Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Verkocht Koga Miyata Prologue begin jaren 90 voor Projectje?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 feb 2025 12:30

Wat ik nou eens niet op marktplaats zag...
Afbeelding

Ik heb hier een Koga Miyata Prologue staan in een enorme maat 66. Best een leuke basis voor een project. Helaas als ik er een project van maak dan is het zo erg mijn maat niet dat ik 'm alleen maar voor de mooi zou hebben. En met al een behoorlijke verzameling fietsen hier in huis is dat niet meer toegestaan zeg maar.. :roll:

Op marktplaats zie ik dit soort fietsen staan voor bedragen tussen de grofweg 250 en werkelijk idiote 750 euro.. :dislike:

Maar omdat dit dus leuk is voor een project, en volgens mij hier op het forum best wel mensen zitten die daar een goede basis voor zoeken, dacht ik, zet 'm even niet op Marktplaats. dat kan altijd nog.

De fiets is, voor zover ik het kan beoordelen, zo goed als origineel, het crhoomwerk is niet top.
En op marktplaats schrijf je dan iets als. "uniek weinig kilometers mee gereden (is waar, ik zelf geen meter) en alles werkt, en je fietst er zo op weg. Maar dat is natuurlijk flauwekul. Een fiets als deze zoek je om een andere reden.

Ik weet wie de eerste en t.n.t enige eigenaar was, maar die gebruikte 'm de laatste paar jaar vooral om spinnen te huisvesten :lol:
Dus wat zal ik zeggen... 150 euro ? Dan is er denk ik nog ruimte genoeg om er wat moois mee te doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Met period handpomp... Ziet er aardig uit, maar is gewoon plastic hoor. dus ook voor de show.
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 23 feb 2025 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

pino
Forum-lid HC

pino 14 feb 2025 12:34

Ziet er keurig origineel uit. Een echte barnfind. "De Fietser" in Ede heeft een paar van dat soort fietsen staan, zou hij leuk tussen passen.
Niet zijken maar reiden !

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 14 feb 2025 14:29

Vooral onder Duitse liefhebbers zijn Koga's erg geliefd. En met name bij de 'catalogusfetishisten'. Van Koga kun je namelijk alle catalogi online terugvinden, zodat zo iemand de fiets naar catalogusstaat kan terugrestaureren.
(In Duitsland liggen de prijzen trouwens hoger dan in Nederland voor klassiekers.)

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 feb 2025 12:48

ultra_ivo schreef: 14 feb 2025 14:29 (In Duitsland liggen de prijzen trouwens hoger dan in Nederland voor klassiekers.)
Ik hoef dus niet zo nodig de hoogste prijs, tis meer dat ik dacht als iemand nou een dergelijk project echt graag wil doen, dan heb ik dus een goede basis en de kans dat ik hier zo'n liefhebber vindt is groter dan via Marktplaats daar heb je of de goudzoekers of mensen die er een soort van stationsfiets in zien.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 16 feb 2025 14:53

Mooie fiets hoor, alleen een beetje groot :mrgreen:
Liefhebbers voor Koga’s zijn er zeker en inderdaad veel in Duitsland. Alleen een instapper met Exage 300EX zal wat lastiger zijn en qua bedrag misschien wat tegenvallen.

Nijntje
Forum-lid

Nijntje 21 feb 2025 17:03

Hallo, Dit is perfect mijn maat en ik ben nog op zoek naar een fiets om de eroica mee te rijden dit jaar. Is hij al verkocht? Ik heb namelijk véél interesse!! Laat zeker iets weten! Is de fiets op te halen of verstuur je ook? Ik zit namelijk in België...

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 feb 2025 20:43

gereserveerd voor Nijntje

Nijntje
Forum-lid

Nijntje 24 feb 2025 14:23

Bedankt voor de vriendelijke ontvangst, het bakje koffie en de vlotte afhandeling!

Na thuis alles snel eens te bekeken hebben en alle belangrijke bouten te controleren (stuur komt mooi los, zadelpen ook,...) heb ik er vertrouwen in dat dit een aangenaam stalen ros wordt! Alles gaat ook in de deep clean om te zien wat nog goed is en wat niet. Wat al zeker anders zal worden is de zadelpen, die is voor mij te kort en de grips en crankstel zal ik ook nog vervangen. Ik krijg altijd kniepijn met biopace en de grips moeten voor l'eroica van een ouder model zijn. Als hij rijklaar is zoals ik het wil(mss zelf met een nog compleet andere groep) dan post ik hier wel nog een foto. De fiets zal komend jaar ook veel voor woon-werk gebruikt worden, dus ben ik eigenlijk echt wel tevreden met deze mooi retro!

Bedankt aan depoldertoerist! Veel plezier ook met uw mtb-route!

Gesloten