Hoe makkelijk en goedkoop/duur is een garmin 530 te repareren? of is het snel een kwestie van koop maar een nieuwe?
Vanmiddag mijn Garmin laten vliegen. Kon hem niet vinden in mijn tas en toen ik mijn handschoen er uithaalde om beter te kunnen zoeken vloog hij opeens door de lucht en zo op de stenen vloer. Grote barst en beeldschermpje doet niet veel meer.
Wie heeft er ervaring met reparaties?
Garmin Edge 530
Ik volg Tomasz.
Je zal snel meer kwijt zijn dan wat het toestel nog waard is.
Ok, het zal dan wel weer functioneren zoals het hoort. Maar gezien de leeftijd kan iets anders dan snel volgen en heb je weer kosten.
Het eerste google resultaat vraagt 100 euro voor vervanging van een scherm. De enige tweedehandse die ik nu op Marketplace zie staan, kost 170 euro.
Ik heb momenteel een 840 solar op overschot, nog nieuw in de verpakking. PM maar bij interesse.
Niet de reden waarom ik repareren afraad trouwens.
Tweedehands zoeken is ook een optie natuurlijk.
Je zal snel meer kwijt zijn dan wat het toestel nog waard is.
Ok, het zal dan wel weer functioneren zoals het hoort. Maar gezien de leeftijd kan iets anders dan snel volgen en heb je weer kosten.
Het eerste google resultaat vraagt 100 euro voor vervanging van een scherm. De enige tweedehandse die ik nu op Marketplace zie staan, kost 170 euro.
Ik heb momenteel een 840 solar op overschot, nog nieuw in de verpakking. PM maar bij interesse.
Niet de reden waarom ik repareren afraad trouwens.
Tweedehands zoeken is ook een optie natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
Ik zie een nieuw scherm vanaf €32. Voor dat geld zou ik het zelf proberen. Heel moeilijk is het niet.
Dat gezegd hebbende, ik heb wel mijn edge 820 zo gesloopt. Daar heb ik geprobeerd de batterij te vervangen, waarna het scherm niets meer deed.
Dat gezegd hebbende, ik heb wel mijn edge 820 zo gesloopt. Daar heb ik geprobeerd de batterij te vervangen, waarna het scherm niets meer deed.
Mijn dochter heeft de Garmin 530
Is het mogelijk om op de 530 tijdens het rijden van een route (dus met de kaart op het scherm) nog 2 gegevensvelden met bv snelheid en afstand te laten zien ?
En hoe stel ik dat in?
Op mijn eigen Garmin explore was dat vrij gemakkelijk in te stellen maar op de 530 krijg ik het niet voor elkaar
Is het mogelijk om op de 530 tijdens het rijden van een route (dus met de kaart op het scherm) nog 2 gegevensvelden met bv snelheid en afstand te laten zien ?
En hoe stel ik dat in?
Op mijn eigen Garmin explore was dat vrij gemakkelijk in te stellen maar op de 530 krijg ik het niet voor elkaar
Dat is zeker mogelijk, moeilijk om uit te leggen via tekst, check even volgende link:fred1965 schreef: ↑25 feb 2025 10:27 Mijn dochter heeft de Garmin 530
En hoe stel ik dat in?
https://www.youtube.com/watch?v=5CGyNait7NU
Past wel lekker in de wegwerpcultuur inderdaad...
Zo'n 530 is gewoon een prima apparaat. Heb de mijne ooit voor ik meen 140 euro laten fixen door Garmin. Dat wil zeggen, ik stuurde de mijne op, en ze stuurde me een refurbished apparaat terug (volgens mij een ander apparaat dan dat ik opstuurde). Mijn reisverzekering betaalde overigens het meeste daarvan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?