Wielerseizoen 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap je punt niet…lugosi schreef: ↑01 mar 2025 19:01Uit de interviews achteraf bleek duidelijk dat de andere teams (sdworx, movistar, trek,...) niet bereid zijn om Demi naar de streep te brengen. Ik zie dit scenario zich nog herhalen en het zal wel een reden hebben waarom die allemaal zo tegenover Demi staan denk ik dan. Ik vind het ook niet perse dom om Vollering in een koers met de Muur niet te willen helpen. Ik veronderstel dat Fdj dat in een sprinterskoers ook niet voor Wiebes gaat doen. Tegen de belangrijkste favoriet rijden is niet dom, het is een keuze. De uitleg van Boom omzeilde de vaststelling.
Het is toch volstrekt logisch dat je Demi niet naar de beslissende helling gaat brengen? Zouden ze met Kopecky ook niet doen.
Net als dat je niet allemaal voor Wiebes gaat rijden als het een massasprint dreigt te worden.
Ik voorzie nog wel een paar leuke situaties tussen FDJ en SDW dit seizoen

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hoe mooi bij de vrouwen, die gemeende vreugde en leute bij de ploeg van Lotte! Die maken er een feestje van vanavond!
Ik meende ook een heel ontspannen Vollering te zien die blijkbaar meegenoot van de overwinning van Lotte en de taferelen er om heen. Geen tranen, geen mokkend gezicht. Krijgen we door het veranderen van ploeg en lucht een andere Demi te kennen?
En Wout was blijkbaar niet in goede doen maar moest Jorgensen dan zijn eigen kansen nog opofferen? Die liet mij echt een goede indruk. Met Magnier blijkt QS een nieuw goudhaantje binnen gehaald te hebben. Die jongen heeftr klasse.
Ik meende ook een heel ontspannen Vollering te zien die blijkbaar meegenoot van de overwinning van Lotte en de taferelen er om heen. Geen tranen, geen mokkend gezicht. Krijgen we door het veranderen van ploeg en lucht een andere Demi te kennen?
En Wout was blijkbaar niet in goede doen maar moest Jorgensen dan zijn eigen kansen nog opofferen? Die liet mij echt een goede indruk. Met Magnier blijkt QS een nieuw goudhaantje binnen gehaald te hebben. Die jongen heeftr klasse.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Je zegt hetzelfde als ik, alleen suggereerden zowel Demi als Lars in de interviews na de wedstrijd dat die ploegen dat wel hoorden te doen omdat ze zogezegd ook 'kanshebbers' hadden.daniel1975 schreef: ↑01 mar 2025 19:31
Ik snap je punt niet…
Het is toch volstrekt logisch dat je Demi niet naar de beslissende helling gaat brengen? Zouden ze met Kopecky ook niet doen.
Net als dat je niet allemaal voor Wiebes gaat rijden als het een massasprint dreigt te worden.
Ik voorzie nog wel een paar leuke situaties tussen FDJ en SDW dit seizoen![]()
Dat lijkt mij logisch inderdaad, dus mag je als ploeg van de absolute favoriet het gat nooit groter laten worden dan je zelf dicht kan rijden (groter gat = dom).lugosi schreef: ↑01 mar 2025 19:01Uit de interviews achteraf bleek duidelijk dat de andere teams (sdworx, movistar, trek,...) niet bereid zijn om Demi naar de streep te brengen. Ik zie dit scenario zich nog herhalen en het zal wel een reden hebben waarom die allemaal zo tegenover Demi staan denk ik dan. Ik vind het ook niet perse dom om Vollering in een koers met de Muur niet te willen helpen. Ik veronderstel dat Fdj dat in een sprinterskoers ook niet voor Wiebes gaat doen. Tegen de belangrijkste favoriet rijden is niet dom, het is een keuze. De uitleg van Boom omzeilde de vaststelling.
Campagnolo Ultra Dork
Je moet de tegenstand niet in een zetel naar de meet brengen maar dit was toch op een zucht van remmen toe en in het zonnetje onder een boom gaan liggen. Zo’n gat mag je nooit laten gebeuren. High stakes poker met verrassende winnaar, dat gaat nog een leutig seizoen worden zo.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid
Wat ik hieruit geleerd heb is dat de ploegkeiders en rensters deze koers niet meer aux serieux nemen odanks alle hoempapa van de media.
Inderdaad dat klopt voor, zoals je zelf zegt, de ploeg van de grootste favoriet, maar eerst sprak je van 'de domste actie van het peleton'. De andere ploegen hebben geen fout gemaakt mijn inziens.
Dat weet ik nog zo niet; de logica van de teams van Wiebes, Reusser en Balsamo is vrij logisch. Zij weten dat ze Demi op de Muur (of andere beklimmingen) niet kunnen volgen. Wat ook gebleken is (terechte commentaar van Danny op wielerflits hierover). Het was dus aan Fdj om de koers te controleren. Zij zijn de enige verliezer.ottorongo2 schreef: ↑01 mar 2025 22:54 Wat ik hieruit geleerd heb is dat de ploegkeiders en rensters deze koers niet meer aux serieux nemen odanks alle hoempapa van de media.
