Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2025

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 23 feb 2025 20:58

daniel1975 schreef: 23 feb 2025 20:11
Ramon73 schreef: 23 feb 2025 19:50 We zijn een stel van middelbare leeftijd (50),
Kan die man een ban krijgen? :twisted: :evil:
:roll: :roll: Jij bent ook aan de beurt dit jaar :D :D
Dogma F

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 feb 2025 12:09

Iemand uit ervaring tips voor de tour op de Ventoux (ik ben in de buurt die dag)?

Vraag is even of mvrRikkert mee wil, anders was het plan met RikkertJr op de fiets een stukje naar boven te rijden, rugzakje met schoenen mee, slotje, rugzakkie met eten en dan gewoon wachten.

Als ik met de auto die kant op ga, wat is dan de beste optie? Op de Alpe d'huez stond ik ooit op camping La Piscine en ben toen gewoon 6 bochten de alp opgewandeld. Maar kan ik daar nog ergens mijn auto kwijt en een stukkie omhoogwandelen of is parkeren kansloos (of kilometers weg).

Als iemand tip and tricks heeft, kom maar op
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 feb 2025 12:47

Gorges de la Nesque, daarna eventueel vanaf Sault naar Chalet Reynard en naar beneden naar Bedoin? Dan hoef je ook geen eten voor onderweg mee te nemen. Maar er is nog veel meer, van makkelijk tot zwaarder.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 feb 2025 12:59

Jans schreef: 24 feb 2025 12:47 Gorges de la Nesque, daarna eventueel vanaf Sault naar Chalet Reynard en naar beneden naar Bedoin? Dan hoef je ook geen eten voor onderweg mee te nemen. Maar er is nog veel meer, van makkelijk tot zwaarder.
Huh, voor de dag van de tour de france zo'n eind omrijden? Ik ga zeker de Ventouz met junior een dagje opfietsen. Maar deze vraag was meer om met de auto dicht bij de Ventoux te komen om een dagje te kijken.

Ik had "tour" wellicht even uit moeten schrijven in Tour de France. Was mijn vraag wellicht duidelijker geweest.

Maar input van jou als local wordt zeker gewaardeerd....

pino
Forum-lid HC

pino 24 feb 2025 12:59

rikkert schreef: 24 feb 2025 12:09 Iemand uit ervaring tips voor de tour op de Ventoux (ik ben in de buurt die dag)?

Vraag is even of mvrRikkert mee wil, anders was het plan met RikkertJr op de fiets een stukje naar boven te rijden, rugzakje met schoenen mee, slotje, rugzakkie met eten en dan gewoon wachten.

Als ik met de auto die kant op ga, wat is dan de beste optie? Op de Alpe d'huez stond ik ooit op camping La Piscine en ben toen gewoon 6 bochten de alp opgewandeld. Maar kan ik daar nog ergens mijn auto kwijt en een stukkie omhoogwandelen of is parkeren kansloos (of kilometers weg).

Vanuit Sault zover mogelijk richting Chalet Reynard rijden en dan verder lopen. Als die weg dicht is bij Flassan parkeren en omhoog lopen.
Mogelijk geeft Googlemaps of Waze vantevoren aan of wegen afdgesloten zijn. Misschien dat Ventoux-sites inzicht geven in lokale decreten over afsluitingen (moeten aangemeld zijn).
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 feb 2025 13:04

pino schreef: 24 feb 2025 12:59
rikkert schreef: 24 feb 2025 12:09 Iemand uit ervaring tips voor de tour op de Ventoux (ik ben in de buurt die dag)?

Vanuit Sault zover mogelijk richting Chalet Reynard rijden en dan verder lopen. Als die weg dicht is bij Flassan parkeren en omhoog lopen.
Mogelijk geeft Googlemaps of Waze vantevoren aan of wegen afdgesloten zijn. Misschien dat Ventoux-sites inzicht geven in lokale decreten over afsluitingen (moeten aangemeld zijn).
goeie tips, dank!

Sandervp
Forum-lid

Sandervp 24 feb 2025 13:31

tinoh schreef: 03 feb 2025 11:54 Dit weekend geboekt. 2 weken Zwitserland, weekje Wallis en een week in Meiringen. Zal moeilijk kiezen worden uit de vele mogelijke sights en beklimmingen. Familievakantie dus geen dagvullende fietstochten, maar in ieder geval de Grimselpass, Grosse scheidegg, Nufenen plus Gotthard en Simplonpass staan op het menu. Chat gpt had nog wat meer tips waaronder de Lötschental die ook wel interessant lijkt.
Ik heb afgelopen zomer vanaf Innertkirchen de ronde Sustenpas - Furkapas en Grimselpas gefietst. Rit van 120km met 3500hm. Fantastische rit!
Grösse Scheidegg vanaf Meiringen is ook een must! Verkeersluw vanwege enkel toegang voor bewoners en de stadsbus en het enigste wat je hoort zijn de koeienbellen.
En vertrek je vroeg dan zie je prachtig de zonnestralen over de bergtoppen schijnen/ zon opkomen.
Matig enkel je snelheid bij het afdalen vanwege de koeien.

En hou je van zware beklimmingen? Pak dan vanaf Iseltwald de "Bättenalp Climb" (strava segment).
Klim van 10km, gemiddeld 11,2%. Ondanks mijn gewicht (120kg) klimmetjes waar ik van hou

Top Grösse Scheidegg richting Grindelwald
Afbeelding

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 feb 2025 13:47

rikkert schreef: 24 feb 2025 12:59
Jans schreef: 24 feb 2025 12:47 Gorges de la Nesque, daarna eventueel vanaf Sault naar Chalet Reynard en naar beneden naar Bedoin? Dan hoef je ook geen eten voor onderweg mee te nemen. Maar er is nog veel meer, van makkelijk tot zwaarder.
Huh, voor de dag van de tour de france zo'n eind omrijden? Ik ga zeker de Ventouz met junior een dagje opfietsen. Maar deze vraag was meer om met de auto dicht bij de Ventoux te komen om een dagje te kijken.

Ik had "tour" wellicht even uit moeten schrijven in Tour de France. Was mijn vraag wellicht duidelijker geweest.

Maar input van jou als local wordt zeker gewaardeerd....
Sorry, dat ik niet in de gaten had dat je het tijdens de Tour de France wilde doen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mar 2025 18:57

Zomervakantie 2025 is geboekt / gepland. Waren eigenlijk van plan niks te boeken maar toen kwamen we een hele leuke huttentocht in de Dolomieten tegen (3 dagen wandelen, niet te extreem, te doen met kinderen).

Daar moet je dan een plan omheen bouwen. Meteen besloten de kampeeruitrusting thuis te laten. Geeft ook iets meer flexibiliteit. Het plan

5 dagen Dolomieten
2 dagen Bolzano
2 dagen Trento
5 dagen Comomeer
1 week camping aan meer van Embrun met vrienden (in een ingerichte tent)

Zin in!!

galileo2
Forum-lid

galileo2 24 mar 2025 19:12

Huttentocht, welke organisatie?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 mar 2025 20:11

Hike Tribe.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2025 21:19

Mooi programma, maar wel veel verplaatsen.
Veel plezier!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie