Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 27 dec 2024 23:53

Oh dan zal ik daar eens naar kijken, dank je.
Bikers are not alone

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 28 dec 2024 10:19

Puffdaddy schreef: 27 dec 2024 23:53 Oh dan zal ik daar eens naar kijken, dank je.
Pagina 2 viewtopic.php?t=100333
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 09 feb 2025 10:47

Hallo allemaal,

Sinds gisteren loop ik tegen een probleem aan bij het maken van routes in Strava.

Wanneer ik op de kaart een startpunt selecteer, wordt dit automatisch op een compleet andere plek geplaatst. Ik kan het startpunt vervolgens wel verslepen, maar dit blijft zich telkens herhalen. Hierdoor is het praktisch onmogelijk om een route correct uit te stippelen.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 13 feb 2025 11:22

Hallo,

Ik heb al een tijd een ergernis bij Strava waarbij de tijdstippen van mijn Zwift ritten in een andere tijdzone staan (Los Angeles). Dat was opzich geen probleem, maar nu met Join komen deze ook in de verkeerde dagen terecht. Vanmorgen vroeg gezwift, welke nu geupload is als een rit op woensdagavond :|

Ik weet denk ik ook wel waarom: mijn locatie staat op Americas, Los Angeles. Helaas kan ik dit met geen mogelijkheid aanpassen in mijn profiel. Het veld waarin dit staat is als het ware gelocked. Er is wel een vrij veld waarin ik mijn woonplaats had ingevuld, en dat zie je ook op mijn hoofdpagina, maar in mijn profiel staat daar onder dus Americas, Los Angeles. En daar zit het probleem.

Iemand de gouden tip? In de Strava community kom ik niet verder. Dit gebeurt alleen met Zwift ritten, alles buiten met de Wahoo neemt Strava wel correct over.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 feb 2025 14:04

@N.eelis: Je zou deze https://www.fitfiletools.com/#/ctf#view eens kunnen proberen om de tijd aan te passen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 13 feb 2025 14:36

N.eelis schreef: 13 feb 2025 11:22 Hallo,

Ik heb al een tijd een ergernis bij Strava waarbij de tijdstippen van mijn Zwift ritten in een andere tijdzone staan (Los Angeles). Dat was opzich geen probleem, maar nu met Join komen deze ook in de verkeerde dagen terecht. Vanmorgen vroeg gezwift, welke nu geupload is als een rit op woensdagavond :|

Ik weet denk ik ook wel waarom: mijn locatie staat op Americas, Los Angeles. Helaas kan ik dit met geen mogelijkheid aanpassen in mijn profiel. Het veld waarin dit staat is als het ware gelocked. Er is wel een vrij veld waarin ik mijn woonplaats had ingevuld, en dat zie je ook op mijn hoofdpagina, maar in mijn profiel staat daar onder dus Americas, Los Angeles. En daar zit het probleem.

Iemand de gouden tip? In de Strava community kom ik niet verder. Dit gebeurt alleen met Zwift ritten, alles buiten met de Wahoo neemt Strava wel correct over.
Probeer het eens via een browser en de strava website -> https://www.strava.com/settings/profile
Daar kan je je locatie aanpassen. Bij mij is dat veld manipuleerbaar en past de app de tijdszone op aan.
Afbeelding

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 13 feb 2025 19:05

@Raven14, Ja dat zou je denken. Bij mij staat er dit:

Afbeelding

Gebeurt niks :mrgreen:

DDX
Forum-lid HC

DDX 13 feb 2025 19:44

Toevallig een vpn oid ?
Bij mij staat er op 2e regel Europe/Amsterdam, klinkt als iets wat automatisch gedetecteerd wordt. (of timezone?)

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 13 feb 2025 19:48

Dat probleem treedt vooral op als je via je telefoon werkt en de appstore op een ander land staat. Helaas kun je dit maar een beperkt aantal keren per jaar veranderen, dus heb je dat recent gedaan, is het probleem niet via je telefoon op te lossen.

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 14 feb 2025 11:18

Geen vpn of iets dergelijks. IVanmorgen nog is gekeken, locatie verwijdert, opgeslagen en uit loggen. Weer inloggen, locatie aanvullen en nu werd Nederland wel opgepikt. Nu staat alles correct, al blijft de historie natuurlijk wel op verkeerde tijden staan maar soit.

roelw
Forum-lid

roelw 04 mar 2025 20:33

Wordt de feed in Strava sinds kort niet meer chronologisch getoond maar volgens een algoritme?
Zeer vervelend.

Freek053
Forum-lid

Freek053 04 mar 2025 20:39

In de instellingen kan je dit wijzigen. Zie net dat het bij mij ook op "Gepersonaliseerd" stond. Nu weer naar "Meest recente activiteiten" gezet
vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem

Plaats reactie