Op dat moment kiezen andere teams om tegen de topfavoriet te rijden; dat is een keuze die zeer zeker serieus en verdedigbaar is.
Ik erger me meer aan omgekeerde situaties waarbij de topfavoriet naar de streep wordt gebracht door mensen die zeggen dat ze uitgaan van geloof in eigen kunnen en dan glansrijk geklopt worden.
Toevallig las ik gisteravond het uitgebreide interview in Humo met Tiesj en Victor waarbij ze het nog eens over die Dwars door Vlaanderen hebben en dan lees ik iets dat daarvan een voorbeeld is:
BENOOT «Victors achterban verwijt mij dat ik hem in 2022 de overwinning in die koers heb gekost. Maar ik heb daar gereden om zelf te winnen, niet om hem te doen verliezen. Victor valt in volle finale twee keer aan, en ik ga er twee keer achteraan en ja, daardoor verliest hij misschien de koers.»
Maar uiteindelijk wint VdP de koers, zoals iedereen verwacht had. Het was aan VdP om achter Campenaerts aan te gaan niet aan Tiesj. Als VdP dat tweemaal moet doen stijgen de overwinningskansen van de anderen in het kopgroepje. En als VdP weigert (zoals Vollering's team gisteren) dan wint iemand anders en als je dat elke keer zo doet tegenover de topfavoriet dan wint er telkens iemand anders, alle andere ploegen hebben dus baat bij zo'n tactiek op de langere termijn. In mijn ogen hebben de vrouwenteams (op Fdj na dus) slim gereden gisteren.
Dit belachelijk gedoe bij de vrouwen gaat zich vrees ik nog herhalen. SD Worx knapt typisch gezien, in verhouding met hun status en kwaliteiten, altijd relatief weinig werk op. En nu heb je nog het sausje 'Vollering vs SDW' dat erover wordt gegoten. Hoe denk je dat FDJ zich gaat gedragen wanneer Kopecky aan de start staat vs Vollering?
Eerlijk gezegd denk ik dat beide ploegen dit seizoen nog belangrijke overwinningen gaan missen door dit gedrag. En dat degenen die de sleutel in handen hebben om dit te veranderen, SD Worx zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat beide ploegen dit seizoen nog belangrijke overwinningen gaan missen door dit gedrag. En dat degenen die de sleutel in handen hebben om dit te veranderen, SD Worx zijn.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Vd Breggen heeft jarenlang een ongezonde fixatie gehad op Van Vleuten. Benieuwt of dit nu op Demi geprojecteerd gaat worden.
SDW zou sterk genoeg moeten zijn om als ploeg een koers te maken en te dragen, dus houd het initiatief lekker bij jezelf.
En vergis je niet, Visma kan stiekem ook sterker zijn dan sommigen denken en misschien wel de lachende 3e zijn. Als FPD weer een beetje de vorm te pakken krijgt is ze slim genoeg om de koers te lezen samen met Vos om te profiteren van dat gekibbel.
SDW zou sterk genoeg moeten zijn om als ploeg een koers te maken en te dragen, dus houd het initiatief lekker bij jezelf.
En vergis je niet, Visma kan stiekem ook sterker zijn dan sommigen denken en misschien wel de lachende 3e zijn. Als FPD weer een beetje de vorm te pakken krijgt is ze slim genoeg om de koers te lezen samen met Vos om te profiteren van dat gekibbel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wat de visies betreffende het vrouwenwielrennen hier betreft vind ik het foute, om niet te zeggen, belachelijke redeneringen. Net of het koersverloop vast ligt als je op bepaalde punten van het parcours de favoriet bij je hebt. In de spurt voor de overwinning bij de vrouwen wint het strijkijzer van de twee.
Philipsen, die de spurt niet kan verliezen, wordt op een schoteltje naar de meet gebracht en wordt...derde. Waerenksjold die niemand op zijn lijstje van favorieten had, misschien zelfs bij niemand top 10 wint de spurt. Van Aert ging iedereen het nakijken geven op de Muur of Bosberg maar kon met moeite mee.
Als je de finale niet rijdt heb je automatisch niks, als je wel de finale rijdt kun je winnen, zelfs al liggen de kaarten moeilijk. Logisch toch!
Philipsen, die de spurt niet kan verliezen, wordt op een schoteltje naar de meet gebracht en wordt...derde. Waerenksjold die niemand op zijn lijstje van favorieten had, misschien zelfs bij niemand top 10 wint de spurt. Van Aert ging iedereen het nakijken geven op de Muur of Bosberg maar kon met moeite mee.
Als je de finale niet rijdt heb je automatisch niks, als je wel de finale rijdt kun je winnen, zelfs al liggen de kaarten moeilijk. Logisch toch!
Laatst gewijzigd door fiedoo op 02 mar 2025 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.