Ik denk dat jouw manier een stuk fijner fietsen is. Ik heb net heel netjes tussen lijntjes proberen te kleuren, maar dat maakt het fietsen niet per se leuker en ook maar een 6,7 van Jim gekregen.pino schreef: ↑15 mar 2025 14:47Als ik een rondje op de weg rijd met de nodige kruisingen, ga ik wat creatiever om met de lengte van de intervallen.Haal niet vaak hoge cijfers van Jim.ColumsbusMJ schreef: ↑15 mar 2025 14:01Dat is wel een goed idee. Constant het vermogensbereik in beeld, maakt mij wat zenuwachtig.
Join app - ervaringen met training
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Wat ik deed de duurblokken op het normale scherm en de intervallen op het "join" scherm
Soms even kijken, maar als een duurblok 45 duurt, dan is dat wel te doen
Soms even kijken, maar als een duurblok 45 duurt, dan is dat wel te doen
Dat 3sec scherm is echt een kwestie van gewenning. Ik kan het nu net zo constant houden als de 10sec power. Het is vooral belangrijk om niet te geforceerd te willen corrigeren. Icm met de vertraging tussen je powermeter en het scherm wordt het dan echt een zooitje en vliegt je power alle kanten op. Focus op de cadans en geef het even de tijd om rustig te stabiliseren. En ga niet gelijk harder duwen als het vermogen er iets onder zakt, dan schiet hij er ruim boven waardoor je vervolgens weer minder hard duwt en hij er weer onder zakt. Dat is behoorlijk irritant. Blijf cadans houden en schakel op of af om deze te behouden. Sinds ik op vermogen train schakel ik zoveel meer dan vroeger. Het went echt na verloop van tijd, en dan is het zenuwachtige eruit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is gewoon een denkfout dat ze voor 3s hebben gekozen. 10s is veel beter. Snap niet dat dat nog niet is aangepast, is veelgehoorde klacht.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat 10sec fijner rijdt ben ik het dan wel helemaal mee eensdaniel1975 schreef: ↑17 mar 2025 11:22 Het is gewoon een denkfout dat ze voor 3s hebben gekozen. 10s is veel beter. Snap niet dat dat nog niet is aangepast, is veelgehoorde klacht.

-
- Forum-lid HC
Nou 10 seconde op de lange blokken van plus 60 seconden en de korte kan gewoon 3s.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kortom: vrije keuze om dit in te stellen.... Zo moeilijk kan het niet zijn, ik kan het in mijn andere data velden ook gewoon zelf kiezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Ja dat zijn wel goede tips. Ik kom nog regelmatig in de verleiding om meer of minder te trappen met als gevolg dat ik weer boven, of onder de gewenste wattages trap. Op zich geen probleem, maar met tien seconden schommelt het allemaal net wat minder. Ik vind het allemaal best nerveus zo. Mijn cassette is ook wat te groot om veel te schakelen in de polder.peteri200 schreef: ↑16 mar 2025 07:49 Dat 3sec scherm is echt een kwestie van gewenning. Ik kan het nu net zo constant houden als de 10sec power. Het is vooral belangrijk om niet te geforceerd te willen corrigeren. Icm met de vertraging tussen je powermeter en het scherm wordt het dan echt een zooitje en vliegt je power alle kanten op. Focus op de cadans en geef het even de tijd om rustig te stabiliseren. En ga niet gelijk harder duwen als het vermogen er iets onder zakt, dan schiet hij er ruim boven waardoor je vervolgens weer minder hard duwt en hij er weer onder zakt. Dat is behoorlijk irritant. Blijf cadans houden en schakel op of af om deze te behouden. Sinds ik op vermogen train schakel ik zoveel meer dan vroeger. Het went echt na verloop van tijd, en dan is het zenuwachtige eruit.
-
- Forum-lid HC
Doe de duurblokken gewoon op hartslag een soort combo. Zie je bv dat die 130 blijft is het prima en bij iets omhoog ga je iets rustiger.
Als je veel corrigeert werkt het ook averechts. Ook niet bang zijn op dat viaduct gewoon ff 400watt te trappen, is niks mis mee
Als je veel corrigeert werkt het ook averechts. Ook niet bang zijn op dat viaduct gewoon ff 400watt te trappen, is niks mis mee
Korte tempoblokjes bijvoorbeeld vlak boven je ftp vind ik extreem moeilijk om die in de zone te houden.
Meestal probeer ik ergens in de zone te komen en focus me dan op de cadans.
Het vermogen corrigeren lukt me niet goed want dan zit ik continu te laag, hoog, laag, hoog, etc.
Met cadans lukt het me veel beter om ergens op uit te komen dan met kracht.
Meestal probeer ik ergens in de zone te komen en focus me dan op de cadans.
Het vermogen corrigeren lukt me niet goed want dan zit ik continu te laag, hoog, laag, hoog, etc.
Met cadans lukt het me veel beter om ergens op uit te komen dan met kracht.
Vermogen is niet voor niks gelijk aan kracht x de snelheid (cadans). je moet met blokken boven je ftp wel opletten dat je het jezelf niet te gemakkelijk maakt op die manier. Je hebt dan toch de neiging om te denken dit fietst lekker zo. Maar zo moet het nu net niet voelen. Opschakelen en beentempo verhogen. Je moet dat vermogen dan echt wel goed er boven houden anders rijdt je weer in de grijze zone 
@Wasbeer2006 daar denk ik onderweg wel eens aan wat zou nu "beter" zijn tijdens zo'n duurtraining als je een dijk/viaduct of zoiets op gaat, voor een kortere tijd een veel hoger vermogen trappen, of voor een langere tijd een gematigd vermogen trappen maar wat wel boven je duurzone zit. Als je dat echt in je duurzone wil doen moet ik dan toch op het binnenblad naar boven en dat voelt nu ook nog al vreemd op een viaduct. (het maakt waarschijnlijk niks uit voor de algehele training, maar je moet onderweg toch ergens over nadenken...)
@Wasbeer2006 daar denk ik onderweg wel eens aan wat zou nu "beter" zijn tijdens zo'n duurtraining als je een dijk/viaduct of zoiets op gaat, voor een kortere tijd een veel hoger vermogen trappen, of voor een langere tijd een gematigd vermogen trappen maar wat wel boven je duurzone zit. Als je dat echt in je duurzone wil doen moet ik dan toch op het binnenblad naar boven en dat voelt nu ook nog al vreemd op een viaduct. (het maakt waarschijnlijk niks uit voor de algehele training, maar je moet onderweg toch ergens over nadenken...)
-
- Forum-lid
Laten we het semantisch zuiver houden: 'Tempo' = Z3 = 76-90% FTP (Allen&Coggan/Trainingpeaks)

Dat gezegd hebbende: tip: maak op je Garmin/Wahoo een 'Ronde' schermpje met daarop je 3s, 30s én gemiddelde Ronde vermogen.
Met je gemiddelde vermogen van de ronde/interval kun je best aardig zien of je ongeveer goed 'gemikt' hebt. Vervolgens is het ook een kwestie van oefenen.