Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2025

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 03 feb 2025 09:42

Helaas ben ik degene die het topic mag starten in 2025.
Gisteren tegen een massief houten slagboom aangefietst, was lekker verdekt opgesteld, mooit vierkant, met een klein bordje erop waarom het fietspad dicht was (ietsje teveel water door een riviertje waardoor het fietspad onder water staat, 1km verderop).
Afbeelding
Laagstaande zon, net ervoor een S-bocht (eerst links, meteen daarna rechts.)
Hier de Streetview van de plek, geen slagboom te zien, die stond dus ter hoogte van de paddestoel/fietspad bordje
https://www.google.com/maps/@52.3071424 ... FQAw%3D%3D
Ervoor een rood/wit bord met markering en na de slagboom voor de volgende bocht ook zo'n rood/wit bord (voor die bocht).
Maar geen enkele markering dat er een slagboom dwars over het fietspad staat !!
Kwam er met 30 km/u op af, ken het fietspaadje heel erg goed, dus weet dat het past normaliter.
Zag dus de slagboom te laat, vol in de ankers, achterwiel omhoog, knal tegen de slagboom met het stuur, dat draait naar rechts. Vouw mezelf dubbel erover, met de ribben links er tegenaan, bijna met mijn gezicht op de grond, benen verticaal oomhoog.
Kon nog net gnoeg balanceren dat ik NIET erover heen draaide, toen weer voorzichtig terug kunnen draaien (voeten nog in de pedalen de hele tijd).
Voelde wel iets mis gaan met mijn ribben, en pijn aan het linker bovenbeen.
Houder van de Karoo3 was afgebroken (was een McGyver variant, dus niet zo spannend).

Fiets leek verder wel in orde, dus toch maar de rit afgemaakt (gebeurde na 20km, ritafstand 74km). Bergop in Bad Bentheim ging het wel wat lastiger met ademhalen etc. En de Karoo3 zat ondertussen in mijn jaszak, de houder was helemaal afgebroken.

Thuisgekomen voelde de pijn aan de ribben helaas wel vertrouwd, die waren dus gebroken, minstens op 2 plekken. En het bovenbeen deed toch ook wel zeer als ik er kracht op moest zetten.

Vannacht belabberd geslapen, ribben links onder, voor en achter waren zeer pijnlijk.

Dat wordt weer 4-6 weken alleen Zwift tot alles weer heel is............. (daar kun je in ieder geval niet vallen)

PS: Ik had de 'normale wielen' in mijn Canyon Grail2 gestoken, loopt toch iets sneller dan 40mm gravel wielen, blijkbaar remt het wel langzamer
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Sulla
Forum-lid

Sulla 03 feb 2025 10:24

auch, beterschap!

Maar dit is toch geen manier van een weg fatsoenlijk (en veilig) afsluiten? Schemer, mist, laagstaande zon en je ziet het echt niet. Daar zou ik werk van maken.
Laatst gewijzigd door Sulla op 03 feb 2025 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

leon1
Forum-lid

leon1 03 feb 2025 10:29

Beterschap!
Ride bikes, not tanks!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 feb 2025 10:31

Beterschap.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

hopjes
Forum-lid

hopjes 03 feb 2025 10:38

Poeh, beterschap...

En idd, wat een idiote manier van afsluiten.
(ik dacht in eerste instantie hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om dit te missen, maar die streetview is verhelderend!)

hugovl
Forum-lid

hugovl 03 feb 2025 11:13

Vreemde keuze van plaatsen van die slagboom. Wat extra signalering kan idd geen kwaad. Beterschap!

Woesst
Forum-lid

Woesst 03 feb 2025 12:07

Shit! Vervelend, beterschap.

Kosten verhalen zal wel wat lastig gaan gok ik.
Het is geen verplicht fietspad zie ik. En de slagboom stond er oktober 2024 al Afbeelding

Het enige haakje dat je hebt is dat de wegbeheerder meer had kunnen doen aan reflectie / zichtbaarheid. Maar omdat het geen verplicht fietspad is, zal het dus een moeilijk verhaal worden.
Sensa Giulia EVO

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 03 feb 2025 13:50

Het lijkt erop dat ze het in Okt 2024 dus al zo gevaarlijk vonden dat er tijdelijke rood/witte borden/hekken nodig waren. Jammer dat ze daar niks permanents van hebben gemaakt.
Plus, als die slagboom dus dicht is, valt ie gewoon weg tegen het hek om de wei heen, zelfde materiaal (hout)/zelfde kleur.
O ja, en een piepklein bordje, dat zie je dus gewoon niet als je er voorbij fietst
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 03 feb 2025 14:25

Beterschap. Ik zie het op de foto ook met moeite. Ik denk dat de meeste mensen dit niet gezien zouden hebben en er vol op geknald zouden zijn. Ik zou toch proberen er iets mee te doen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Woesst
Forum-lid

Woesst 03 feb 2025 15:04

JPAR schreef: 03 feb 2025 14:25 Beterschap. Ik zie het op de foto ook met moeite. Ik denk dat de meeste mensen dit niet gezien zouden hebben en er vol op geknald zouden zijn. Ik zou toch proberen er iets mee te doen.
Helemaal met je eens dat het slecht zichtbaar is. Proberen kan altijd :like:
Sensa Giulia EVO

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 feb 2025 17:41

Ouch!! En snel beterschap.

En idd waardeloze actie van de wegbeheerder. Een camouflage slagboom zonder enige vorm van verlichting of reflectie. Het is een Fietspad, verplicht of niet, het blijft een fietspad. En doorgaans worden fietspaden ingericht voor een snelheid van 30 kmh. Maar dit is niet te ontwijken als je ook maar een beetje snelheid hebt.
Live fast; die young. mijn blog

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 03 feb 2025 17:47

D*mn.
Ik heb vorig jaar iets dergelijks meegemaakt. Een doorgang onder een brug die met een grijze, dunnen nadar (dranghekken) afgezet was. Dat grijs verdwijnt tegen de grijze achtergrond van beton en asfalt.
Ook een koprol gemaakt, gelukkig zonder veel erg.
Gemeld aan de stad, die ging de aannemer vorderen dat te veranderen. Een week later was nog helemaal niets veranderd.

Fietsveiligheid is niet echt een prioriteit vrees ik.
Ik zou sowieso wel wat moeilijk gaan doen hierover. Al krijg je zelf niets, dit soort halfslachtige oplossingen moet weg. Simpelweg wat opvallend gekleurd lint zou al veel verhelpen. Of geen knalharde houten balk, maar een dik lint dat meegeeft of zo.

Afbeelding
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Plaats reactie