36mm road banden
- thestudent
- Forum-lid HC
Het grootste voordeel is dat ik ze wel echt overal overheen jaag. Slicks of niet, bospad, grindpad, schelpenpad, asfalt, kasseien ze vreten het allemaal. Dat lukt je met de meeste banden dan weer niet. En ze kosten de wereld niet. In combinatie met tubeless nog altijd geen lek.
Ik lijk mijn fietspomp deze winter alleen maar mee te nemen om uit te lenen aan de minder fortuinlijke groepsgenoten die wel lekrijden deze winter.
Ik lijk mijn fietspomp deze winter alleen maar mee te nemen om uit te lenen aan de minder fortuinlijke groepsgenoten die wel lekrijden deze winter.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
de pure slicks?thestudent schreef: ↑26 jan 2025 21:25 Het grootste voordeel is dat ik ze wel echt overal overheen jaag. Slicks of niet, bospad, grindpad, schelpenpad, asfalt, kasseien ze vreten het allemaal. Dat lukt je met de meeste banden dan weer niet. En ze kosten de wereld niet. In combinatie met tubeless nog altijd geen lek.
de semi slicks zie er ook wel goed uit.
moet ik zeker meepakken als mijn setje GP5000 in 32mm op zijn eind loopt
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Ik gebruik deze:
https://www.futurumshop.nl/panaracer-gr ... wall.phtml
Volledig slick. Mijn woon-werk band, welke ik rij met binnenband. Even afkloppen, maar ook ik nog niet lekgereden terwijl ik dikwijls toch niet alleen asfalt rij op de ritjes. Ik pak deze set ook in de gravelbike als het weer niet best geweest is maar ik geen zin heb het bos in te gaan. Bandje kan veel hebben.
https://www.futurumshop.nl/panaracer-gr ... wall.phtml
Volledig slick. Mijn woon-werk band, welke ik rij met binnenband. Even afkloppen, maar ook ik nog niet lekgereden terwijl ik dikwijls toch niet alleen asfalt rij op de ritjes. Ik pak deze set ook in de gravelbike als het weer niet best geweest is maar ik geen zin heb het bos in te gaan. Bandje kan veel hebben.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. Zo'n Panaracer slick is een net-niet-helemaal slick omdat er een soort vijlpatroon op zit. Dat zag je meer bij gravelachtige banden die uitgebracht werden (en worden) onder de noemer slick. Tegenwoordig zijn er echter in dezelfde diktes ook alternatieven te krijgen die 'echt' slick zijn. Racebanden dus in 35-40mm. Ik vroeg me af of het niet meer voor de hand ligt om zo'n band te kopen in plaats van zo'n afgeleide van een gravelband.
Of eigenlijk kan ik het ook simpeler verwoorden: zit er verschil in rijgedrag / technische eigenschappen tussen een net-niet-helemaal slick en een 'echte' slick? Zitten er voor-/ nadelen aan zo'n vijlpatroon?
Of eigenlijk kan ik het ook simpeler verwoorden: zit er verschil in rijgedrag / technische eigenschappen tussen een net-niet-helemaal slick en een 'echte' slick? Zitten er voor-/ nadelen aan zo'n vijlpatroon?
denk dat er wel wat vuil, zand, water, ... weg kan in dat vijlpatroon.
een echte slick heeft dat dan niet.
Een eind terug een rit gedaan met toen nog Vittoria Rubino PRO Endurance

Was een dagje met nat en licht modderig wegdek.
In 1 bocht helft van de groep onderuit met slicks, ik bleef recht en had geen issues met uitwijken en bruusk remmen om val te ontwijken.
het zal wel iets doen, en ook wel een nadeel hebben qua rolweerstand, maar of je dit effectief gaat merken?
een echte slick heeft dat dan niet.
Een eind terug een rit gedaan met toen nog Vittoria Rubino PRO Endurance

Was een dagje met nat en licht modderig wegdek.
In 1 bocht helft van de groep onderuit met slicks, ik bleef recht en had geen issues met uitwijken en bruusk remmen om val te ontwijken.
het zal wel iets doen, en ook wel een nadeel hebben qua rolweerstand, maar of je dit effectief gaat merken?
And if it's fast or slow
Die blijven lang heel inderdaad. Maar wat een drama band is het! Alsof je op ijs rijdt.Beam me up, Scotty schreef: ↑26 jan 2025 14:49 1 mm meer en zeer duurzaam en sterk: Schwalbe Marathon (de standaard versie). Ik doe 25.000 km met een setje a € 50. In die kilometers heb ik 1x lek gereden (en ik kom elke dag langs een uitgaansgebied). Bijpassende Schwalbe binnenbandjes en klaar ben je. Zeer geschikt voor asfalt en gravel.
OK, beetje overdreven, maar ik vind ze serieus erg onprettig in de bochten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Die panaracer ook al dikwijls bekeken maar de reviews zijn overal heel dubbel. Dus ik heb het nog steeds niet aangedurfd.
Lijkt me een fijne woonwerk band.
Lijkt me een fijne woonwerk band.