Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Faillisement Truekinetix - hoe nu verder?

sanger
Forum-lid

sanger 08 mar 2025 16:07

Ik kwam er via via achter dat Truekinetix, het moederbedrijf achter de Truebike en Truetrainers, failliet is verklaard.

Nu heb ik een Truebike en ben daar best wel tevreden over. Ik kan alleen nog nergens vinden hoe het nu verder met het gebruik er van zal gaan. Ik heb een profiel via de site van Truekinetix waarin bv je virtuele tandwielset staat opgeslagen. Dat staat dus ergens op hun server. Ik ga er vanuit dat die server ergens een keer uit de lucht gehaald zal gaan worden als gevolg van hun faillisement.

Iemand hier die ook een Truebike heeft en vanuit Truekinetix of de curator iets gehoord heeft?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 08 mar 2025 18:13

Heb je al contact opgenomen met de curator?
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

0475
Forum-lid

0475 09 mar 2025 11:01

Inderdaad, erg jammer, ze zijn i.d.d. failliet gegaan. Misschien komt er nog een doorstart. Even afwachten.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... x-b-v.aspx

In de verslagen van de curator die hier beschikbaar komen kun je wel lezen wat er gaat gebeuren: doorstart of liquidatie.

Hun app om instellingen te doen werkt inderdaad niet als er geen internet verbinding is. Dus als straks die server verdwijnt kunnen we hooguit de trainer/bike alleen nog gebruiken as-is. Andere vraag is: hoe reageert de firmware in de bike/trainer als die de server niet meer kan vinden. Ik ga dat nog even testen (wifi uit).

Website is er nog, hun app kan ook de benodigde server nog vinden. Hun support website ligt er wel al uit.

Het zomer seizoen zit er aan te komen, ik was toch al haast gestopt met binnen fietsen, maar eens rustig aankijken hoe en of het verder gaat, als de trainer inderdaad 'bricked' blijkt is dan maar helaas afschrijven en een andere kopen tegen het najaar.

ceetee
Forum-lid

ceetee 09 mar 2025 22:53

.

sanger
Forum-lid

sanger 20 mar 2025 14:44

fietsslak schreef: 08 mar 2025 18:13 Heb je al contact opgenomen met de curator?
Een paar keer geprobeerd om te bellen, maar niet te pakken gekregen nog.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Plaats reactie