Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 feb 2025 18:45

Gastheerg schreef: 06 feb 2025 17:07
Er worden tientallen Grammy's uitgedeeld aan artiesten/muzikanten etc die je wellicht WEL weet te waarderen.
Tuurlijk, weet ik ook wel.
Is vooral dat ik het weer typisch Hollywood vind om “de grote zwarte mevrouw” te eren voor haar country album.
De roots van Country muziek gaan terug tot de slaven, door te claimen dat het “witte muziek” was wordt hier en daar wel stukje geschiedsvervalsing gedaan.
Wat zij gemaakt heeft is zwaar overproduced met een onmiskenbaar Beyonce sausje er overheen. Als dit door een onbekende dame zou zijn gemaakt waren de recensies een stuk minder lovend is mijn voorspelling.

Kenya West moeten ze nog eens een keer goed door laten lichten door een psychiater, die vent spoort niet.
Less is bore

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 feb 2025 23:56

Ik gooi Neil Young er nog even op: ´keep on rocking in the free world’
Zolang het nog kan….
Adversity is the Catalyst of Change

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 feb 2025 09:19

Neil Young ook even op de draaitafel met het album Le Noise uit 2010.
Voor fans die in de Harvest-modes zijn blijven hangen wellicht een niet te verteren album.
Album staat vol met stevige gitaar werkjes en is echt een heel ander paar mouwen dan het toch wat brave Harvest uit 1972.............
Zelf heb ik ook flink tijd nodig gehad om Le Noise te gaan waarderen. Rommelige herrie vond ik het maar.............
De CD die ik eerst had zag nauwelijks de speler. Omdat het album in de media veel 4 en 5 sterren in de beoordeling kreeg weer een keer proberen en nog maar eens. Het door mij gewaardeerde Uncut gaf die 5 sterren.

Le Noise voelde echter toch als het Bos van Wallers...............heel stevige kost maar na een keer of 8 snap je hoe het het moet doen

Om de Grammy discussie nog even op te halen: De single "Angry World" die van het album Le Noise verscheen kreeg een Grammy Award for Best Rock Song.

Aansluitend op het door Dubbeldekker genoemde´keep on rocking in the free world’ kan ik wel het nummer "Love and War" van dit album wel aanbevelen.

Na Le Noise staat het album Pieces of the Sky van Emmylou Harris als een soort van cooldown klaar..............
Album viert haar 50e verjaardag.
Dit was haar tweede album en tov haar debuut maakte Emmylou een enorme stap. Meesterwerkje!

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 07 feb 2025 11:54

Hier staat het nieuwe album van The Yearlings op, After All The Party Years. Supergoede recensies en de drummer is één van de oprichters en drijvende krachten achter Het Is Koers.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 feb 2025 16:55

Ik kreeg de tip om eens naar P!nk te luisteren van afgelopen week tijdens Fire-aid.
https://youtu.be/HiYUdY7KmA0?feature=shared
Toppertje 👌👍

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 15 feb 2025 18:05

Mooie documentaire NU op VRT Canvas. Over festival en hoe deze invloed hebben gehad op de muziek!!
Wellicht ook terug te zien via de gebruikelijke kanalen.
Erg leuk!!!

https://www.hln.be/tv-gids/vrt-canvas/u ... f275fe81d0

[edit] niet allemaal even leuk [/edit]
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2025 18:23

Scherp :D

Afbeelding
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 feb 2025 19:22

👍👌🤣😂

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 15 feb 2025 21:51

Dubbeldekker schreef: 15 feb 2025 18:05 Mooie documentaire NU op VRT Canvas. Over festival en hoe deze invloed hebben gehad op de muziek!!
Wellicht ook terug te zien via de gebruikelijke kanalen.
Erg leuk!!!

https://www.hln.be/tv-gids/vrt-canvas/u ... f275fe81d0

[edit] niet allemaal even leuk [/edit]
Heb het op vrtmax op Mijn Lijst gezet.

Wat bedoel je met niet allemaal even leuk?

jbams
Forum-lid

jbams 15 feb 2025 22:05

Gastheerg schreef: 07 feb 2025 09:19 Neil Young ook even op de draaitafel met het album Le Noise uit 2010.
Voor fans die in de Harvest-modes zijn blijven hangen wellicht een niet te verteren album.
Album staat vol met stevige gitaar werkjes en is echt een heel ander paar mouwen dan het toch wat brave Harvest uit 1972.............
Zelf heb ik ook flink tijd nodig gehad om Le Noise te gaan waarderen. Rommelige herrie vond ik het maar.............
De CD die ik eerst had zag nauwelijks de speler. Omdat het album in de media veel 4 en 5 sterren in de beoordeling kreeg weer een keer proberen en nog maar eens. Het door mij gewaardeerde Uncut gaf die 5 sterren.

Le Noise voelde echter toch als het Bos van Wallers...............heel stevige kost maar na een keer of 8 snap je hoe het het moet doen

Om de Grammy discussie nog even op te halen: De single "Angry World" die van het album Le Noise verscheen kreeg een Grammy Award for Best Rock Song.

Aansluitend op het door Dubbeldekker genoemde´keep on rocking in the free world’ kan ik wel het nummer "Love and War" van dit album wel aanbevelen.

Na Le Noise staat het album Pieces of the Sky van Emmylou Harris als een soort van cooldown klaar..............
Album viert haar 50e verjaardag.
Dit was haar tweede album en tov haar debuut maakte Emmylou een enorme stap. Meesterwerkje!
Mooi. Ik kan harvest waarderen, maar vind de ditch trilogie veel beter. Tonight's the Night als hoogtepunt, maar daar moet je als Young fan naar toegroeien, daar start je niet.

Maar ook over andere albums verspreid kan ik nog 30 fantastische nummers noemen. Vaak met Crazy Horse. Of natuurlijk met Pearl Jam (-vedder).

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 15 feb 2025 22:51

30?
Alleen al op de Decade triple LP staan er zoveel.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 feb 2025 10:21

jbams schreef: 15 feb 2025 22:05 Maar ook over andere albums verspreid kan ik nog 30 fantastische nummers noemen. Vaak met Crazy Horse. Of natuurlijk met Pearl Jam (-vedder).
Ik stof toevallig net het blogje met mijn Neil Young top 10 albums af. Vrijdag stond een album met oude nummers gepland maar die release is uitgesteld tot maart.
Ik stond helemaal in het standje Neil Young voor dit weekend dus de top 10 maar even beetgepakt

Geen Harvest in mijn top 10:
https://plaatjesdraaien.blogspot.com/20 ... op-10.html

Maar even genoeg muziek................ik ga lekker buitenspelen!

Plaats reactie