Dubbel zijdige powermeter - vragen naar de bekende weg?
-
- Forum-lid
Aan de rechtercrank zit de "spider," een bevestigingseenheid om de kettingbladen te monteren, waarmee de sensoren dus een oriëntatie hebben; als de rechtercrank vanaf het 12uur-punt naar beneden beweegt tot aan het 6uur-punt is dat het werk van de rechtercrank, vanaf 6 uur tot 12 uur is het de arbeid van de linker. Een volledige meting betreft een meting gedurende de gehele pedaal-rotatie. Bij het zogenaamde trekken aan de pedalen gaat de spider-meting de mist in; is de "oriëntatie" van slag; het werk van de linker-hamstring komt op het conto van de rechter quadriceps.
- thestudent
- Forum-lid HC
Trekken aan de pedalen draagt echter nauwelijks bij aan effectieve aandrijving. En vrijwel niemand trekt echt veel in de praktijk, hoe hard je ook zou gaan oefenen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Wat zijn de pijnpunten dan?thestudent schreef: ↑14 mar 2025 09:33 Maar de rotor inpower is over t algemeen geen powermeter die goede beoordelingen krijgt. Hun cranks zijn beter dan de powermeters zelf.
Knip
Ik gebruik zelf de enkele Inpower al 5 jaar naar volle tevredenheid. Het enigste minpuntje is dat er echt goede batterijen gebruikt moeten worden. Met de normale alkaline batterijen had ik regelmatig uitval en moest ik elke 1.000 km de batterij vervangen. Nu met Lithium batterijen doet hij het al ruim 5.000 km zonder haperingen en super betrouwbaar.
Overigens heeft de 2INPOWER een ingebouwde accu, dus daar gaat het batterij verhaal niet op.
- thestudent
- Forum-lid HC
Batterij problemen en slechte temperatuur compensatie en dus de dropouts waar wat mensen die ik kenden over klaagden.
Trouwens een gewone inpower is wel degelijk left only alleen dan in de as. 2inpower is dubbelzijdig.
Trouwens een gewone inpower is wel degelijk left only alleen dan in de as. 2inpower is dubbelzijdig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Quarq is heel degelijk ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat de geschatte l/r verhouding beetje vreemd is.
Heb 2 fietsen met quarq en die hebben heel vaak meer links dan rechts, terwijl de fietsen die ik heb met dubbelzeidige 4iiii vaker richting 50/50 gaan.
En waarom zou je een Magene kopen als je voor ongeveer zelde bedrag een Quarq spider haalt.
Heb 2 fietsen met quarq en die hebben heel vaak meer links dan rechts, terwijl de fietsen die ik heb met dubbelzeidige 4iiii vaker richting 50/50 gaan.
En waarom zou je een Magene kopen als je voor ongeveer zelde bedrag een Quarq spider haalt.
-
- Forum-lid HC
Dat heb ik ook ongeveer. Maar ik heb wel het idee dat in mijn geval quarq dat heel goed doet. Als ik bv last van mijn rug heb dat is het verschil groter en ook als ik het bewust doe zie ik meteen verandering. Of het 100% klopt kan ik niet nagaan. Maar het lijkt goed.thestudent schreef: ↑14 mar 2025 09:33 Maar de rotor inpower is over t algemeen geen powermeter die goede beoordelingen krijgt. Hun cranks zijn beter dan de powermeters zelf.
L/R balance op spiders is inderdaad een benadering, maar op zich is dit een van de meest zinloze dingen. Ik trap 48/52 onder 180w en 50/50 boven 240w. Maar op zich kan ik hier helemaal niets mee doen qua training. En waarom zou ik ook. Dit is al jaren zo.
Trouwens https://www.power2max.com/en/2024/09/old-for-gold/ even korting bietsen is zo geregeld.
Als je over wilt zetten naar je MTB zijn pedalen de enige optie. Als je sram rijd is quarq redelijk goedkoop, maarja in jouw geval
-
- Forum-lid
Thanks allemaal! Ik ga ze allemaal op een rijtje zetten, ik heb nu wel een goed beeld van de 'volledige meting' en 'dubbelzijdige meting'!
Dat is mijn ervaring ook met quarq. Nu heb ik geen vergelijking met pedalen, maar het neigt altijd meer naar links bij mij. Misschien is het ook wel de waarheid.DDX schreef: ↑14 mar 2025 16:42 Quarq is heel degelijk ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat de geschatte l/r verhouding beetje vreemd is.
Is het niet zo dat je bij een Quarq (€ 359 Mantel) nog crankarmen nodig hebt, bij een Magene P505 (€ 268 Ali) is dat inclusief.DDX schreef: ↑14 mar 2025 16:42 Quarq is heel degelijk ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat de geschatte l/r verhouding beetje vreemd is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als quarq een serieuze optie zou zijn dan heb je die armen waarschijnlijk alOrlok schreef: ↑17 mar 2025 18:40Is het niet zo dat je bij een Quarq (€ 359 Mantel) nog crankarmen nodig hebt, bij een Magene P505 (€ 268 Ali) is dat inclusief.DDX schreef: ↑14 mar 2025 16:42 Quarq is heel degelijk ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat de geschatte l/r verhouding beetje vreemd is.
Niet bij een Shimano crankstel1094 schreef: ↑17 mar 2025 19:35Als quarq een serieuze optie zou zijn dan heb je die armen waarschijnlijk alOrlok schreef: ↑17 mar 2025 18:40Is het niet zo dat je bij een Quarq (€ 359 Mantel) nog crankarmen nodig hebt, bij een Magene P505 (€ 268 Ali) is dat inclusief.DDX schreef: ↑14 mar 2025 16:42 Quarq is heel degelijk ja, maar mijn persoonlijke ervaring is dat de geschatte l/r verhouding beetje vreemd is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless