Klopt maar als je niet kampeert is dat niet echt een probleem vind ik. Sowieso houden wij wel van meerdere standplaatsen.
Qua reistijd stelt het ook weinig voor. Bolzano > Trento is maar 45 minuten. Trento > Como is 3 uurtjes. En Como > Embrun 4.
Zomervakantie 2025
Leuke tocht @Frank : nog een beetje trailrunnen of enkel wandelen ? Verplaatsen valt toch wel mee - zeker als je een huur accommodatie hebt.
Voor ons valt de zomervakantie voor 2 juli of na half augustus. Ik ga wel in juni met de bazin de Marmotton doen, dus dan zitten we 10 dagen in Le Bourg D’ oisans .
Voor ons valt de zomervakantie voor 2 juli of na half augustus. Ik ga wel in juni met de bazin de Marmotton doen, dus dan zitten we 10 dagen in Le Bourg D’ oisans .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Qua sporten hoop ik vooral veel te fietsen. Misschien af en toe een loopje. De huttentocht is met de kinderen, dus dat is enkel wandelen. Ik vermoed dat die twee pubers daarna hun portie wandelen wel gehad hebben 
Bij het Comomeer ben ik 1x eerder geweest. Toen heb ik o.a. de Ghisallo en de Muro di Sormano gereden. Die laatste voel ik nog steeds
Wel een erg mooi parcours overigens.

Bij het Comomeer ben ik 1x eerder geweest. Toen heb ik o.a. de Ghisallo en de Muro di Sormano gereden. Die laatste voel ik nog steeds

@havana, zowiezo heb je wel echt super fiets locaties gepland... Ook in het hoogseizoen is het daar niet te druk om lekker te fietsen (comomeer geen ervaring mee in hoogseizoen).
3 dagen achtereen wandelen met pubers, sterkte!
Verplaatsingen tijdens vakanties heeft ook het voordeel dat je meer ziet/beleefd en daardoor nog meer 'werk en thuis' los laat.
on topic; kampeervakantie augustus
8 dagen lago orta
8 dagen finale ligure
In beide regios nog niet eerder gekampeerd/gefietst.
Als er tips zijn laat maar weten. (bij Lago d'Orta de Mottarone en Passo della Colma genoteerd)
3 dagen achtereen wandelen met pubers, sterkte!
Verplaatsingen tijdens vakanties heeft ook het voordeel dat je meer ziet/beleefd en daardoor nog meer 'werk en thuis' los laat.
on topic; kampeervakantie augustus
8 dagen lago orta
8 dagen finale ligure
In beide regios nog niet eerder gekampeerd/gefietst.
Als er tips zijn laat maar weten. (bij Lago d'Orta de Mottarone en Passo della Colma genoteerd)
Nice! Scheelt weer. Hoop dan de nieuwe ultimate daar omhoog te kunnen drukken!buzz schreef: ↑20 feb 2025 18:47 Volgens ViaMichelin zou de afstand van Caldonazzo ~► Prato allo Stelvio circa 150 km lang zijn en in 2 uurtjes te doen.
Top! steeds meer zin in!Johansson schreef: ↑21 feb 2025 06:57Zonder verkeer ben je in 2 uur wel daar. Met druk vakantieverkeer natuurlijk wat meer, je weet het nooit in de zomer op de A22.
Mocht je nog een aantal GPX routes nodig hebben in de omgeving van Caldonazzo, kijk dan eens op https://gpscyclingtracks.net/routes-all ... ace-italie
Daar staan er genoeg die ik zelf gefietst heb![]()
![]()
Ga ik me tzt eens goed in verdiepen dank!fiedoo schreef: ↑22 feb 2025 10:38
De reisweg naar Prato is overwegend vlak maar het probleem is vooral de dorpen tussen Merano en Prato. Als er verkeer is verlies je daar wel wat tijd.
Maar als je bvb in Schlanders met de fiets vertrekt, op een kleine 20 kms van Prato, kun je al wat opwarmen langsheen het Adigefietspad ( https://www.kaernten-radreisen.at/nl/Adige-fietspad/ ) en bespaar je ook op je af te leggen autokms.
Het stijgt licht op weg naar de stelvio maar bij het terugkeren kun je dan ook een kleine 50 kms dalend fietsen.
Ik wil je stelvio voorpret niet bederven maar ik denk niet dat je in het hoogseizoen binnen 3 uur dat stuk gaat rijden. Ik heb meermaals rondom caldonazzo gezeten en vorig jaar nog tussen merano-prato gekampeerd. Die wegen zijn gewoon erg druk (veel campers, caravans, stoplichten, zebrapaden, bochten enz)
tips voor caldonazzo;
kaiserjagerstrasse
monte bondone
passo manghen
We gaan het zien. Ga er een dagje voor uittrekken. Maar zo dichtbij en dan niet doen is ook geen optie.
Bedankt voor de genoemde klimmen. Ga er in duiken!
Bedankt voor de genoemde klimmen. Ga er in duiken!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ter info: ik heb de routes overgeplaatst naar Komoot en een aantal routes toegevoegd in Trentino.haka78 schreef: ↑25 mar 2025 13:11Top! steeds meer zin in!Johansson schreef: ↑21 feb 2025 06:57Zonder verkeer ben je in 2 uur wel daar. Met druk vakantieverkeer natuurlijk wat meer, je weet het nooit in de zomer op de A22.
Mocht je nog een aantal GPX routes nodig hebben in de omgeving van Caldonazzo, kijk dan eens op https://gpscyclingtracks.net/routes-all ... ace-italie
Daar staan er genoeg die ik zelf gefietst heb![]()
![]()
Reden hiervoor is dat de routes overzichtelijker zijn op de kaart en gemakkelijk kunnen worden aangepast.
De link: https://www.komoot.com/it-it/collection ... n-trentino