Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote veldrijden-topic

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2025 05:30

1x lek op verkeerde moment en hele WK ligt weer open. Als je start kun je winnen.
Less is bore

jappiex
Forum-lid

jappiex 27 jan 2025 07:44

Een schijnbeweging hoort bij sport. Ik vind het prachtig dat Van Aert meedoet. Dat geeft veel extra glans aan het WK, wie er ook moge winnen.

el_loco
Forum-lid

el_loco 27 jan 2025 08:06

Het is leuk dat ie meedoet, beetje raar dat dat nu pas naar buiten komt want ik kan me niet voorstellen dat het helemaal niet in de planning zat. Maar aan de uitkomst gaat het weinig veranderen denk ik. vdPoel gaat vanaf de start vol gas en dan zit vAert waarschijnlijk nog 2/3 rijen verder tussen het voetvolk. Foutjes heeft ie niet gemaakt dit weekend, zal volgende week niet anders zijn. Je krijgt er geen spannende koers van maar ik vind die technische superioriteit prachtig om te zien. Maar kudo`s voor vAert dat ie het toch weer gaat proberen, als vdPoel iets tegenkomt dan heeft ie kans.

gede
Forum-lid

gede 27 jan 2025 08:52

Thierry le Brun schreef: 26 jan 2025 19:12 Toen vdp als enige aangaf het wk wel te gaan rijden stonden alle Belgische reacties onder veldrit berichten vol met reacties van mensen die vonden dat je minimaal x-veldritten gereden zou moeten hebben om mee te mogen doen aan wk. Anders was het niet eerlijk tov de full time crossers. Lees ik nu doe reacties zie ik alleen maar mensen die het geweldig vinden dat van Aert meedoet. 'geweldig nieuws, nu zet ik mn tv wél aan' en meer van dat soort berichten. rare jongens die belgen want van Aert heeft nog minder gereden dan vdp.
Kostmisselijk word ik van dit soort 'alles-over-één-kam-gedoe'.... 'Alle Belgische reacties... ' yeah right, hou toch op seg... Er zijn mensen die altijd wat te zagen hebben, maar dat alle Belgen zo dachten, is gewoon pertinente flauwekul. Iedereen is in deze sport vrij om zijn eigen strategie te kiezen. Rijd je maar één cross, so be it. En ik weet dat veel mensen zo denken.

Ik las gisteren van een hele hoop mensen dezelfde onzin hoor, dat ze de move van Van Aert niet appreciëren, dus stop maar om de reacties in te gaan delen in 2 vakjes zoals jij dat zelf wil.

CALPE
Forum-lid

CALPE 27 jan 2025 10:13

Velen gaan in euforie over deze twist in het WK CX-verhaal......spannend, leuk en geweldig
nieuws hé?

Maar tevens blijkt nu dat Wout's eerdere verkondiging, dat een deelname aan het WK CX compleet
uitgesloten was omwille van 'een verstoorde opbouw voor het voorjaar op de weg'.......een drogreden
of snoeiharde leugen geweest is, gezien hij die 'reden' nu compleet tegenspreekt door wél deel te nemen
en hij nu plotseling wél het risico wilt nemen op een 'verstoorde opbouw van zijn voorjaar' en zelfs spreekt
van een mentale boost die dit WK hem zou opleveren voor zijn voorjaar op de weg.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2025 10:16

Tis niet snel goed toch? Doet WvA niet mee dan mag het niet van Visma, doet WvA wel mee wordt er weer een andere fles azijn opengetrokken.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 27 jan 2025 10:21

Door aan begin van seizoen uit te sluiten mee te doen heeft WvA vakkundig de polymiek over eventuele WK-deelname weten te beperken van 2,5 maand tot 1 week. Dat is alvast winst

el_loco
Forum-lid

el_loco 27 jan 2025 10:31

Dat is mijn conclusie ook, dit stond al heel lang in de planning maar hij had geen zin in de maandenlange spanningsopbouw die de media er van maakt. Begrijpelijk eigenlijk ook wel. En volgens mij voelt vAert ook wel aan dat er een heeeele goede dag van hem en pech aan de kant van vdPoel nodig is om überhaupt kans te maken op de regenboogtrui. Al zal de Vlaamse pers er alles aan doen om ons te laten denken dat het spannend wordt...

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 27 jan 2025 11:14

Het loont soms om eerst te kijken welke forumnaam er achter zo'n azijnposts zit, dan herken je snel een patroon Daniel :D. Beeld je eens in wat het gaat geven moest Wout het WK winnen.

We hebben er als buitenstaander alleen maar het raden naar hoe dit alemaal verlopen is. Stond dit in klad in het randje van het schrift of hebben ze toch maar last-minute besloten om het WK erbij te nemen omdat de vorige crossen niet het gewenste resultaat hadden? Uiteindelijk maakt het niet uit, we gaan hopelijk een mooie strijd zien tussen een trosje toppers. Zoals Mathieu zelf zegt, je mag zo goed zijn als je wil, je start altijd vanaf 0. Hij slaagt er gewoon steevast in om die 0 om te zetten naar een dikke 10/10.
Uno-X Mobility or bust!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2025 11:41

Hier zitten er toch weer een paar die denken dat het hier FB of X is en even heel hard generaliseren/polariseren.
Soms 2 x je post nog eens nalezen en dan pas op "verstuur" klikken kan helpen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 27 jan 2025 12:56

Ik vraag me wel af of dit scenario al eerder geweten was bij de betrokkenen Daarbij verwijs ik naar het openlaten van de laatste selectieplaats die openbleef (?) en de melding dat er vlak na Maasmecheken nog geen invulling zou worden gedaan.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2025 13:30

Het zou zomaar kunnen, wat eerder als is aangegeven, dat Wout Van Aert al relatief langer had aangegeven aan de bondscoach dat hij pas ging beslissen om deel te nemen na de cross van Maasmechelen.
Als Wout Van Aert zijnde is dat niet slecht, hij beslist zelf en houdt de steeds naar strijd, polemiek zoekende pers al enkele maanden op een afstand. Die druk die deze week volgt zal hij wel aankunnen.
Iedereen wint, de toeschouwer, de organisatie, Wout Van Aert zelf en ook Mathieu van der Poel, want winnen tegen Van Aert geeft zijn wereldtitel toch net iets meer glans. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie