Gewoon dom om daar aan de buitenkant te zitten , ze heeft het totaal aan dr zelf te danken.daniel1975 schreef: ↑01 feb 2025 20:07Piepen dat ze in de hekken werd gereden…. Dat momentje was níet beslissend, haar foutje op laatste heuveltje wel. En anders had ze in de sprint alsnog verloren.
Onnodig klaren, ze heeft gewoon een goede koers gereden.
Het grote veldrijden-topic
Het was wat mij betreft wel een beetje op het randje.
Fem was wel echt sterker. Ze maakt nog een grote fout door niet voor de laatste fietswissel tegelijk met Lucinda de pits in de rijden. Daardoor maakt ze het zelf nog zo spannend.
Fem was wel echt sterker. Ze maakt nog een grote fout door niet voor de laatste fietswissel tegelijk met Lucinda de pits in de rijden. Daardoor maakt ze het zelf nog zo spannend.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Toen Brand 't WK won in 2021, reed ze zelf net zo op 't scherpst van de snede de slotronde.
Volle bak aan de binnenkant zitten, en dan maar zien hoe 't schoudergevecht uitpakt:
https://youtube.com/clip/UgkxlBU2SEA9OA ... 7aUbT4exPr
Wat mij betreft, net als dit jaar, onderdeel van cyclocross. In beide gevallen is er geen grove manoeuvre, maar wel met enig gevolg. En omdat 't in de laatste ronde is en om 't goud gaat, heeft 't waarde.
Volle bak aan de binnenkant zitten, en dan maar zien hoe 't schoudergevecht uitpakt:
https://youtube.com/clip/UgkxlBU2SEA9OA ... 7aUbT4exPr
Wat mij betreft, net als dit jaar, onderdeel van cyclocross. In beide gevallen is er geen grove manoeuvre, maar wel met enig gevolg. En omdat 't in de laatste ronde is en om 't goud gaat, heeft 't waarde.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Op het filmpje hier doet Brand echt niks onregelmatig. Ze heeft de binnenkant en wijkt totaal niet uit terwijl haar tegensteefster tijdens de bocht wat naar binnen komt.
Wat gisteren betreft, ook weinig aan de hand denk ik. Fem kon de bocht ruimer nemen want er was plaats genoeg maar in de cross is het regelmatig wat vechten voor je positie. Je moet je tegenstander ook geen cadeau gaan doen.
Wat gisteren betreft, ook weinig aan de hand denk ik. Fem kon de bocht ruimer nemen want er was plaats genoeg maar in de cross is het regelmatig wat vechten voor je positie. Je moet je tegenstander ook geen cadeau gaan doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Bij die fietswissels verloor van empel toch steeds wat seconden. Door die steeds door te voeren zag je toch dat ze zich ook in staat voelde om het gat weer toe te rijden. Maar de voorlaatste ronde viel dat toch wat tegen vond ik.

-
- Forum-lid
Fem de terechte winnares, had de gehele koers overschot, Lucinda heeft er alles aan gedaan maar dat was net niet goed genoeg!
Emoties net na de finish, na een nachtje slapen gaat ze er wel anders over haar eerder gedane uitspraken denken...
Emoties net na de finish, na een nachtje slapen gaat ze er wel anders over haar eerder gedane uitspraken denken...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Inderdaad...fiedoo schreef: ↑02 feb 2025 07:33 Op het filmpje hier doet Brand echt niks onregelmatig. Ze heeft de binnenkant en wijkt totaal niet uit terwijl haar tegensteefster tijdens de bocht wat naar binnen komt.
Niets onrechtmatigs, net als van Empel gister.
Maar strak langs de hekken vol op de bocht af gaan is net zo goed op 't scherpst van de snede (je moet die bocht toch halen). Als in de afdaling de ruimte tot aan de hekken nemen als je stuur voor die van de ander zit.
In beide gevallen gewoon spierballen tonen/breed maken/geef het een naampje. En hoort erbij.
Maar Brand is hier zelf dus ook heel goed in, dus ik snap haar frustratie direct na de race, maar haar verwijt richting van Empel is een beetje dubbel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Overigens doet de deelname van Wout van Aert me sterk denken aan het nummer The Rain van Oran Juice Jones.... en dan het laatste stukje tekst...
Van der Poel: This is my world! You're just a squirrel trying to get a nut!

Van der Poel: This is my world! You're just a squirrel trying to get a nut!

Just my two cents: Na 10 minuten kan de TV straks weer uit want dan is de wedstrijd van alle spanning ontdaan. Dan is de wedstrijds in de plooi gevallen en beslist door een strafexpeditie van MVDP
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2