Natuur en bos fietsers.
Hoe gaat het verder in Nederland natuur en zijn bos fietsers.
Als ik dit artikel lees dan vraag ik mij af waar eindigt dit.
https://archive.ph/2025.02.10-201006/ht ... ~a64c14b4/
Rond Nijmegen/Groesbeek speelt dit ook.
https://archive.ph/IuVuq
Als ik dit artikel lees dan vraag ik mij af waar eindigt dit.
https://archive.ph/2025.02.10-201006/ht ... ~a64c14b4/
Rond Nijmegen/Groesbeek speelt dit ook.
https://archive.ph/IuVuq
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vergeet de ellende van de gestippeldezandhagedissalamander op de Sallandse heuvelrug niet. Door de doorgeslagen natuurfreaks is die route ook helft van het jaar dicht.
Vreselijke mensen die een ander niks gunnen.
Vreselijke mensen die een ander niks gunnen.
Less is bore
Het vervelende is dat sneue milieuterroristen zoals die egeltjes meneer uit Gelderland of Hinderlijke Harry uit Schoorl met juridische muggenzifterij vrij feitenloos eindeloze juridische procedures kunnen afspannen om de boel te traineren. Dat het tonnen belastinggeld kost en dat hun claims geen of nauwelijks onderbouwing kennen interesseert deze Nimby's niet. Een mountainbiker kan immers geen natuurliefhebber zijn, die moeten maar naar een vuilnisbelt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- CampaYolo
- Forum-lid
Compleet van de pot gerukt. Juridisch de boel kapot treiteren.
Voor zover ik het in kan schatten gaan mtb'ers heel respectvol om met de natuur waarin zij rijden.
Zeker niet met minder respect dan de gemiddelde boswandelaar. En laat ik maar niet beginnen over aso's met loslopende onafgerichte k*t honden.
Voor zover ik het in kan schatten gaan mtb'ers heel respectvol om met de natuur waarin zij rijden.
Zeker niet met minder respect dan de gemiddelde boswandelaar. En laat ik maar niet beginnen over aso's met loslopende onafgerichte k*t honden.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Ik fiets heel veel over de Veluwezoom en mijn inschatting/observatie is dat mountainbikeroutes juist zorgen voor regulering. Er ligt een uitgebreid netwerk van supermooie paden, waardoor je als fietser minder geneigd bent van de paden af te wijken en de natuur zo nog meer verstoort.
Overigens zie je qua aantallen veel meer wandelaars (die soms ook over singletracks gaan wandelen, maar dat is een andere discussie) in het bos, die over het algemeen de auto pakken om er te komen. Ook niet goed voor de natuur. Net als de honden die vaak worden meegenomen. Voordat de wegen rond de Posbank werden afgesloten zag je in het voorjaar regelmatig files bij de parkeerplaatsen.
Ik snap dat we zuinig moeten zijn op de kwetsbare natuur, maar die milieuhippies zijn echt zulke muggenzifters die anderen niks gunnen inderdaad. In het weekend lekker het bos in, alleen maar goed voor lichaam en geest!
Overigens zie je qua aantallen veel meer wandelaars (die soms ook over singletracks gaan wandelen, maar dat is een andere discussie) in het bos, die over het algemeen de auto pakken om er te komen. Ook niet goed voor de natuur. Net als de honden die vaak worden meegenomen. Voordat de wegen rond de Posbank werden afgesloten zag je in het voorjaar regelmatig files bij de parkeerplaatsen.
Ik snap dat we zuinig moeten zijn op de kwetsbare natuur, maar die milieuhippies zijn echt zulke muggenzifters die anderen niks gunnen inderdaad. In het weekend lekker het bos in, alleen maar goed voor lichaam en geest!
Waar ik regelmatig moeite mee heb dat is als je iemand van achteren benaderd en kenbaar maakt of met een belletje of pardon roept dan gewoon in het midden blijf lopen,en als je groet uit beleefdheid je bijna dood wordt bekeken.Wat gaat er bij deze mensen in hun hoofd om vraag ik mij soms af.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Wat Mathijs 53/11 zegt. Feiten doen er niet toe.
Met de procedures in de hand kun je je recht proberen te halen en heel veel tijd rekken.
Omdat er veel te weinig handhaving is, zijn er maar twee opties: reguleren of verbieden. Beide komt op het zelfde neer. Ze gaan toch fietsen. In de tweede versie is er meer chaos.
Met de procedures in de hand kun je je recht proberen te halen en heel veel tijd rekken.
Omdat er veel te weinig handhaving is, zijn er maar twee opties: reguleren of verbieden. Beide komt op het zelfde neer. Ze gaan toch fietsen. In de tweede versie is er meer chaos.
hun fietsen.
Op vuilnisbelten speelt dit gezeur dus ook al. De Mtb baan in Zoetermeer is aangelegd bovenop op een afgedekte puinstort. Maar die hadden ook al gezeur met lokale boom- en paarsgeelgestreeptepoldersalamander knuffelaars53x11 schreef: ↑10 feb 2025 22:40 Het vervelende is dat sneue milieuterroristen zoals die egeltjes meneer uit Gelderland of Hinderlijke Harry uit Schoorl met juridische muggenzifterij vrij feitenloos eindeloze juridische procedures kunnen afspannen om de boel te traineren. Dat het tonnen belastinggeld kost en dat hun claims geen of nauwelijks onderbouwing kennen interesseert deze Nimby's niet. Een mountainbiker kan immers geen natuurliefhebber zijn, die moeten maar naar een vuilnisbelt...
-
- Forum-lid
Het probleem is dat elke persoon zijn eigen paradepaardje wil beschermen! Of het nu gaat om de rood-wit gestippelde whatever of de claim op een mtb route: ze staan gewoon haaks op elkaar terwijl er in werkelijkheid geen enkel probleem is.
Hup naar de rechter en weer één of ander verbod afdwingen zonder dat er ook maar één enkel onderzoek wordt gedaan naar hoe de rood-zwart gesippelde wellicht exotische amfibie hier eigenlijk terecht komt of om welke reden dan ook met uitsterven bedreigd wordt.
Je gelijk halen is blijkbaar het enige wat nog geldig is in de huidige maatschappij
Hup naar de rechter en weer één of ander verbod afdwingen zonder dat er ook maar één enkel onderzoek wordt gedaan naar hoe de rood-zwart gesippelde wellicht exotische amfibie hier eigenlijk terecht komt of om welke reden dan ook met uitsterven bedreigd wordt.
Je gelijk halen is blijkbaar het enige wat nog geldig is in de huidige maatschappij
Adversity is the Catalyst of Change
Er is te weinig natuur om allemaal van te kunnen genieten. Dan krijg je vanzelf ruzie. Zou je de natuur z'n beloop laten, dan zou er automatisch een strijd op leven en dood volgen tussen mountainbikers en milieuhippies te voet. Helaas is dat allemaal juridisch kapot getraineerd
Ik snap de frustratie van beide kanten, maar minder mtb-routes is in ieder geval niet de oplossing.

Ik snap de frustratie van beide kanten, maar minder mtb-routes is in ieder geval niet de oplossing.
Campagnolo Ultra Dork
Nou, dat valt dus nogal tegen. Rondje Schoorl is heel lang tegen gehouden om vormdingetjes als een pad wat een paar dm afweek van de tekeningen. En zo is er altijd wel wat nieuws te vinden (dat met natuurschade niets van doen heeft, maar wel zorgt voor eindeloze vertragingen en frustraties)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?