De teloorgang van Campagnolo
Die drukke graphics van SRAM vind ik ook niks. Die futuristische kettingbladen ook niet. Logo's eraf en een setje Stronglight bladen erop en je hebt een mooi crankstel.
Of een zwart buitenblad van sram monterenhavana schreef:Die drukke graphics van SRAM vind ik ook niks. Die futuristische kettingbladen ook niet. Logo's eraf en een setje Stronglight bladen erop en je hebt een mooi crankstel.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Vraag: Hoe noem je de groep die je tussen Chorus en Super Record WRL positioneert, met net iets minder exotische materialen dan SR? Record WRL natuurlijk...
...Nee, wij bij Campa noemen hem Super Record S. We willen immers niet dat er enige vorm van logica in onze line up komt
...Nee, wij bij Campa noemen hem Super Record S. We willen immers niet dat er enige vorm van logica in onze line up komt

Campagnolo Ultra Dork
Ik heb bijna 20 jaar met Campa schakel groepen gereden. Maar inmiddels is alles Shimano geworden. Nu alleen nog Campagnolo wielen in de fiets. Nou ja,.... Campa wielen met een Fulcrum sticker erop

Live fast; die young. mijn blog
Het is in ieder geval goedkoper en zwaarder dan normale SR.
Campagnolo Ultra Dork
Inmiddels 33 jaar Campa. Maar of dat zo blijft is maar de vraag. Heb nu een Chorus 11s op mijn winterfiets en een Record 12s disc op mijn zomerfiets. Ik heb dus nog mechanische groepen. Campa was altijd al duurder dan de concurrentie maar het verschil wordt nu wel heel erg groot. SR heeft een prijs voor de happy few maar ook hun onderdelen voor de mechanische groepen hebben vreemde prijzen. Ga bijvoorbeeld eens om een nieuwe Campa kabelset voor je Record 12s groep.
Dan nog afgezien van de her en der opduikende slechte schakelervaringen met de SR-S groep. Hun wielen zijn wel nog altijd top.
Nu hoorde ik recent ook dat er misschien dit jaar een nieuwe electronische groep zou komen, onbekend op welk niveau, wellicht Chorus???
Maar het zou zomaar kunnen dat op mijn volgende fiets geen Campa meer komt, mijn hart huilt nu al.
Dan nog afgezien van de her en der opduikende slechte schakelervaringen met de SR-S groep. Hun wielen zijn wel nog altijd top.
Nu hoorde ik recent ook dat er misschien dit jaar een nieuwe electronische groep zou komen, onbekend op welk niveau, wellicht Chorus???
Maar het zou zomaar kunnen dat op mijn volgende fiets geen Campa meer komt, mijn hart huilt nu al.
-
- Forum-lid HC
- CampaYolo
- Forum-lid
@arjan
Ik denk er precies zo over.
Een setje Zonda's zal hier altijd in de garage hangen, maar of mijn volgende koersfiets ook een Campa groep krijgt is zeer de vraag.
SR vind ik in ieder geval te duur.
Een Chorus of Centaur groep vergelijkbaar met Daiwa 105 is het overwegen waard, maar dan blijf je nog zitten met de compatibiliteit van Campa tov powermeters, wielen etc.
Maar eerlijk gezegd zou ik best wel een gravelbike willen met een Ekar groepset.
Ik denk er precies zo over.
Een setje Zonda's zal hier altijd in de garage hangen, maar of mijn volgende koersfiets ook een Campa groep krijgt is zeer de vraag.
SR vind ik in ieder geval te duur.
Een Chorus of Centaur groep vergelijkbaar met Daiwa 105 is het overwegen waard, maar dan blijf je nog zitten met de compatibiliteit van Campa tov powermeters, wielen etc.
Maar eerlijk gezegd zou ik best wel een gravelbike willen met een Ekar groepset.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Deze oud knar rijdt gewoon nog met Campa 10Sp en zal dat blijven doen.
Het werkt altijd onderhoud is goedkoop en zelf te doen wat wil je meer.....
ps heel misschien ooit in de toekomst een allround weg/gravel fietsje met alles weggewerkt in het frame, gewoon voor erbij omdat het kan, lijkt me makkelijk schoonmaken.
Het werkt altijd onderhoud is goedkoop en zelf te doen wat wil je meer.....
ps heel misschien ooit in de toekomst een allround weg/gravel fietsje met alles weggewerkt in het frame, gewoon voor erbij omdat het kan, lijkt me makkelijk schoonmaken.
- CampaYolo
- Forum-lid
Overigens leuk om zo'n oud topic en de meningen van toen terug te lezen.
10 jaar geleden was campa nog niet zo zeldzaam als nu, toch schreven we het massaal al af.
Benieuwd hoe het er over 10 jaar uitziet.
10 jaar geleden was campa nog niet zo zeldzaam als nu, toch schreven we het massaal al af.
Benieuwd hoe het er over 10 jaar uitziet.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.