Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

GIOS

braziliaan
Forum-lid

braziliaan 08 dec 2009 22:39

Goedenavond,

van alle GIOS liefhebbers kan ik wel enige hulp gebruiken.
Na tijd van dubben over het aanschaffen van een frame moet het er nu toch maar van komen voordat ze helemaal niet meer te verkrijgen zijn.

Ik ben 1,93 met een binnenbeenlengte van 97 cm. Ik weeg 92 kg. Op dit moment rijd ik op 64 cm CT alaminium frame.
Sinds enige tijd ben ik dus ook bevangen door het GIOS virus en kan ik nog op tijd zijn voor de GIOS rit in het voorjaar !
De 61 cm CC lijkt mij overeenkomen met 64 cm CT en zowel de A90 als de V107 zijn nog leverbaar.

Mijn vraag is of de 61 cm CC zal voldoen als een een 64 cm CT.
Tevens hoor ik ook graag de ervaringen van verschillende rijders op een A90 en V-107 en welke jullie mij zouden adviseren.

alvast hartelijk dank

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 08 dec 2009 22:44

What makes the boat go faster?

braziliaan
Forum-lid

braziliaan 08 dec 2009 22:56

hahaha, dat is nu de aanleiding tot aanschaf.....

frigo
Forum-lid

frigo 08 dec 2009 22:57

Ik vermoed dat je met een 61 cm CC aan een 63 CT komt bij beide frames, de zitbuis loopt namelijk nog iets door boven de bovenbuis. Wat denk ik nog belangrijker is, is de lengte van de bovenbuis, deze meet 58,5 cm CC. Deze maat zou je even moeten vergelijken met je huidige frame of meetadvies. Verder hebben beide types een relatief lange balhoofdbuis, hetgeen in dit geval een pré is. De lengte van de balhoofdbuizen staan overigens niet vermeldt op de Gios Site, voor de exacte lengte zou je even te raden moeten gaan bij je leverancier. Ik ga er vanuit dat deze jouw framemaat althans op voorraad heeft, nieuwe frames bestellen bij Gios is naar mijn weten n.l. niet meer mogelijk!

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, beide frames vind ik absolute beauty's...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

braziliaan
Forum-lid

braziliaan 08 dec 2009 23:13

He frigo, bedankt voor je tip. Uiteraard gelijk even gemeten. Ik kom op 59 cm uit en dit ook nagekeken bij de Cube site en hier staat ook 59 cm (goed gemeten dus)
Hierin zit dus een klein verschil. Frame is inderdaad nog op voorraad.

heb je enige ervaring met de stijheid van de V-107 voor iemand van rond de 90 kg?

braziliaan
Forum-lid

braziliaan 08 dec 2009 23:22

Ik heb een paar maanden geleden nog een mail gestuurd naar mr. Alfredo Hij vermelde dat een 61 cm overeenkomt met 64,5 maar dat leek mij toen al veel. 64 cm komt eerder in de buur, maar eerlijk gezegd vind ik 63 cm aannemelijker.....

frigo
Forum-lid

frigo 08 dec 2009 23:34

Ik heb geen ervaring met de stijfheid, heb zelf geen van beide modellen, ben zelf bovendien aanmerkelijk kleiner, stijfheid van frames is voor mij niet zo'n issue. Er zijn echter voldoende forumleden die wel één van beide hebben en tamelijk groot zijn. Naar ik begrepen heb zijn deze altijd enthousiast geweest. Wat betreft de maatvoering; framehoogte zegt mij nooit zoveel. De lengte van de bovenbuis, balhoofdbuis en stuurpen zijn i.m.o. veel belangrijker.

0,5 cm verschil in lengte van de bovenbuis moet je denk ik makkelijk op kunnen vangen met een langere stuurpen, tenzij je nu al met een exemplaar van 15 cm rond rijdt ... ;-)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

bluv107
Forum-lid

bluv107 09 dec 2009 21:51

Ik heb een kleine 10 jaar op een stalen frame - een Lite - rondgereden en sinds een jaar de trotse bezitter van een V107. Ik kan niet vergelijken met een volledig aluminium frame maar ik moet zeggen dat ik de V107 ook erg comfortabel vind fietsen. Met de stalen fiets heb ik de Ronde van Vlaanderen een keer gefietst en ik weet niet of dit nou wel op de V107 zo'n feest zal zijn. Ik vind de fiets heerlijk strak sturen en ook in afdalingen voel ik mij altijd zeker. Heeft dit met stijfheid te maken? Weet ik niet want ik weet niet wat dit begrip inhoud. Ben zelf een goede 80 kg bij 1m77 - houd te zeer van het goede leven, maar ieder jaar word ik lichter - en ik heb een Zonda-wielset en rijd op Veloflex-bandjes. niet de goedkoopste exemplaren, maar de hobby van een man mag best wat kosten. Ik mer k overigens op dat er op marktplaats net een paar mooie V107's te koop staan tegen wel zeer uiteenlopende prijzen... beetje zoekwerk op internet leert dat er nog steeds nieuwe frames te krijgen zijn, zoals bij http://www.pro-bikeshop.be, http://www.raiko.de of http://www.bike24.com. Veel plezier met het
uitzoeken!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie