Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2025

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 feb 2025 08:17

daniel1975 schreef: 03 feb 2025 12:19 @rikkert, wij stonden hier: https://www.yellohvillage.nl/camping/le ... u_chatelas
Prima camping.
De commissievergadering is uitgesteld, rikkertJrJr heeft nog een diploma-uitreiking (hopen we), op nog onbekende datum, dus die willen we niet missen uiteraard. Die moet eerst even duidelijk zijn.

BTW, yelloh is over het algemeen meer dan prima. Flower meestal ook. In tegenstelling tot capfun (vroeger heette dat anders, FranceLoc), dat is me te frans (lees: schoon voor fransen is wat anders dan wat een hollander schoon vindt, ben er twee keer ingetrapt, wat een gorigheid was me dat).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2025 08:48

Wij hebben idd al meerdere Yelloh's gehad en altijd prima. Sowiso fijn dat je voor kamperen vaak gewoon een grote plek kunt kiezen ipv bidden dat het goed komt en hygiene en serviceniveau is ruimschoots voldoende.
Less is bore

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 feb 2025 09:03

Ik heb de indruk dat het meer en meer huisjes wordt en minder kampeerplekken. Dus eigen tens of sleurhut heb ik het idee dat het steeds minder wordt, Ik zie ook steeds meer camping tot park worden veranderd waar geen eens een sanitairgebouw is. Voordeel van een huisje is wel dat als er remsporen in de plee staan, dat het met grote zekerheid remsporen van jezelf of je reisgenoten zijn :-).

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 feb 2025 09:11

tinoh schreef: 03 feb 2025 11:54 Dit weekend geboekt. 2 weken Zwitserland, weekje Wallis en een week in Meiringen. Zal moeilijk kiezen worden uit de vele mogelijke sights en beklimmingen. Familievakantie dus geen dagvullende fietstochten, maar in ieder geval de Grimselpass, Grosse scheidegg, Nufenen plus Gotthard en Simplonpass staan op het menu. Chat gpt had nog wat meer tips waaronder de Lötschental die ook wel interessant lijkt.
Jij de Grosse Scheidegg met de fiets en de familie met de postbus. Ik zou deze col ook graag rijden en heb er al een deel opzoekingen over gedaan. Moet supermooi zijn en, behalve de postbus, geen verkeer.
Ook de andere cols zullen mooi zijn maar wel met verkeer natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 feb 2025 09:13

daniel1975 schreef: 04 feb 2025 08:48 Wij hebben idd al meerdere Yelloh's gehad en altijd prima. Sowiso fijn dat je voor kamperen vaak gewoon een grote plek kunt kiezen ipv bidden dat het goed komt en hygiene en serviceniveau is ruimschoots voldoende.
Indien een vakantiewoning ook goed is is "Pierre & vacances" een goed alternatief. Het is wel al meer dan 10 jaar geleden maar viel altijd goed mee.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2025 09:26

rikkert schreef: 04 feb 2025 09:03 Ik heb de indruk dat het meer en meer huisjes wordt en minder kampeerplekken. Dus eigen tens of sleurhut heb ik het idee dat het steeds minder wordt,
Helaas wel. Terwijl de verkoop van campers en caravans de afgelopen jaren alleen maar is gestegen.
Gelukkig zoeken wij toch de mega-parken niet en zijn er nog wel leuke campings te vinden.
Dit soort megaparken zijn voor mij echt De Gruwel :dislike: Incl Hollandse Avond met artiesten als Jan Smit, Django Wagner, Mart Hoogkamer, etc.

https://maps.app.goo.gl/txvXPXqH9yGuZtUFA
Less is bore

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 feb 2025 09:34

Knetters, de franse karaoke is al niet best, maar een spaanse camping met Jan Smit.... alhoewel er aan die camping weinig spaans is denk ik. Noem het dan ook gewoon "de groene dolfijn" :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2025 09:51

Ik heb 2 collega's die het daar fantastisch vinden :mrgreen:
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 04 feb 2025 09:59

Ik ben een groot voorstander van dit soort reservaten... hoe meer hoe beter... des te rustiger op de echt mooie plekken

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 feb 2025 10:27

kxlight schreef: 04 feb 2025 09:59 Ik ben een groot voorstander van dit soort reservaten... hoe meer hoe beter... des te rustiger op de echt mooie plekken
In the middle of nowhere zullen nog best rustige plekken zijn, maar als de grote campings overvol raken, en dat doen ze, dan zullen de rustige campings ook overvol en druk worden.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 04 feb 2025 10:55

daniel1975 schreef: 04 feb 2025 09:51 Ik heb 2 collega's die het daar fantastisch vinden :mrgreen:
En dat is ook prima. Vakantie is voor iedereen anders. En de groene dolfijn voorziet blijkbaar in een behoefte. Anders was ie er niet, en was ie ook nooit zo groot :-). Maar mij niet bellen.... Wanneer staat er een fanreis met John de Bever gepland naar de groene dolfijn? Dat kan niet ontbreken toch? Overigens vind ik dat programma dan weer wel leuk om naar te kijken :-0

jakkel
Forum-lid

jakkel 04 feb 2025 11:40

rikkert schreef: 04 feb 2025 09:03 Ik heb de indruk dat het meer en meer huisjes wordt en minder kampeerplekken. Dus eigen tens of sleurhut heb ik het idee dat het steeds minder wordt, Ik zie ook steeds meer camping tot park worden veranderd waar geen eens een sanitairgebouw is. Voordeel van een huisje is wel dat als er remsporen in de plee staan, dat het met grote zekerheid remsporen van jezelf of je reisgenoten zijn :-).
Mensen zien er tegenwoordig tegenop om een gans huishouden mee te sleuren en willen meer luxe. Bovendien is het in de aantrekkelijke fietsregio's een komen en gaan van (veel) fietsers die dikwijls maar kort blijven. Want tegenwoordig wilt zowat alles en iedereen een col op rijden. Dan is een tent opzetten of een caravan meesleuren een hele opgave. Ik herinner me nog begin jaren '80 in Bourg d'Oisans, daar stond op de campings nergens een chalet of huisje.

Plaats reactie