Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Brrr, niet direct dat erbij halen. Het is niet uniek, wel zeldzaam. Hier viel alles gewoon even perfect op zijn plek. Je hebt weer een klimaat….
En nee, ik ben zeker geen ontkenner!
En nee, ik ben zeker geen ontkenner!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Eén week lekker -te vroeg- lente weer en het klimaat wordt er weer bijgesleept 
Weken. Ho! Nee: maanden lang regen met als resultaat sompige paden en wegen, modder overal, je tuin niet meer in kunnen vanwege de plassen en modder, de wegen vol met drab, plassen, modder, bladeren die liggen te rotten in plassen met bijgaande stank, etcetera!
En een halve week lekker weer is ineens een klimaat ding?!
Pfff

Weken. Ho! Nee: maanden lang regen met als resultaat sompige paden en wegen, modder overal, je tuin niet meer in kunnen vanwege de plassen en modder, de wegen vol met drab, plassen, modder, bladeren die liggen te rotten in plassen met bijgaande stank, etcetera!
Pfff

Adversity is the Catalyst of Change
Voor mij was het een hele week goed weer. (Ja ik was in Brabant).Dubbeldekker schreef: ↑11 mar 2025 16:18 Eén week lekker -te vroeg- lente weer en het klimaat wordt er weer bijgesleept
Pfff
![]()
![]()
![]()
kletsnatte winters zijn ook een standaardvoorbeeld van het nieuwe klimaat. Het weer verandert zoals de modellen al voorspeld hebben.Dubbeldekker schreef: ↑11 mar 2025 16:18 Eén week lekker -te vroeg- lente weer en het klimaat wordt er weer bijgesleept
Pfff
![]()
![]()
![]()
hun fietsen.
Het weer verandert niet helemaal zoals voorspeld is mijn mening.
Drie jaar geleden was de tendens dat we korte maar hevige buien kregen en grotere perioden van droogte en drinkwater tekorten. Niet lang erna heeft het geregend van september tot en met maart (op 4 droge dagen na).
De mountainbike route achter mijn huis is al twee jaar lang op plaatsen onbegaanbaar vanwege de hoge grondwaterstand. Op een stuk van de route staat nu een bord met "pas op, drijfzand".
We verwachtten warmere zomers maar afgelopen jaar was de zomer uitermate mild met heel weinig echt hete perioden.
Dat het weer verandert is duidelijk maar hoe daar ben ik nog niet achter.
Drie jaar geleden was de tendens dat we korte maar hevige buien kregen en grotere perioden van droogte en drinkwater tekorten. Niet lang erna heeft het geregend van september tot en met maart (op 4 droge dagen na).
De mountainbike route achter mijn huis is al twee jaar lang op plaatsen onbegaanbaar vanwege de hoge grondwaterstand. Op een stuk van de route staat nu een bord met "pas op, drijfzand".
We verwachtten warmere zomers maar afgelopen jaar was de zomer uitermate mild met heel weinig echt hete perioden.
Het is alleen de afgelopen winter echt droog geweest.

Heb bijvb. de afgelopen 3-4 maanden vaker gefietst dan de 9 maanden ervoor
Uiteraard heel anekdotisch.
Desondanks lijkt er de laatste tijd (uit serieuze hoek) toch ook steeds meer kritiek op de (klimaat)modellen door te klinken.
En dat is ook niet gek, want ondanks dat men echt wel veel weet over onze aardkloot, atmosfeer, weer, klimaat etc weet men nog lang niet precies hoe het zich allemaal tot elkaar verhoudt en welke effecten een minuscule verandering van één van de duizenden factoren heeft op het totaal.
-
- Forum-lid
Dit is wat mij betreft wel een hele scherpe analyse over klimaat en weer.bakboord1 schreef: ↑11 mar 2025 17:21 Het weer verandert niet helemaal zoals voorspeld is mijn mening.
Het is echt heel erg wispelturig. En er valt op dit moment weinig te zeggen over hoe het zich gaat ontwikkelen!!
Mensen die een wat bredere en vooral visionaire blik op de toekomst hebben, weten wel dat de bodem van onze aarde nog slechts 6 á 7
Oogsten aankan voordat ze uitgeput is!!!!
Denk dáár maar eens over na
Weer een complottheorie . . . . ?Dubbeldekker schreef: ↑11 mar 2025 18:26Dit is wat mij betreft wel een hele scherpe analyse over klimaat en weer.bakboord1 schreef: ↑11 mar 2025 17:21 Het weer verandert niet helemaal zoals voorspeld is mijn mening.
Het is echt heel erg wispelturig. En er valt op dit moment weinig te zeggen over hoe het zich gaat ontwikkelen!!
Mensen die een wat bredere en vooral visionaire blik op de toekomst hebben, weten wel dat de bodem van onze aarde nog slechts 6 á 7
Oogsten aankan voordat ze uitgeput is!!!!
Denk dáár maar eens over na
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Leg eens uit!!
Oh, doel je misschien op Leviticus 25 . . . .

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless