Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 24 mar 2025 08:59

DDX schreef: 23 mar 2025 20:33 Vandaag een leuke, reed in de buurt van Den Oever, hier : https://maps.app.goo.gl/cqF6QKTrJ2zhum8R8
Opeens auto toeteren achter me en ja ik reed daar op de weg en niet fietspad.
Naar mijn mening onzinnig fietspad voor 2km oid, stuk ervoor en erna moet je gewoon weer weg delen met auto's en ligt ook nog best wat troep op.
Dus stak m'n hand op want moet je nou, had toch beter eerst even kunnen omkijken :lol:
Opeens luidspreker, op het fietspad fietsen. Ehm ok dan doe ik dat maar en daarna ; 'daar zijn de fietspaden voor'
Heb maar duimpje opgestoken en gelukkig reed de poitie auto verder.
Geen opmerking gehad over m'n garmin radar die knipperde 8-)
Als het overdag is (ik neem dat je overdag reed), mag je garmin toch gewoon knipperen (ik heb hem altijd op knipperen staan)...rijdter nu al een paar jaar mee maar nooit commentaar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DDX
Forum-lid HC

DDX 24 mar 2025 10:05

Officieel mag knipperen niet, vorig jaar keertje opmerking gehad van politieagent. (kwam naast me rijden op n weg met gescheiden fietspad en sprak me hierop aan)

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 24 mar 2025 10:36

Theo V schreef: 23 mar 2025 18:08 Hoe krijg je dat voor mekaar?
Zat op kleinste verzet op een steil stukje. Uit automatisme nog geprobeerd kleiner te schakelen en meteen een geknars en gekraak. Nog nooit meegemaakt.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

hopjes
Forum-lid

hopjes 24 mar 2025 10:40

Gisteren wat rondjes gefietst rondom een drukke posbank. Het viel me op dat er een aardige delegatie natuurmonumenten-medewerkers mtb-ers en gravelaars aanhield nabij de watertoren. Ik denk een vignet-controle. Ik was zelf op de racer dus geen direct ervaring.

senior
Forum-lid

senior 24 mar 2025 13:21

koeroeur schreef: 24 mar 2025 10:36
Theo V schreef: 23 mar 2025 18:08 Hoe krijg je dat voor mekaar?
Zat op kleinste verzet op een steil stukje. Uit automatisme nog geprobeerd kleiner te schakelen en meteen een geknars en gekraak. Nog nooit meegemaakt.
Met kracht op de ketting? Ja, dan snap ik hem wel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2025 13:38

hopjes schreef: 24 mar 2025 10:40 Gisteren wat rondjes gefietst rondom een drukke posbank. Het viel me op dat er een aardige delegatie natuurmonumenten-medewerkers mtb-ers en gravelaars aanhield nabij de watertoren. Ik denk een vignet-controle. Ik was zelf op de racer dus geen direct ervaring.
Terecht, maar ze moeten wel beter communiceren dat het voor gravellers ook verplicht is. Want als je niet beter weet lijkt het alsof je op een gravelroute fietst en niet op de bekende mtb route.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 mar 2025 18:50

daniel1975 schreef: 24 mar 2025 13:38
hopjes schreef: 24 mar 2025 10:40 Gisteren wat rondjes gefietst rondom een drukke posbank. Het viel me op dat er een aardige delegatie natuurmonumenten-medewerkers mtb-ers en gravelaars aanhield nabij de watertoren. Ik denk een vignet-controle. Ik was zelf op de racer dus geen direct ervaring.
Terecht, maar ze moeten wel beter communiceren dat het voor gravellers ook verplicht is. Want als je niet beter weet lijkt het alsof je op een gravelroute fietst en niet op de bekende mtb route.
Vorig jaar reed ik ook de gravelronde en ook diverse "bejaarden" op hun e-bike. 10 tegen 1 dat die ook geen vignet hebben...............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Justrace
Forum-lid

Justrace 26 mar 2025 10:03

Zo even wat frustratie kwijt. Vanmorgen een woon werk ritje gedaan van 40km waarbij het nodige fout ging. Na al sinds de aanschaf van mn fiets met vermogensmeter gezeik te hebben gehad met dat ding, ging nu ook m'n nieuwe hartslagmeter moeilijk doen. Tijdens de zoveelste kutten met sensoren stop van afgelopen tijd, glijdt mijn fiets een stukje onder mijn kont vandaan zo een diepe gleuf in met het voorwiel. Gevolg: mooie velg zwaar beschadigd en remschijf licht beschadigd. Sensor deed het weer dus maar weer 'vrolijk' verder. Ander probleem dat eerder al en sinds een zware rit zondag steeds meer speelde was kniepijn. Iets waar ik voor de bikefit vier weken geleden nooit last van had. In overleg met de bikefitter gisteravond wat hele kleine aanpassingen gedaan en even voelde het wel goed, maar na 30 minuten steeds meer pijn en de laatste 15 km kon ik amper nog kracht zetten met rechts dus de toertocht van 150 km zondag zie ik niet meer gebeuren.
Goed ziek hiervan en de lol is er wel even vanaf hier. :cry:
Afbeelding

Hoop dat het jullie beter vergaat mocht je nog gaan fietsen. :)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 26 mar 2025 10:11

Ik zou zeggen: verkopen die zooi en gaan dammen of schaken.. :lol:

Maar effe serieus: gewoon kudt natuurlijk- problemen met sensoren kan gebeuren ( zelf nooit last gehad ). En een schuiver is ook nooit leuk. Die heb ik wel eens gehad, maar dat hebben meer mensen hier gehad.

Bij mij kostte het toen een nieuwe Campagnolo Record achterderailleur.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Justrace
Forum-lid

Justrace 26 mar 2025 10:27

Haha ja misschien een veiliger hobby, of weer meer gaan mountainbiken, die fiets zit toch al onder de krassen. Maar goed, het is maar materiaal en er zijn mensen op de wereld die veel meer reden tot klagen hebben dus even relativeren kan geen kwaad, blijft soms alleen even lastig.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 26 mar 2025 10:43

Zat je voor de bikefit wel zonder pijntjes op je fiets? Misschien weer terug naar de oude set-up? Klote van je wiel, maar vooral sterkte met je knie.

Justrace
Forum-lid

Justrace 26 mar 2025 16:09

Helaas wel ja. Ging erheen voor een lichte armpijn die ik kreeg op m'n nieuwe fiets en kreeg er kniepijn voor in de plaats. Bovenlijf zit nu goed, knieën zijn wat minder enthousiast. Kan gewoon gratis een refit doen gelukkig maar heb misschien ook wat te lang doorgefietst waardoor de kniepijn nu voelt als iets wat niet één twee drie weg is. Weer wat geleerd...

Plaats reactie