Wielerseizoen 2025
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Klopt; mijn vader ging al 30 jaar naar voerbalwedstrijden en begreep er nog geen bal van
-
- Forum-lid
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Mijn vader was een snoeiharde rechtsback en schopte wekelijks tegen een bal in competitieverband en had er evenmin verstand van.
Wat Jorgensen zei, weet ik niet, maar ik herhaal mijn punt: Een renner die van pijn niet meer kan remmen, is niet zo gek om op de fiets te blijven.Ernie C. schreef: ↑14 mar 2025 14:36 Het zijn toch de woorden van ploeggenoot Jorgenson dat Vingegaard zelf dacht dat zijn hand gebroken was.
Verder is het natuurlijk ook totaal koersvreemd om b.v. te vinden dat je niet gewoon in een afdaling met je blote kokosnoot op een stenen paaltje mag klappen. Gelukkig hebben ook de koersvreemden daar wat over te zeggen.
Zolang we alle veiligheidsmaatregelen als bemoeienis van buitenaf blijven zien, blijft wielrennen die idiote sport waarbij je dagelijks je leven op het spel zet.
Dan ben ik liever koersvreemd dan wereldvreemd.
Veiligheidsmaatregelen moeten inderdaad vanuit het hart van de sport komen: Renners, ploegleiding, organisatie, UCI. Mensen in hun zetel thuis die nooit dicht bij de praktijk van de sport stonden, daarvan gaat het niet komen... dus probeer het ook niet. (Ik koos bewust koersvreemd i.p.v. wereldvreemd).
In het voetbal zijn nu afspraken over hoofd blessures. Als de teamarts vermoedt dat er sprake is van een hersenschudding dan wordt een speler gewisseld. Daarvoor is nu een extra wissel (witte wissel) beschikbaar. Laatst liet een ploeg een speler toch staan, ondanks het advies om te wisselen van de teamarts. De reden hiervoor was dat als zij die wissel doen de tegenstander ook een extra wissel krijgt en ze de tegenstander die niet gunden, omdat ze de tegenstander niet sterker wilden maken.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
En hoe is dat de laatste jaren gegaan om het van binnenuit veiliger te maken?gede schreef: ↑14 mar 2025 15:15Wat Jorgensen zei, weet ik niet, maar ik herhaal mijn punt: Een renner die van pijn niet meer kan remmen, is niet zo gek om op de fiets te blijven.Ernie C. schreef: ↑14 mar 2025 14:36 Het zijn toch de woorden van ploeggenoot Jorgenson dat Vingegaard zelf dacht dat zijn hand gebroken was.
Verder is het natuurlijk ook totaal koersvreemd om b.v. te vinden dat je niet gewoon in een afdaling met je blote kokosnoot op een stenen paaltje mag klappen. Gelukkig hebben ook de koersvreemden daar wat over te zeggen.
Zolang we alle veiligheidsmaatregelen als bemoeienis van buitenaf blijven zien, blijft wielrennen die idiote sport waarbij je dagelijks je leven op het spel zet.
Dan ben ik liever koersvreemd dan wereldvreemd.
Veiligheidsmaatregelen moeten inderdaad vanuit het hart van de sport komen: Renners, ploegleiding, organisatie, UCI. Mensen in hun zetel thuis die nooit dicht bij de praktijk van de sport stonden, daarvan gaat het niet komen... dus probeer het ook niet. (Ik koos bewust koersvreemd i.p.v. wereldvreemd).
In sprintetappes in de laatste 300 m aangepaste naders is het dan wel zo'n beetje.
Juist een buitenstaander kan dingen vaak objectief beoordelen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14296
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Los van dat er zeker meer aan veiligheid kan worden gedaan. Blijft het lastig om 200km veilig te maken.
Maak je de laatste 10km veilig breekt de hel uit op 75km van de streep. Degene die in Italië gereden hebben weten het.
In het droog is het prima en volkomen veilig en bij regen worden sommige wegen ijsbanen en echt gevaarlijk.
De uci heeft allemaal kansloze regels, met zadels en remgrepen. Maar die smalle 36cm stuurtjes mogen wel. Daar heb je op snelheid gewoon geen controle mee. Als er een wieltje gaat glijden ben je vrijwel kansloos. Als je dan regels maakt doe dan max bv max een 50mm voorwiel en 40cm stuur.
Maak je de laatste 10km veilig breekt de hel uit op 75km van de streep. Degene die in Italië gereden hebben weten het.
In het droog is het prima en volkomen veilig en bij regen worden sommige wegen ijsbanen en echt gevaarlijk.
De uci heeft allemaal kansloze regels, met zadels en remgrepen. Maar die smalle 36cm stuurtjes mogen wel. Daar heb je op snelheid gewoon geen controle mee. Als er een wieltje gaat glijden ben je vrijwel kansloos. Als je dan regels maakt doe dan max bv max een 50mm voorwiel en 40cm stuur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41350
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je vergeet sokhoogte….
UCI is net als veel andere sportbonden een corrupte egoïstische tent waarbij eigenbelang boven sportbelang gaat.
UCI is net als veel andere sportbonden een corrupte egoïstische tent waarbij eigenbelang boven sportbelang gaat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
36cm voor een Spanjaard of Colombiaan is al aan de bredere kantwasbeer2006 schreef: ↑15 mar 2025 08:20 Maar die smalle 36cm stuurtjes mogen wel. Daar heb je op snelheid gewoon geen controle mee. Als er een wieltje gaat glijden ben je vrijwel kansloos. Als je dan regels maakt doe dan max bv max een 50mm voorwiel en 40cm stuur.

Of voor smalle Europese dames.mao schreef: ↑15 mar 2025 10:2236cm voor een Spanjaard of Colombiaan is al aan de bredere kantwasbeer2006 schreef: ↑15 mar 2025 08:20 Maar die smalle 36cm stuurtjes mogen wel. Daar heb je op snelheid gewoon geen controle mee. Als er een wieltje gaat glijden ben je vrijwel kansloos. Als je dan regels maakt doe dan max bv max een 50mm voorwiel en 40cm stuur.![]()