Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote veldrijden-topic

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 03 feb 2025 07:14

Masterclass van Mathieu, Wout als vanouds goed en steady, echter zijn startplaats nekte hem.
Ook Thibau en zeker Joris outstanding, met iets meer koersdagen had Joris ook een medaille gegrepen!
Ook de jonge garde van Corendon rammelen aan de poort met goede uitslagen, de Mettepenningen troepen zakken door het ijs...
Mooi podium met de gevestigde orde en de jeugd!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 feb 2025 09:26

Waarom Thibau 2x wisselde per ronde begreep ik toch niet. Telkens 5 seconden per wissel moeten goedmaken op degenen die het niet deden! Tot vader Nys ingreep en zei dat hij daarmee moest stoppen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2025 09:27

Thibau zeker verdiend gezien zijn presteren deze winter.
Wout had het ook vanaf rij 1 niet gehaald, was hooguit een ronde langer spannend geweest.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2025 09:41

Dat was dan toch maar mooi één rondje extra. Wie het kleine niet eert...
daniel1975 schreef: 03 feb 2025 07:12
Dubbeldekker schreef: 02 feb 2025 22:57 Wat een gezever over een horloge wat net zo veel kost als een fatsoenlijke 2e hands auto.

Het gaat toch over de sport en de fysieke prestaties of niet? Van Aert zou goed tegenstand hebben kunnen geven als hij op de eerste startrij had gestaan, jammer genoeg voor de spanning in de wedstrijd was dat niet het geval.
Ik heb meerdere vlaamse reacties gezien dat Wout het wel even geflikt had als hij op rij 1 had gestaan. Vergeet het, zelfs in de laatste cruisecontrolrondjes van VDP kwam hij niet dichterbij.
Geen schande om na zo’n cross achter zo’n fenomeen 2e te worden.

Voor dat geld kun je aardig shoppen op de occasionmarkt :mrgreen:
(Laat even de absurditeit van zo’n bedrag voor een horloge door je heen zakken….)
https://preowned.ferrari.com/en-GB/a/eu ... NS4wLjAuMA..
Voor ieder verkocht horloge moeten ze er 10 weggegeven aan sporters, influencers e.d. de kostprijs om te maken ligt dus ver onder de verkoopprijs. Prima om te krijgen, maar als je het koopt ben je goed gek of een drugsbaron.

Juist die focus op de prijs maakt het zo'n triest product. Dat is vooral belangrijk om de waarde als valuta in het criminele milieu te bepalen.

Het maakt mij eigenlijk wel uit dat sporters daar aan meedoen. Ook wielrennen kan wat meer van het type Waerenskjold gebruiken i.p.v meer patsertjes.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2025 10:57

Ik betaal ook veel te veel voor mijn Garmin..... Toen de nieuwe Tacx Neo 3 uitkwam werd ik op de socials ook doodgegooid met influencers die zo'n ding kregen.

Maar verder eens met Ernie: maar lekker vaak roepen dat een horloge heel duur is trekt patsers en criminelen aan. Rolex bijv idem.
Less is bore

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 feb 2025 10:59

* Dat van der Poel ging winnen stond in de sterren geschreven.
* Dat van Aert had kunnen winnen als hij meer voorin had mogen starten? B*llsh*t.

Wat ik vooral gezien heb, is dat die kleine Nys ons nog plezier gaat bezorgen in de toekomst, zowel in het veld als op de weg.

jappiex
Forum-lid

jappiex 03 feb 2025 11:01

Goed dat je het zo ziet Ernie C. En wat ook uit maakt is die vreselijke Red Bull sponsoring. Zeker nadat de verslavende werking heb gezien en ook snap dat supermarkten en tankstations deze verslavende werking stimuleren met product placement. Sporters onwaardig om dit aan de man te brengen.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 03 feb 2025 11:05

daniel1975 schreef: 03 feb 2025 07:12
Dubbeldekker schreef: 02 feb 2025 22:57 Wat een gezever over een horloge wat net zo veel kost als een fatsoenlijke 2e hands auto.

Het gaat toch over de sport en de fysieke prestaties of niet? Van Aert zou goed tegenstand hebben kunnen geven als hij op de eerste startrij had gestaan, jammer genoeg voor de spanning in de wedstrijd was dat niet het geval.
Ik heb meerdere vlaamse reacties gezien dat Wout het wel even geflikt had als hij op rij 1 had gestaan. Vergeet het, zelfs in de laatste cruisecontrolrondjes van VDP kwam hij niet dichterbij.
Geen schande om na zo’n cross achter zo’n fenomeen 2e te worden.

Voor dat geld kun je aardig shoppen op de occasionmarkt :mrgreen:
(Laat even de absurditeit van zo’n bedrag voor een horloge door je heen zakken….)
https://preowned.ferrari.com/en-GB/a/eu ... NS4wLjAuMA..
Ik denk dat die toch in de minderheid waren. En als je dan soms even checkt wie achter de uitspraak zit (Facebook profiel bv) dan weet je meteen genoeg. :mrgreen:

Zet ze naast elkaar op rij 1 en Wout zal wel een tijd kunnen meestrijden. Matthieu zou z'n koers ook anders gereden hebben, vermoed ik. Maar door de keuzes van Wout, was dat niet het geval. Ik had ook gehoopt dat hij snel vooraan zou raken, maar na 30 seconden was de race eigenlijk beslist. Wout zat na 1 of 2 minuten al 40 seconden achter.

Oververdiend van Vdp. Maar weinig leuks aan. Ik heb er snel m'n laptop bijgenomen en met een half oog verder gekeken.

Wel zalig veel volk in Lievin. Heerlijk om zien dat ook daar de cross leeft. Laat de UCI daar eens wat centen investeren ipv naar de VS te trekken.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 03 feb 2025 11:18

Investeren in goede hogedrukreinigers bv... ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2025 12:21

Top 10 laat wel zien waar de cross leeft....
Less is bore

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 03 feb 2025 16:02

Maar bij de dames (jongere categorie) geeft dit wel een heel ander beeld want grote diversiteit bij de deelnemers en in de uitslagen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 feb 2025 17:43

@daniël: Laat de profs bij M& V weg en je bekomt in de jongere categorieën 2 belgen en 2 nederlanders op het podium op 12. Dan kun je toch niet zeggen dat het veldrijden enkel leeft in de lage landen?

Junioren vrouwen
🥇️ Lise Revol (Frankrijk)
🥈️ Barbora Bukovská (Tsjechië)
🥉 Rafaelle Carrier (Canada)
Beloften mannen
🥇️ Tibor del Grosso (Nederland)
🥈️ Kay De Bruyckere (België)
🥉 Jente Michels (België)
Elite vrouwen
🥇️ Fem van Empel (Nederland)
🥈️ Lucinda Brand (Nederland)
🥉 Puck Pieterse (Nederland)

Junioren mannen
🥇️ Mattia Agostinacchio (Italië)
🥈️ Soren Bruyère (Frankrijk)
🥉 Filippo Grigolini (Italië)
Beloften vrouwen
🥇️ Zoe Bäckstedt (Groot-Brittannië)
🥈️ Marie Schreiber (Luxemburg)
🥉 Leonie Bentveld (Nederland)
Elite mannen
🥇️ Mathieu van der Poel (Nederland)
🥈️ Wout van Aert (België)
🥉 Thibau Nys (België)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie