Het grote woon-werk topic
Een paar zomers geleden was ik op vakantie in Hendaye (Uiterste zuid-westelijke plaats in Frankrijk, volgende dorp is Spanje). Daar meldde een oudere mevrouw trots dat ze geen enkel stoplicht hadden. Was me niet eens opgevallen, maar was inderdaad zo. Wel een paar duizend rotondes, dat dan weer wel
. Maar op de fiets was dat inderdaad fijner dan stoplichten.

Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik denk dat in mijn woonplaats ook niet één verkeerslicht staat.
Platteland, 4 dorpskernen, 3.000 inwoners.
Platteland, 4 dorpskernen, 3.000 inwoners.
Wat een files vanmorgen, ongekend! Normaal doe ik 15-20min met de auto, vanmorgen een uur over gedaan. Veel wegen waren dichtgeslibt van uit alle kanten. Ik ben blij als ik straks op een andere locatie werk en de gelegenheid heb om te douchen, dan gaan we lekker op het fietsie naar de zaak
Een keer per week. Met spatborden blijft de fiets ook een stuk properder.
Waar ik fiets ligt (helaas) weinig of geen zout.
En de aandrijflijn blaas ik dan droog met een compressor. En dan heb ik nog wat oppervlakkige roest soms.
Waar ik fiets ligt (helaas) weinig of geen zout.
En de aandrijflijn blaas ik dan droog met een compressor. En dan heb ik nog wat oppervlakkige roest soms.
- borgmonster
- Forum-lid
Hele fiets heel licht insmeren met zuurvrije vaseline. Vuil trekt er niet in, ook niet in alu of kunststof. Na de winter met sopje in warm water schoonmaken.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Als je buiten je fietsschoenen, je gewone schoenen thuis vergeten bent
En als er (nog) geen reservepaar op het werk staat. Drie uur later schoenen geleverd op het werk!
Lekke pijp. Achterband van de forenzenfiets. Middenin het Amsterdamse Bos. In de natte sneeuw. En in het pikkedonker.
Op de tast een binnenbandje verwisseld. Voor alles is een eerste keer...
Op de tast een binnenbandje verwisseld. Voor alles is een eerste keer...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Het zal ook de laatste keer niet zijn, maar dat de tweede keer nog maar lang mag duren.
Met de banden van tegenwoordig is lekrijden toch niet iets wat heel vaak meer voorkomt. Althans bij mij. En ik heb nogal eens wat momenten dat ik denk #%^$ glas.... te laat gezien.
Met de banden van tegenwoordig is lekrijden toch niet iets wat heel vaak meer voorkomt. Althans bij mij. En ik heb nogal eens wat momenten dat ik denk #%^$ glas.... te laat gezien.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Lekke banden heb ik wel vaker gehad (alhoewel met deze fiets voor het eerst sinds 25k km). Maar in het pikkedonker wisselen heb ik nog niet eerder hoeven doen. Enfin, vandaag meer geluk hoop ik...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vraagje voor een route:
Nu het weer mooier weer wordt wil ik vaker met de racefiets naar kantoor.
Het is van purmerend —> schiphol. Normaal ging ik via de pont bij zaanstad. Dit kost echter veel tijd, zeker als die niet aansluit.
Ik wil dan ook via de schellingwoudebrug gaan (Amsterdam Oost), maar de route die ik heb door de stad is erg irritant.
Zijn er misschien meer mensen die op deze manier amsterdam doorkruizen die een goede route hebben?
Nu het weer mooier weer wordt wil ik vaker met de racefiets naar kantoor.
Het is van purmerend —> schiphol. Normaal ging ik via de pont bij zaanstad. Dit kost echter veel tijd, zeker als die niet aansluit.
Ik wil dan ook via de schellingwoudebrug gaan (Amsterdam Oost), maar de route die ik heb door de stad is erg irritant.
Zijn er misschien meer mensen die op deze manier amsterdam doorkruizen die een goede route hebben?