Scott
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die gaan er niet af ook 
Huidige fietsen zijn niet gemaakt om voor 90% van de wielertoeristen zonder spacers te rijden.

Huidige fietsen zijn niet gemaakt om voor 90% van de wielertoeristen zonder spacers te rijden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De letters “Scott” staan scheef

Je rekent jezelf wel tot de goede 10% toch?daniel1975 schreef: ↑26 feb 2025 18:05 Die gaan er niet af ook

- daniel1975
- Forum-lid HC
Op alle fronten wel, behalve qua spacers 
(In verhouding lange benen tov bovenlichaam is geen goede combi met de huidige frames)

(In verhouding lange benen tov bovenlichaam is geen goede combi met de huidige frames)
-
- Forum-lid HC
Ik vind dit soort frames zonder spacers ook gewoon lelijk. 1 of 2cm staat hem stukken beter.
Daarnaast rijd het ook beter.
Daarnaast rijd het ook beter.
Controversial take: Liever een -17 stuurpen met spacers dan een gewone stuurpen slammed. Zeker de Addict (en de foil bv ook) staan wel mooi met wat spacers eronder door de brede vorm.
Misschien wil Daniel gewoon de vork niet inkorten omdat dat een heel gedoe is eens gemonteerd
.
Dat is wel een avontuurtje op de Addict Gravel zonder de kabels los te maken. Veel friemelen en een 2 persoon jobke.
Misschien wil Daniel gewoon de vork niet inkorten omdat dat een heel gedoe is eens gemonteerd

Dat is wel een avontuurtje op de Addict Gravel zonder de kabels los te maken. Veel friemelen en een 2 persoon jobke.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid HC
Je vorkbuis veert iets meer met spacers en vaak merk ik dat met 1,5 a 2cm het een stuk comfortabeler rijd dan zonder.
Dat kan hard aanvoelen al is het met de bredere trend wel minder
- daniel1975
- Forum-lid HC
De kabels lopen nog niet door het stuur, dus valt wel mee. Ik wil eerst definitieve stuur-maat bepalen en dan een Syncros (lookalike) geïntegreerd stuur monteren. Dus leidingen zijn nu nog zo lang mogelijk gelaten zodat ik straks ruimte heb om nog 1x de olive-inserts eraf te knippen.
Dan bepaal ik ook definitief aantal spacers. Met die weggewerkte kabels moet je vooraf even goed nadenken voor je iets doet, veranderen kost later anders heel veel tijd en frustratie.
Dan bepaal ik ook definitief aantal spacers. Met die weggewerkte kabels moet je vooraf even goed nadenken voor je iets doet, veranderen kost later anders heel veel tijd en frustratie.
Een vorkbuis is beenhard, die kan niet veren.wasbeer2006 schreef: ↑27 feb 2025 08:07Je vorkbuis veert iets meer met spacers en vaak merk ik dat met 1,5 a 2cm het een stuk comfortabeler rijd dan zonder.
Dat kan hard aanvoelen al is het met de bredere trend wel minder
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alles kan bewegen/buigen, als het maar lang genoeg is. En die 1.5-2cm is dan idd niet noemenswaardig.