Fiets Magazine nr. 4-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Huh, voor de dag van de tour de france zo'n eind omrijden? Ik ga zeker de Ventouz met junior een dagje opfietsen. Maar deze vraag was meer om met de auto dicht bij de Ventoux te komen om een dagje te kijken.
Vanuit Sault zover mogelijk richting Chalet Reynard rijden en dan verder lopen. Als die weg dicht is bij Flassan parkeren en omhoog lopen.rikkert schreef: ↑24 feb 2025 12:09 Iemand uit ervaring tips voor de tour op de Ventoux (ik ben in de buurt die dag)?
Vraag is even of mvrRikkert mee wil, anders was het plan met RikkertJr op de fiets een stukje naar boven te rijden, rugzakje met schoenen mee, slotje, rugzakkie met eten en dan gewoon wachten.
Als ik met de auto die kant op ga, wat is dan de beste optie? Op de Alpe d'huez stond ik ooit op camping La Piscine en ben toen gewoon 6 bochten de alp opgewandeld. Maar kan ik daar nog ergens mijn auto kwijt en een stukkie omhoogwandelen of is parkeren kansloos (of kilometers weg).
Als iemand tip and tricks heeft, kom maar op
goeie tips, dank!pino schreef: ↑24 feb 2025 12:59Vanuit Sault zover mogelijk richting Chalet Reynard rijden en dan verder lopen. Als die weg dicht is bij Flassan parkeren en omhoog lopen.rikkert schreef: ↑24 feb 2025 12:09 Iemand uit ervaring tips voor de tour op de Ventoux (ik ben in de buurt die dag)?
Vraag is even of mvrRikkert mee wil, anders was het plan met RikkertJr op de fiets een stukje naar boven te rijden, rugzakje met schoenen mee, slotje, rugzakkie met eten en dan gewoon wachten.
Als ik met de auto die kant op ga, wat is dan de beste optie? Op de Alpe d'huez stond ik ooit op camping La Piscine en ben toen gewoon 6 bochten de alp opgewandeld. Maar kan ik daar nog ergens mijn auto kwijt en een stukkie omhoogwandelen of is parkeren kansloos (of kilometers weg).
Als iemand tip and tricks heeft, kom maar op
Mogelijk geeft Googlemaps of Waze vantevoren aan of wegen afdgesloten zijn. Misschien dat Ventoux-sites inzicht geven in lokale decreten over afsluitingen (moeten aangemeld zijn).
Ik heb afgelopen zomer vanaf Innertkirchen de ronde Sustenpas - Furkapas en Grimselpas gefietst. Rit van 120km met 3500hm. Fantastische rit!tinoh schreef: ↑03 feb 2025 11:54 Dit weekend geboekt. 2 weken Zwitserland, weekje Wallis en een week in Meiringen. Zal moeilijk kiezen worden uit de vele mogelijke sights en beklimmingen. Familievakantie dus geen dagvullende fietstochten, maar in ieder geval de Grimselpass, Grosse scheidegg, Nufenen plus Gotthard en Simplonpass staan op het menu. Chat gpt had nog wat meer tips waaronder de Lötschental die ook wel interessant lijkt.
Sorry, dat ik niet in de gaten had dat je het tijdens de Tour de France wilde doen.rikkert schreef: ↑24 feb 2025 12:59Huh, voor de dag van de tour de france zo'n eind omrijden? Ik ga zeker de Ventouz met junior een dagje opfietsen. Maar deze vraag was meer om met de auto dicht bij de Ventoux te komen om een dagje te kijken.
Ik had "tour" wellicht even uit moeten schrijven in Tour de France. Was mijn vraag wellicht duidelijker geweest.
Maar input van jou als local wordt zeker gewaardeerd....