Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Incyclist indoor training app

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 19 mar 2025 10:24

Hoi,

Iemand al bekend met Incyclist? Kwam het tegen via instagram en zal het binnenkort even testen:

https://incyclist.com/

Raderendraaien
Forum-lid

Raderendraaien 19 mar 2025 20:06

Ik heb het deze winter gebruikt en regelmatig gebruik van gemaakt. Ik ben er erg blij mee. Het werkt uitstekend met mijn Tacx Genius (via ANT+), maar zie dat het bij wat familie en kennissen ook prima via Bluetooth werkt. Hun reacties zijn ook positief. Dat het gratis is (en open source) helpt daar natuurlijk ook bij

Je kunt een aantal ingebouwde video's gebruiken, om virtueel te fietsen, maar de handleiding geeft ook aan waar je video's van anderen kan downloaden en hoe je ze toevoegt. Je kunt een video beeldvullend zetten, waardoor het behoorlijk immersive is (ik heb een TV vlak voor mijn neus ook).

Importeren van de video's van mijn oude Tacx-programma werkt ook, maar helaas heb ik nog geen echt goede tool gevonden om de configuratiebestanden van die video's goed te converteren.

Je kunt daarnaast zelf een GPX-bestand toevoegen, die je daarna kunt fietsen met desgewenst beelden van Google Streetview.

Verder is er een koppeling naar zwofactory, waar je eenvoudig een workout bij elkaar kunt klikken, maar kun je ook workouts van Zwift (in zwo-formaat) importeren.

Er is geen optie om samen met anderen te fietsen op de Zwift-manier, met avatars van mensen voor en naast je in beeld die dezelfde route op dat moment fietsen. Maar je kunt wel op een weergave van het hoogteprofiel anderen zien fietsen (avatar) en ook eerdere pogingen van jezelf daarop zien. In theorie kun je daardoor je een group ride doen, zolang je maar via een app-groep of iets dergelijks zorgt dat iedereen op hetzelfde moment start. Deze functionaliteit werkt bij de video's en GPX-routes.

Al met al wat mij betreft een prima stukje software dus! Ik heb net daarom een Gopro Hero 13 gekocht om deze zomer wat video's op te nemen (in combinatie met mijn fietscomputer) en dan in de winter nòg een keer te rijden en uit te wisselen met anderen
Laatst gewijzigd door Raderendraaien op 19 mar 2025 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie