Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Eens te meer het bewijs dat er snel (wereldwijd) vanaf een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 75 jaar, een periodiek rijexamen moet worden afgenomen.
Ja, ook op het rijgedrag van andere leeftijdsgroepen valt genoeg af te dingen, maar we zijn het er denk ik allemaal over eens dat als je 89 bent je over het algemeen niet meer in staat bent om aan het verkeer deel te nemen.
Ja, ook op het rijgedrag van andere leeftijdsgroepen valt genoeg af te dingen, maar we zijn het er denk ik allemaal over eens dat als je 89 bent je over het algemeen niet meer in staat bent om aan het verkeer deel te nemen.
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Oh ja, nu je het zegt. Ik dacht al dat ik je herkende

Dogma F
-
- Forum-lid
FYI: die regel is er al hoor middels Europese regelgeving. Bovendien moet dat in de toekomst terug naar 70 jaar maar daar zijn ze het in de EU nog niet allemaal over eens.Neil schreef: ↑27 jan 2025 19:41 Eens te meer het bewijs dat er snel (wereldwijd) vanaf een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 75 jaar, een periodiek rijexamen moet worden afgenomen.
Het gaat overigens dan niet over een rijexamen maar over een medische keuring gericht op rijvaardigheid.
Adversity is the Catalyst of Change
Nos artikel ook weer met, 'Het komt vaker voor dat wielrenners gewond raken als zij zich tijdens de training tussen het normale verkeer begeven.'
Roept natuurlijk reacties op als zie je wel weer die wielrenners. (gelukkig dat je op nos.nl niet kan reageren)
Terwijl het gewoon had moeten zijn, 'Het komt vaker voor dat fietsers gewond raken omdat automobilisten niet opletten/met andere zaken bezig zijn etc etc'
Roept natuurlijk reacties op als zie je wel weer die wielrenners. (gelukkig dat je op nos.nl niet kan reageren)
Terwijl het gewoon had moeten zijn, 'Het komt vaker voor dat fietsers gewond raken omdat automobilisten niet opletten/met andere zaken bezig zijn etc etc'
-
- Forum-lid HC
Dus jij ga je oma, opa, vader of moeder 3 keer per week naar visite of supermarkt brengen.Neil schreef: ↑27 jan 2025 19:41 Eens te meer het bewijs dat er snel (wereldwijd) vanaf een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 75 jaar, een periodiek rijexamen moet worden afgenomen.
Ik mag hopen dat ik op die leeftijd nog mag autorijden voor die noodzakelijke sociale bezoekjes.
En waar lees jij dat het aan de leeftijd lag en niet aan de omstandigheden?
Dan draai ik ‘m om: zou jij bij een 89-jarige in de auto stappen en je door de heuvels / bergen laten rijden? Ik zeker niet.scottwilko schreef: ↑27 jan 2025 20:49Dus jij ga je oma, opa, vader of moeder 3 keer per week naar visite of supermarkt brengen.Neil schreef: ↑27 jan 2025 19:41 Eens te meer het bewijs dat er snel (wereldwijd) vanaf een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld 75 jaar, een periodiek rijexamen moet worden afgenomen.
Ik mag hopen dat ik op die leeftijd nog mag autorijden voor die noodzakelijke sociale bezoekjes.
En waar lees jij dat het aan de leeftijd lag en niet aan de omstandigheden?
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
En wat vinden we dan van die man die in Düsseldorf dat ongeluk veroorzaakte? Er waren geen fietsers bij betrokken, maar de man was "nog maar 60 jaar". Dan maar vanaf 58 jaar iedereen een test laten doen? Ik moet wel zeggen dat er wel een moment komt dat je moet accepteren dat je beter niet meer in de auto kunt stappen. Maar ook de mensen die het hier weten te vertellen dat iets onverantwoord is, zullen waarschijnlijk moeite hebben om te accepteren dat stoppen beter is.
Medische omstandigheden volgens de politie.Jans schreef: ↑27 jan 2025 21:46 En wat vinden we dan van die man die in Düsseldorf dat ongeluk veroorzaakte? Er waren geen fietsers bij betrokken, maar de man was "nog maar 60 jaar". Dan maar vanaf 58 jaar iedereen een test laten doen? Ik moet wel zeggen dat er wel een moment komt dat je moet accepteren dat je beter niet meer in de auto kunt stappen. Maar ook de mensen die het hier weten te vertellen dat iets onverantwoord is, zullen waarschijnlijk moeite hebben om te accepteren dat stoppen beter is.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Wat te denken van 20% van de weggebruikers die helemaal niet in de auto zouden mogen zitten vanwege drugs, alcohol, medicatie en bv slechte ogen.
Pas in de haven van Rotterdam de vrachtwagen chauffeurs een drug/alcohol test 40% gezet, was zo rond de lunch.......
Dan neem ik die bejaarde wel op de koop toe.
Pas in de haven van Rotterdam de vrachtwagen chauffeurs een drug/alcohol test 40% gezet, was zo rond de lunch.......
Dan neem ik die bejaarde wel op de koop toe.