er al!
Zadelpen, stuurpen en stuur kan ook een stuk lichter dan de Deda onderdelen, -230gr.
TPU binnenbanden icm een set klimwielen en we zijn er al!
Nieuwe cassette voor op de indoortrainer, de ooit met de trainer meegeleverde cassette (van Miche) is gewoon ruk, wat ik ook deed met de fijnafstelling van de derailleur bleef het slecht schakelen (verplaatste dan naar andere kransjes). Originele Shimano cassette op de trainer schakelt zoals het hoort.
Afmontage voor de Scott inmiddels besteld (en binnen)
Was op zoek naar iets ingetogens qua logo's
(+ een stuurpen zonder "opengewerkte" klemming op de vork...)
Uiteindelijk uitgekomen bij Easton, vooral ook omdat de vorm van hun aero stuurtje mij erg aanstaat.
Easton natuurlijk niet het meest gangbare, maar het viel mij ook bij andere merken op dat verkrijgbaarheid wel een dingetje is;
spul uiteindelijk bij vier verschillende clubs besteld (2x Duits, 2x Spaans)
Stuurpen: Easton EA70, 110mm, 140gr
Zadelpen: Easton EC70 ISA, 220gr
Stuur: Easton EC70 Aero 40mm, 250gr
Zadel: Prologo Nago R4 PAS (Tirox rails), 194gr
Verder nog een HideMyBell Raceday SD (past op een Easton "ICM" pen );
En natuurlijk een Syntace Litecap topcap
(geen logo's )
Tenopzichte van de (geclaimde) gewichten van de huidige afmontage, zou ik zonder pedalen en bidonhouder krap boven de 7kg uitkomen
Shitmano Ultegra crank gaat nog gewisseld worden voor een Quarq Dzero Red;
Resultaat moet dan <7kg zijn
Was op zoek naar iets ingetogens qua logo's
(+ een stuurpen zonder "opengewerkte" klemming op de vork...)
Uiteindelijk uitgekomen bij Easton, vooral ook omdat de vorm van hun aero stuurtje mij erg aanstaat.
Easton natuurlijk niet het meest gangbare, maar het viel mij ook bij andere merken op dat verkrijgbaarheid wel een dingetje is;
spul uiteindelijk bij vier verschillende clubs besteld (2x Duits, 2x Spaans)
Stuurpen: Easton EA70, 110mm, 140gr
Zadelpen: Easton EC70 ISA, 220gr
Stuur: Easton EC70 Aero 40mm, 250gr
Zadel: Prologo Nago R4 PAS (Tirox rails), 194gr
Verder nog een HideMyBell Raceday SD (past op een Easton "ICM" pen );
En natuurlijk een Syntace Litecap topcap
(geen logo's )
Tenopzichte van de (geclaimde) gewichten van de huidige afmontage, zou ik zonder pedalen en bidonhouder krap boven de 7kg uitkomen
Shitmano Ultegra crank gaat nog gewisseld worden voor een Quarq Dzero Red;
Resultaat moet dan <7kg zijn
Laatst gewijzigd door RKN op 15 jan 2025 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zitten er al latex biba’s in?
Less is bore
Handfoamer https://www.carclean.com/nl/ik-sprayers ... 250ml.html
Artico Magico Snow Foam - 1000ml https://www.carclean.com/nl/monello-art ... -foam.html
Ik poets al even met een cheapo handfoamer van ali en stip polish foam. Die foamer is al einde levensduur.....voor 5 euro mag je niet teveel verwachten.....
Die stip foam werkt eigenlijk goed, maar die blauwe kleurstof is gewoon waardeloos, als je een druppel laat vallen krijg je de blauwe kleur maar moeilijk weg.
Die Artico foam werd eerder al goed beoordeeld op het forum. Het foamen gaat heel vlot en bij een fiets die geen ingedroogde rommel heeft inspuiten, minuut inwerken, afspoelen en schoon zonder borstelen.
Artico Magico Snow Foam - 1000ml https://www.carclean.com/nl/monello-art ... -foam.html
Ik poets al even met een cheapo handfoamer van ali en stip polish foam. Die foamer is al einde levensduur.....voor 5 euro mag je niet teveel verwachten.....
Die stip foam werkt eigenlijk goed, maar die blauwe kleurstof is gewoon waardeloos, als je een druppel laat vallen krijg je de blauwe kleur maar moeilijk weg.
Die Artico foam werd eerder al goed beoordeeld op het forum. Het foamen gaat heel vlot en bij een fiets die geen ingedroogde rommel heeft inspuiten, minuut inwerken, afspoelen en schoon zonder borstelen.
Dogma F
Nog niet, scheelt ook maar iets van 5 gram per bandje vergeleken met light butyl toch?
(die zitten er ook nog niet in, maar gaat nog wel gebeuren)
-
- Forum-lid
Hope Bleed Kit Tech 3. Mijn eerste stappen op het gebied van schijfremmen. Niet voor de racefiets of ATB, maar voor de Mokumono Polder van mevrouw MeHedinges. Deze heeft nog mooie Hope remmerij, voor de huidige versie zijn ze overgestapt naar Magura zie ik net.
En ja, een slangetje en een grote spuit met Dot 5.1 uit de autohandel werkt natuurlijk ook, maar ik koop nou eenmaal graag gereedschap
En ja, een slangetje en een grote spuit met Dot 5.1 uit de autohandel werkt natuurlijk ook, maar ik koop nou eenmaal graag gereedschap
-
- Forum-lid