Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 06 mar 2025 09:18

Volgens mij had Lance maar één noot :mrgreen:

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 mar 2025 09:23

:lol:
Adversity is the Catalyst of Change

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 mar 2025 10:54

Net in de voorverkoop kaartjes gekocht voor het concert van Volbeat in Ahoy komende oktober.
6 juni komt het nieuwe album uit en het nu uitgebrachte nummer kan mij wel bekoren.
En zo niet, dan ging ik toch ;)

pino
Forum-lid HC

pino 17 mar 2025 14:24

Niet zijken maar reiden !

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 mar 2025 16:10

pino schreef: 17 mar 2025 14:24 https://youtu.be/0jqBGpQJfEY?si=y_NhaEYF2n9pU8Ct

Triest! RIP Rob de Nijs..
Wat is daar nou triest aan ?? Die man had een respectabele leeftijd van 82 jaar, leed aan parkinson. Blij dat die beste man nu in het bijzijn van zijn geliefden zijn laatste adem heeft uit kunnen blazen. Een van zn mooiste liedjes :

https://youtu.be/or87BYaRWJ0?si=nSh-aT9qeXESFH0d
Laatst gewijzigd door rene op 18 mar 2025 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 17 mar 2025 22:28

Rob de Nijs was toch wel één van de meest duurzame en best wel leuke artiesten in Nederland.
Ik heb wel respect voor die mens hoor. Heeft toch heel wat mooie nummers voortgebracht.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 mar 2025 16:10

Of je nu wel van de muziek van Rob de Nijs houdt of niet is dit een artiest waar we best een diepe buiging voor mogen maken.

Zelf ben ik wel heel erg gepest met het nummer "Het werd zomer". De leeftijden klopte exact en leuk detail: ze was Duits.......
................het origineel van dit nummer was "Und es war Sommer" van Peter Maffay!
Toen die Duitse versie achter de rug was dacht ik............klaar en toen kwam Rob de Nijs met een NL versie...........mijn vrienden smulde ervan........

On topic. Tijdens mijn vakantie vorige week verscheen Oceanside Countryside van Neil Young.
Een album dat in 1977 had moeten verschijnen voor Comes a Time maar op de plank is blijven liggen.
Hoewel het de zoveelste release is van "vergeten album" is dit wel een pareltje.
Persoonlijk vind ik het beter (lees authentieker) dan het toch iets overgeproduceerde Comes a Time uit die zelfde periode.
Ook vind ik deze Oceanside Countryside over de hele linie een stuk evenwichtiger dan het succesvolle Harvest.
Harvest is toch meer een verzameling van een paar countryrock nummers met wat rock en dan twee van die bombastische orkest nummers en dan er nog een live nummer bijgeprakt. Allemaal geweldige nummers maar toch wel een beetje een vergaarbak.

Deze Oceanside Countryside kan zomaar het Neil Young album worden dat dit jaar het meest aantal keren de schijvendraaier gaat zien.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2025 16:39

Gastheerg schreef: 18 mar 2025 16:10 Of je nu wel van de muziek van Rob de Nijs houdt of niet is dit een artiest waar we best een diepe buiging voor mogen maken.
Eens.
Bizar dat hij maar 1 nummer hitnotering heeft gehad, veel nummer staan toch wel in het collectieve muziekgeheugen van alle 45+ers.
(komt wel vaker voor bij grote namen trouwens dat die daadwerkelijk maar 1-2x op #1 hebben gestaan, oa Springsteen, Genesis, Police schieten mij ff te binnen)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 18 mar 2025 17:20

En dan ook nog met zo'n schijtnummer als Banger hart, terwijl hij veel mooiere pareltjes heeft in zijn repertoire!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 18 mar 2025 18:50

Gastheerg schreef: 18 mar 2025 16:10
Zelf ben ik wel heel erg gepest met het nummer "Het werd zomer". De leeftijden klopte exact en leuk detail: ze was Duits.......
................het origineel van dit nummer was "Und es war Sommer" van Peter Maffay!
Toen die Duitse versie achter de rug was dacht ik............klaar en toen kwam Rob de Nijs met een NL versie...........mijn vrienden smulde ervan........
Maar! Gerard toch. Hier zit een prachtig verhaal achter 😉

Overigens ben ik zelf getrouwd met mijn toenmalige juf Nederlands…
Geen Macron verhaal hoor maar wel een beetje “het werd zomer”
😇

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 18 mar 2025 20:22

De (aan)inleiding tot de eerste kus moet toch een fantastisch verhaal geweest zijn, ik smul ervan.Hoe krijg je het voor mekaar?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 20 mar 2025 09:04

Uit ervaring kan ik beamen dat een juf een goede keus is :-).

Mbt de Nijs: voor zijn naasten natuurlijk droef nieuws. Qua muziek kon het me niet bekoren, maar het mooie aan artiesten is dat na hun dood de muziek voor de liefhebbers gewoon blijft bestaan.

Van de week in de sportschool tijd mijn kracht-uurtje weer eens Springsteen opgezet. Blijft toch lekker. En beter dan de niks-aan-de-hand-house-muzak die ze in de sportschool draaien.

Heeft iemand daar nog een tip voor: ik heb van die bluetooth-oortjes (goedkope versie van de action), maar daar hoor ik die prut-house van de sportschool doorheen. Dus ik sport nu met zo'n grote over-ear koptelefoon (wel lekker geluid), maar dat is ook niet ideaal, warm. Iemand ervaring met dan die dopjes die echt in je oor zitten, eventueel met noise cancelling? Werkt dat beter (filtert het geluid van buiten goed eruit). Ik snap dat de bose's ed prima zijn, maar ik zoek een slagje goedkoper, ik zag bv rolfstone:

- deze: https://rolfstone.com/rolfstone-nova-sp ... 2NEALw_wcB
- of deze: https://rolfstone.com/rolfstone-luna/?_ ... 2NEALw_wcB

Advies is welkom!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie