Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik dan niet met je eens. Zeg je dat specifiek voor een racefiets in de polder kan ik daar in meegaan.
Maar het maakt een ontwerp zoveel makkelijker, bredere banden met meer comfort en dus een stijver harder frame.
Het zijn niet alleen de schijfremmen.
Maar het maakt een ontwerp zoveel makkelijker, bredere banden met meer comfort en dus een stijver harder frame.
-
- Forum-lid
Domme vraag dan, maar zou zoiets niet mogelijk zijn met velgremmen?
Wat zou niet mogelijk zijn met velgremmen?ColumsbusMJ schreef: ↑15 jan 2025 18:43 Domme vraag dan, maar zou zoiets niet mogelijk zijn met velgremmen?
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
-
- Forum-lid
Oh ja het was inhakend op het bericht van Wasbeer.pino schreef: ↑15 jan 2025 19:00Wat zou niet mogelijk zijn met velgremmen?ColumsbusMJ schreef: ↑15 jan 2025 18:43 Domme vraag dan, maar zou zoiets niet mogelijk zijn met velgremmen?
De vraag is of de schijfrem de enige optie is met een fiets zoals hierboven beschreven.Dat ben ik dan niet met je eens. Zeg je dat specifiek voor een racefiets in de polder kan ik daar in meegaan.
-
- Forum-lid HC
Er is wel een andere oplossing, een electromotor in de naaf waarmee je remt. Maar gezien er op een EV ook nog remmen zitten, zal dat op de fiets niet heel snel komen ook niet omdat je die ook als ondersteuning kan gebruiken en de naaf zwaar en groot wordt
Klinkt als een e-bike met naafmotor. De Bionix-motoren konden flink afremmen als je ze in regen-mode zette. (regen als in regeneration)wasbeer2006 schreef: ↑16 jan 2025 08:27 Er is wel een andere oplossing, een electromotor in de naaf waarmee je remt. Maar gezien er op een EV ook nog remmen zitten, zal dat op de fiets niet heel snel komen ook niet omdat je die ook als ondersteuning kan gebruiken en de naaf zwaar en groot wordt
Niet zijken maar reiden !