dank voor alle reacties
ceon, logesyndroom ga ik navragen. Het verschoven kuitbeen komt me erg bekend voor. Hierom ben ik ook ooit gestopt met hardlopen(last van knie door doortrillen vanuit vastzittend kuitbeen). Toen op aanraden van fysio gaan fietsen, nu dus dit. Heb inderdaad in het verleden een aantal trauma's aan mijn enkel gehad. 2x geopereerd.
deze specifieke pijn is pas ontstaan na 1,5 jaar fietsen.
bedankt voor alle hulp!!
Brandende pijn net boven enkel, zijkant been
-
- Forum-lid
Hi, dit is al een oud bericht zie ik, maar ik heb net hetzelfde na anderhalf jaar fietsen. Is het opgelost geraakt?
En dat heet shin splint.... Komt vooral voor bij lopers, maar fietsers zijn niet gevrijwaard.Infinito GB schreef: ↑14 apr 2015 19:58 Maar ook een ontstoken botvlies wordt veroorzaakt door een overbelasting, ...
Update na 10 jaar..
Ik heb er toen enorm veel last van gehad.
Uiteindelijk bleek het toch te maken te hebben met een trauma een mijn enkelbanden. Na de operatie die ik halverwege 2014 heb gehad was deze dusdanig strak recht gezet dat de stand van mijn voet niet meer goed was.
Als je je kleine teen naar je knie omhoog probeert te duwen, voel je boven je enkel een spier/pees aantrekken. Die was bij dus chronisch aangespannen.
Uiteindelijk is door de podo therapeut steeds een extremer zooltje geproduceerd tot het begon te ontlichten. De kramp/ pijn klachten zijn daarna langzaam verdwenen.
Ik loop nu nog steeds met ene zooltje, maar vele malen minder extreem dan toen.
Hopelijk helpt deze info als je met dezelfde klachten zit. Heel vervelend is het zeker!
Ik heb er toen enorm veel last van gehad.
Uiteindelijk bleek het toch te maken te hebben met een trauma een mijn enkelbanden. Na de operatie die ik halverwege 2014 heb gehad was deze dusdanig strak recht gezet dat de stand van mijn voet niet meer goed was.
Als je je kleine teen naar je knie omhoog probeert te duwen, voel je boven je enkel een spier/pees aantrekken. Die was bij dus chronisch aangespannen.
Uiteindelijk is door de podo therapeut steeds een extremer zooltje geproduceerd tot het begon te ontlichten. De kramp/ pijn klachten zijn daarna langzaam verdwenen.
Ik loop nu nog steeds met ene zooltje, maar vele malen minder extreem dan toen.
Hopelijk helpt deze info als je met dezelfde klachten zit. Heel vervelend is het zeker!
Ik zit met een achillespeesblessure (door hockey) maar die leek op een gegeven moment verergert te zijn door het fietsen. Ik rij daarom momenteel ook even bewust rond zonder klikpedalen om te testen of het daar mee te maken zou kunnen hebben. En ga pas weer ingeklikt rijden (en schuiven met afstelling) zodra het geheel hersteld is.