In Garmin Connect kun je die snelheid aanpassen als je een route maakt. Als je die GPX exporteert dan zie je in het GPX bestand een hele lijst met GPS punten, maar ook een tijd:
Voorbeeld:
<trkpt lat="51.18783473968506" lon="6.027030944824219">
<ele>22.02</ele>
<time>2025-03-21T16:35:18.886Z</time>
</trkpt>
Aan het begin van het bestand staat een begintijd, en deze tijd loopt op bij elk GPS punt. Je virtuele partner zal deze tijd gebruiken om van punt tot punt te gaan. Dus als jij in Garmin Connect een gemiddelde snelheid van 1km/u invult, dan zul je je Virtuele Partner alleen bij de start even zien, en eventueel als je van de route afwijkt (want dan reset hij om de een of andere reden).
Als je een GPX bestand exporteert vanuit bv judise.nl dan zul je deze tijd bij de GPS punten niet zien.
Voorbeeld judise GPX:
<trkpt lat="51.61279" lon="6.07592"></trkpt>
<trkpt lat="51.61242" lon="6.07664"></trkpt>
<trkpt lat="51.61227" lon="6.07706"></trkpt>
<trkpt lat="51.61225" lon="6.07728"></trkpt>
Als je er dus vanaf wil, dan zou ik de GPX in Garmin Connect laden, daar een snelheid van 1km/u instellen, en dan uploaden naar je Garmin.
virtual partner uitschakelen op edge 830
Dag Hanz, bedankt voor de reply, ik heb dit ook al gelezen en ik denk dat het klopt wat je zegt, ik gebruik echter altijd Strava om gpx'en te maken en ik heb geen zin om elke gpx eerst door een andere tool te sleuren om dat gemiddelde eruit te halen. Binnen Strava vind ik het echter niet...
-
- Forum-lid HC
Nu kan het aan mij liggen, maar op mijn 530 heb ik ook de virtual partner in beeld. Ik heb echter nog nooit moeite gehad daarmee. Hij heeft er nog nooit voor gezorgd dat ik een afslag niet goed zag.
Maar stel dat je er wel last van hebt, kan je dan niet evengoed je standaard snelheid in Garmin Connect aanpassen naar 5km/h? Ik zet nooit ergens die snelheid en die staat bij mij op 25km/h. Alle routes via verschillende programma's gaan toch via Garmin voor de routeberekening op het toestel. De standaard snelheid ingegeven via Garmin Connect (of op je toestel) neemt de virtual partner over, wanneer je een route of koers op de Garmin inlaad.
Maar stel dat je er wel last van hebt, kan je dan niet evengoed je standaard snelheid in Garmin Connect aanpassen naar 5km/h? Ik zet nooit ergens die snelheid en die staat bij mij op 25km/h. Alle routes via verschillende programma's gaan toch via Garmin voor de routeberekening op het toestel. De standaard snelheid ingegeven via Garmin Connect (of op je toestel) neemt de virtual partner over, wanneer je een route of koers op de Garmin inlaad.
Op de baan heb ik er ook nooit last van, met gravelfiets en met druk van achteruit (in groep) vind ik het lastiger. Zeker als je vooraan rijdt en je mist eens, dan is iedereen mis...scottwilko schreef: ↑22 mar 2025 09:17 Nu kan het aan mij liggen, maar op mijn 530 heb ik ook de virtual partner in beeld. Ik heb echter nog nooit moeite gehad daarmee. Hij heeft er nog nooit voor gezorgd dat ik een afslag niet goed zag.
Op mijn toestel zelf vind ik nergens een mogelijkheid om een snelheid in te geven, ook op Garmin Connect nog niet gevonden, weet jij dit staan?
Dat kan enkel voor routes gemaakt in Garmin Connect:

Als de route gemaakt is in Strava of Komoot, kan je deze niet aanpassen en dus ook de gemiddelde snelheid niet aanpassen.
Op mijn 530 vond ik het ook best lastig maar op de 1040 een stuk minder (door het grotere scherm is alles beter zichtbaar)

Als de route gemaakt is in Strava of Komoot, kan je deze niet aanpassen en dus ook de gemiddelde snelheid niet aanpassen.
Op mijn 530 vond ik het ook best lastig maar op de 1040 een stuk minder (door het grotere scherm is alles beter zichtbaar)

De virtuele partner neemt niets van de kaart af op het scherm. Een klein grijs driehoekje, meer is het niet. Wat wel een deel van de kaart haalt is het hoogte-profiel. Dit kun je eenvoudig uitschakelen en dan heb je de totale kaart op het scherm.
Ah, nu snap ik het probleem. Zelf heb ik een 1040, dus een wat groter scherm. Verder komt het bij mij om een of andere reden zelden voor dat ik dezelfde snelheid als de vp heb. Blijft jammer dat Garmin het niet mogelijk maakt om de vp uit te schakelen.