Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Gaadi binnenband

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 mar 2025 08:58

Van het weekend enorm lopen klooien met mijn woon-werk fiets. Ik rij sinds kort met nieuwe schwalbe one's die maar matigjes lekbestendig zijn (vroeger van die zwaarlopende marathons, rijdt ruk maar nooit lek). Donderdag reed ik weer lek en net naast een al geplakt gaatje een nieuwe. Ik kreeg m maar niet geplakt. Oude plakker eraf, nieuwe eroverheen, bleef maar lekken (een beetje dus liep in een nacht helemaal leeg).

Ik heb een woonwerkfiets met alfine en alu-frame dus achterwiel uitbouwen om (binnen) band te wisselen. Had ik geen zin in. Is met met standaard eraf, bagagedrager los, ketting weer spannen best wel een klus.

Ik wist dat er banden met twee losse uiteinden bestonden. Dus even googlen, blijkt dat die gewoon bij de lokale Karwei te koop zijn. OK, kost zestien piek, maar binnen 10 minuten nieuwe band erin. En rijdt verder voor woon werk prima. Wat een supergoede uitvinding. Was bij aanvang wat kritisch maar voor dit doel echt super.

Ik heb geen aandelen trouwens (had ik ze maar, vind het een briljante vinding, te simpel voor woorden, maar superhandig).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 mar 2025 09:15

Ik heb er twee als reserveband voor de elektrische fiets van mijn vrouw.
Er zitten nu wel twee normale banden is maar, precies wat je zegt, het scheelt een hoop als je onderweg niet het hele wiel hoef los te halen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 mar 2025 09:16

Top tip,dank je wel.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 mar 2025 09:32

Theo V schreef: 03 mar 2025 09:15 Ik heb er twee als reserveband voor de elektrische fiets van mijn vrouw.
Er zitten nu wel twee normale banden is maar, precies wat je zegt, het scheelt een hoop als je onderweg niet het hele wiel hoef los te halen.
Dat is goed dat je het zegt, ik denk dat ik er nog een ga halen en die in mijn tas stop, voor onderweg.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 mar 2025 11:44

Hmmm, zat nog even te googlen op review, en lijkt meer geschikt als thuiskomertje. Iemand ervaring met langer gebruik van deze binnenband?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 03 mar 2025 12:23

rikkert schreef: 03 mar 2025 11:44 Hmmm, zat nog even te googlen op review, en lijkt meer geschikt als thuiskomertje. Iemand ervaring met langer gebruik van deze binnenband?
Wat ik niet begrijp is . . . . een lekke band van een stadfiets repareer je toch tegenwoordig gewoon met een snelplakker (geen solutie o.i.d. nodig), althans dat heb ik inmiddels al een paar keer gedaan met onze stadfietsen, werkt perfect, heb er altijd een paar in mijn portemonnee. Dan ga je toch geen speciale Gaadi binnenband er in monteren als thuiskomertje. Dat slaat werkelijk nergens op. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

pino
Forum-lid HC

pino 03 mar 2025 12:43

Ergens een discussie gehad met iemand die het volledig normaal vond dat je voor een lekke fietsband de ANWB belt.
(of je nu op One woonwerk moet rijden is ook een vraag)
Niet zijken maar reiden !

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 mar 2025 12:46

Ik heb een paar keer in het verleden een snelplakker gebruikt of mijn racefiets.
Maar om één of andere reden plakte ze niet goed en had ik later alsnog problemen.
Daarom heb ik nu altijd twee reservebandjes mee.
Toen mijn vrouw wat meer (samen) wou gaan fietsen had ik altijd een normaal bandenplaksetje mee.
En toen zij een lekke band kreeg, zo'n 3 jaar geleden, verschrikkelijk zitten klooien omdat het gat eigenlijk net te groot was voor de plakkers die in het doosje zaten.
Toevallig kwam er toen iemand langs die zo'n gaadi binnenband mee had.
Die er in 5 minuten in gedaan en tot op heden geen geen probleem mee gehad, de band zit er nog steeds in.
Dit was voor mij de reden om er twee in de fietstas te hebben.
Overigens moet je wel zorgen dat de band goed 'verdeeld' wordt over de buitenband want anders kan je wel probleempjes krijgen.

Edit; met de winterbeurt heeft ze nieuwe binnen- en buitenbanden gekregen.
maar ze heeft er lang mee doorgefietst.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 mar 2025 13:18

pino schreef: 03 mar 2025 12:43 Ergens een discussie gehad met iemand die het volledig normaal vond dat je voor een lekke fietsband de ANWB belt.
(of je nu op One woonwerk moet rijden is ook een vraag)
Het zijn G-Ones zag ik net. Maar inderdaad, als ze op zijn, of als ik het zat ben, komen er weer lekker marathons op.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 mar 2025 13:22

Orlok schreef: 03 mar 2025 12:23
rikkert schreef: 03 mar 2025 11:44 Hmmm, zat nog even te googlen op review, en lijkt meer geschikt als thuiskomertje. Iemand ervaring met langer gebruik van deze binnenband?
Wat ik niet begrijp is . . . . een lekke band van een stadfiets repareer je toch tegenwoordig gewoon met een snelplakker (geen solutie o.i.d. nodig), althans dat heb ik inmiddels al een paar keer gedaan met onze stadfietsen, werkt perfect, heb er altijd een paar in mijn portemonnee. Dan ga je toch geen speciale Gaadi binnenband er in monteren als thuiskomertje. Dat slaat werkelijk nergens op. :roll:
Daar heb je wel gelijk is, plakken is net zo snel als een nieuwe gaadi erin proppen, plakkers zit standaard in de tas. Maar bij vervangen van de band, was een oude binnenband die al een paar keer geplakt was , wordt ik wel blij van de gaadi.

Ik laat m gewoon lekker zitten, ik zie wel wat er gebeurd.

Plaats reactie