Ervaring webshops
Echt waar? Ik heb een credit card voor vakantie ed. Maar bij Mantel/Futurum/BOL betaal ik altijd met ideal. Nooit een probleem gehad, moet ook zeggen, het komt altijd netjes aan.
Ik vind het irritant dat eind van de maand pas het geld van mijn rekening terug naar de cc gaat. Geeft mij minder overzicht.
Ik vind het irritant dat eind van de maand pas het geld van mijn rekening terug naar de cc gaat. Geeft mij minder overzicht.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ja. Aankopen met creditcard zijn automatisch verzekerd. Ik meende 90 dagen of zelfs nog langer. Dat is mij al eens goed uitgekomen toen ik een slipper maakte en mijn net nieuwe broek open scheurde. Kreeg het aankoopbedrag vergoed via de CC-maatschappij.
En als ik iets koop met CC boek ik het bedrag gelijk naar de CC. Dan sta ik einde van de maand ook niet voor verrassingen.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Toevallig vorige week bij Alltricks spikes besteld voor onze dochter. Waren sterk afgeprijsd en haar maat was nog beschikbaar.
Vlot bestelproces, levering kwam 3 dagen later. Geen klachten over deze webshop (op basis van 1 ervaring).
Vlot bestelproces, levering kwam 3 dagen later. Geen klachten over deze webshop (op basis van 1 ervaring).
Bestel er ook wel eens, meestal sneller geleverd dan de indicatie aangeeft.
Vorige week woensdag avond besteld, indicatie gaf aan zaterdag-maandag. (zaterdag is altijd een leuke met dpd, ik laat het op werk bezorgen en moet dan opletten dat ik aangeef doe maar andere dag anders mag ik langs pakketpunt)
Vrijdagochtend door dpd bezorgd.
En in Frankrijk ook handig dat je bij pakketmuur kan afleveren. (in Nederland ook trouwens, maar je hebt ze hier veel minder)
Tijdens vakantie bleedspuit en dot 5.1 vloeistof nodig, volgende lag het in pakketmuur.
Vorige week woensdag avond besteld, indicatie gaf aan zaterdag-maandag. (zaterdag is altijd een leuke met dpd, ik laat het op werk bezorgen en moet dan opletten dat ik aangeef doe maar andere dag anders mag ik langs pakketpunt)
Vrijdagochtend door dpd bezorgd.
En in Frankrijk ook handig dat je bij pakketmuur kan afleveren. (in Nederland ook trouwens, maar je hebt ze hier veel minder)
Tijdens vakantie bleedspuit en dot 5.1 vloeistof nodig, volgende lag het in pakketmuur.
Klein aanvarinkje met BikeInn gehad;
zij waren de enige die claimden een combinatie van klein grut op voorraad te hebben (wat dus al niet waar bleek te zijn).
Verzendkosten helaas alleen met DPD een beetje acceptabel t.o.v. de bestelwaarde...
na 1,5 wk een mailtje dat pakketje uitgeleverd wordt en 's middags bij pakketpunt afgehaald kan worden.
Daarna geen afleverbevestiging. Na 3 dagen maar eens naar pakketpunt; niks.
Contact met de klantenservice van BikeInn;
tot 2 keer toe met een kluitje het riet ingestuurd. Daarna heb ik aangegeven een Paypal dispute te openen (buitenlandse webshops altijd met Paypal betalen; bij gedoe kun je gewoon je geld terugclaimen
).
Paypal vond het bedrag blijkbaar te laag om serieus naar te kijken; claim werd onmiddellijk ingewilligd en als afgehandeld gemarkeerd.
Prompt krijg ik vanavond bericht van DPD dat pakket afgeleverd is...
Hoe gaat dit nu achter de schermen?
Is dit stom toeval, of gaat de klantenservice pas aan het werk als aan hun kant het Paypal geschil in de mail binnenklingelt?
Exact hetzelfde een keer met BikeDiscount gehad; ze lijken pas in actie te komen als je het via Paypal speelt...
zij waren de enige die claimden een combinatie van klein grut op voorraad te hebben (wat dus al niet waar bleek te zijn).
Verzendkosten helaas alleen met DPD een beetje acceptabel t.o.v. de bestelwaarde...
na 1,5 wk een mailtje dat pakketje uitgeleverd wordt en 's middags bij pakketpunt afgehaald kan worden.
Daarna geen afleverbevestiging. Na 3 dagen maar eens naar pakketpunt; niks.
Contact met de klantenservice van BikeInn;
tot 2 keer toe met een kluitje het riet ingestuurd. Daarna heb ik aangegeven een Paypal dispute te openen (buitenlandse webshops altijd met Paypal betalen; bij gedoe kun je gewoon je geld terugclaimen

Paypal vond het bedrag blijkbaar te laag om serieus naar te kijken; claim werd onmiddellijk ingewilligd en als afgehandeld gemarkeerd.
Prompt krijg ik vanavond bericht van DPD dat pakket afgeleverd is...
Hoe gaat dit nu achter de schermen?
Is dit stom toeval, of gaat de klantenservice pas aan het werk als aan hun kant het Paypal geschil in de mail binnenklingelt?
Exact hetzelfde een keer met BikeDiscount gehad; ze lijken pas in actie te komen als je het via Paypal speelt...
Dit ligt in eerste instantie 100% aan DPD
(pakket in de bus achtergebleven, storing in systeem of wat dan ook)
Probleem is echter dat DPD voor dit soort gevallen aangeeft dat de verzender contact met hun op moet nemen.
Ik heb BikeInn tot 2x toe vriendelijk gevraagd dat te doen, maar word aan het lijntje gehouden.
Klantenservice geeft dus in feite niet thuis; dan maar via Paypal.
Gekke is dat er daarna wel ineens schot in de zaak komt...
(pakket in de bus achtergebleven, storing in systeem of wat dan ook)
Probleem is echter dat DPD voor dit soort gevallen aangeeft dat de verzender contact met hun op moet nemen.
Ik heb BikeInn tot 2x toe vriendelijk gevraagd dat te doen, maar word aan het lijntje gehouden.
Klantenservice geeft dus in feite niet thuis; dan maar via Paypal.
Gekke is dat er daarna wel ineens schot in de zaak komt...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40999
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb momenteel wat moeite met Deltabikes. Bestelde onderdelen staan wél op voorraad op de site, maar blijken er niet te zijn.
Moest zelf navragen waar mijn verzendbevestiging bleef, nu wéér zelf moeten vragen waarom beloofde datum niet gehaald is. En ondertussen staan de spullen nog steeds “op voorraad “ op de site.
Mateloos irritant! Zet dan gewoon dat het binnenkort leverbaar is.
Enige kleine pluspuntje is dat ze wel snel reageren op mail.
Moest zelf navragen waar mijn verzendbevestiging bleef, nu wéér zelf moeten vragen waarom beloofde datum niet gehaald is. En ondertussen staan de spullen nog steeds “op voorraad “ op de site.
Mateloos irritant! Zet dan gewoon dat het binnenkort leverbaar is.
Enige kleine pluspuntje is dat ze wel snel reageren op mail.
Less is bore