Zomervakantie 2025
Hier dit jaar naar Italie aan het caldonazzo meer.
Dit betekend op reisafstand van de Stelvio die dus ook dit jaar hoog op mijn lijst staat! Het is alsnog bijna eerst 3 uur met de auto maar dat is het me waard!
Dit betekend op reisafstand van de Stelvio die dus ook dit jaar hoog op mijn lijst staat! Het is alsnog bijna eerst 3 uur met de auto maar dat is het me waard!
Vergeet niet dat 3u in de bergen heel wat anders is dan 3u rechte snelweg..
Rond Caldonazzo ook heel fraai fietsen.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens ViaMichelin zou de afstand van Caldonazzo ~► Prato allo Stelvio circa 150 km lang zijn en in 2 uurtjes te doen.
Zonder verkeer ben je in 2 uur wel daar. Met druk vakantieverkeer natuurlijk wat meer, je weet het nooit in de zomer op de A22.
Mocht je nog een aantal GPX routes nodig hebben in de omgeving van Caldonazzo, kijk dan eens op https://gpscyclingtracks.net/routes-all ... ace-italie
Daar staan er genoeg die ik zelf gefietst heb

daniel1975 schreef: ↑20 feb 2025 06:39 800 km is al best veel als je buiten seizoen over de franse tolwegen kunt rijden. Prima te doen, maar zou het niet meerdere malen willen als verplaatsing.
Dat gezegd hebbende: je route is fantastisch! (Zou er alleen 3 weken langer over doen)
Over kilometers per dag maak ik me geen zorgen. Ik rij nog wel eens verder/langer en in mijn eentje, dat is ook nog eens saai.
Twee weken geleden nog van bij Stralsund terug gereden na een werkdag, ook dat is prima te doen. Alleen na het avondeten is een zwaar uurtje.
Nu zijn we met z'n tweeën, helaas rijdt Mw. Ramon73 (Caroline) geen auto, maar tenminste wat afleiding, praatje, onderweg beetje sightseeing. Op elke eindbestemming hoeven we niks te organiseren, steeds een hotel met restaurant en ontbijt.
Misschien boek ik nog een hotelletje in Noord-Duitsland, gaan we 1 dagje eerder weg. Dan is de eerste dag 500-600km over Duitse snelweg en dag 2 slechts 200-300km tot kopenhagen. Dan is het dag 3 weliswaar 800km naar Stockholm maar daar blijven we 2 nachten. De rit erna is ook weer 800 tot Umea en dan nog de eindspurt naar Rovaniemi. Dan zijn het eigenlijk maar aansluitend twee pittige dagen qua reizen.
Dogma F
De reisweg naar Prato is overwegend vlak maar het probleem is vooral de dorpen tussen Merano en Prato. Als er verkeer is verlies je daar wel wat tijd.
Maar als je bvb in Schlanders met de fiets vertrekt, op een kleine 20 kms van Prato, kun je al wat opwarmen langsheen het Adigefietspad ( https://www.kaernten-radreisen.at/nl/Adige-fietspad/ ) en bespaar je ook op je af te leggen autokms.
Het stijgt licht op weg naar de stelvio maar bij het terugkeren kun je dan ook een kleine 50 kms dalend fietsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Achteraf is het minder spannend, en halen we de 800km zelden (1x eigenlijk maar).rene schreef: ↑19 feb 2025 23:12 Elke dag 800km in Scandinavië is gekkenwerk. Wij hebben ca 8x Scandinavië bezocht - en voor ons was 400km de max. Ik denk dat met deze afstanden dat je aan vakantie toe bent als je thuis komt. 1 keer met de caravan hebben we 4500km gedaan in 3 weken Noorwegen incl. Fjorden gebied. Daarna 3 weken nodig gehad om bij te tanken… pffff.
Dag 1 Thuis > Puttgarden - 670km, dan door naar Kopenhagen - 170km (840km)
Dag 2 Kopenhagen > Stockholm - 650km
Dag 4 Stockholm > Umea - 640km
Dag 5 Umea > Rovaniemi - 510km
Dag 12 Rovaniemi > Turku - 856km (incheck veerboot 20:15, dus ruime dag om te rijden)
Dag 13 Stockholm > Sakskjobing - 786km (hotel voor de veerboot naar Duitsland)
Dag 14 Sakskjobing > Rodby > Thuis - 699km
Dag 1 gaan we misschien nog naar voren uitbreiden. Ik was laatst in een dorpje tussen Hannover en Hamburg in een hotel, en daar zou ik best opnieuw een nachtje willen doorbrengen. Dan is er op dag "0" 430km te rijden, kunnen we halverwege de dag van huis. Dag 1 wordt dan schappelijker met 240km en 170km, toaal 410km met veerboot er tussenin.
Is eigenlijk alleen dag 12 een pittige, flink eind rijden over N-wegen (80km/h max) en de eis dat je om 20:00 moet aankomen. Naja, 1 dagje vroeg eruit en flink doortrappen. Moet imho gewoon kunnen. We zijn een stel van middelbare leeftijd (50), zonder kinderen, geen caravan of speciale zaken, vrouw kan heel goed slapen in de auto als er geen aanspraak (nodig) is.
Dag 13 en 14 zijn ook flinke afstanden, maar < 800km en hoofdzakelijk snelwegen.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 23 feb 2025 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC