Wielerseizoen 2025
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5638
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het is een leuke kermiskoers, maar niet geschikt voor 20 sprinttreinen. Ze hebben t zelf in de markt gezet als sprinterkoers en er staan gewoon te veel goede sprinters aan de start. En dan wordt het ook gegarandeerd een gevaarlijke sprint.
Trouwens de renners navigeren diezelfde finale nota bene 3x veilig en 1x als doorgesnoven junkies. Dus ik vind eigenlijk dat het niet per se aan het parcours ligt, maar aan het idee dat deze koers een sprint moet worden.
Een raar idee misschien, maar eigenlijk wil je het aantal ploegen dat per se voor de sprint gaat beperken.
Stel je geeft vijf ploegen de opdracht om er een sprint van de maken alleen prijzengeld als dat hun ook lukt.
Je geeft de andere 15 ploegen de opdracht om met een kleine groep te finishen. En alleen prijzengeld als dat lukt.
Eindigt deze koers dan in een sprint?
Dat is een beetje japanse Keirin idee
Trouwens de renners navigeren diezelfde finale nota bene 3x veilig en 1x als doorgesnoven junkies. Dus ik vind eigenlijk dat het niet per se aan het parcours ligt, maar aan het idee dat deze koers een sprint moet worden.
Een raar idee misschien, maar eigenlijk wil je het aantal ploegen dat per se voor de sprint gaat beperken.
Stel je geeft vijf ploegen de opdracht om er een sprint van de maken alleen prijzengeld als dat hun ook lukt.
Je geeft de andere 15 ploegen de opdracht om met een kleine groep te finishen. En alleen prijzengeld als dat lukt.
Eindigt deze koers dan in een sprint?
Dat is een beetje japanse Keirin idee
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5638
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
IPV prijzengeld kan je ook lezen driedubbele UCI punten als dat ploegen beter zou motiveren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
- Locatie: Oilsjt (Aalst)/Rendeux
Deze finale is met zoveel (sprint)ploegen niet veilig.
De wedstrijd was (veel) vroeger een leuke driedaagse met een tijdritje in Herzele, een aankomst in Zottegem en eentje in De Panne. Een voorbereidingswedstrijd waar de belangen niet zo hoog waren. Nu is dit plots het zgn. 'WK voor sprinters' geworden. Met die smalle stukken is het gewoon vragen om ongelukken.
De beweging van Milan was ook dik over het lijntje, declassering had betere straf geweest dan gele kaart.
De wedstrijd was (veel) vroeger een leuke driedaagse met een tijdritje in Herzele, een aankomst in Zottegem en eentje in De Panne. Een voorbereidingswedstrijd waar de belangen niet zo hoog waren. Nu is dit plots het zgn. 'WK voor sprinters' geworden. Met die smalle stukken is het gewoon vragen om ongelukken.
De beweging van Milan was ook dik over het lijntje, declassering had betere straf geweest dan gele kaart.
-
- Forum-lid
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 feb 2024 15:29
Het is toch een beetje een willekeur dat straffen, bij de dames wijk je van de lijn, gele kaart en declasering bij de mannen een flinke kopstoot en alleen geel.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16682
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Pogacar is een zegen voor het computergestuurde wielrennen.
Die gast doet wat hij graag doet.
In een interview zei Baldato nog dat het moeilijkste was om "de bazen" te overtuigen.
Die gast doet wat hij graag doet.
In een interview zei Baldato nog dat het moeilijkste was om "de bazen" te overtuigen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Als Pogacar en Parijs-Roubaix meedoet, wordt het voor Wout van Aert nog verdomd lastig om tweede te worden...
Met de Ronde van Vlaanderen zouden ze zomaar voor de 2de maal, de
meest begeerde der Vlaamse voorjaarskoersen ook kunnen binnenhalen
met hun kopman......
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14274
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Klopt, hier kan je het parcours moeilijk de schuld van geven. En dat is al vaak mijn punt geweest er moet anders met de sprints en finishes om worden gegaan of dat nou is met 5 ploegen of bv 10km voor het eind de tijd stopzetten en dan sprinten die wil sprinten en dan bv max 3 per ploeg oid.thestudent schreef: ↑26 mar 2025 17:32 Het is een leuke kermiskoers, maar niet geschikt voor 20 sprinttreinen. Ze hebben t zelf in de markt gezet als sprinterkoers en er staan gewoon te veel goede sprinters aan de start. En dan wordt het ook gegarandeerd een gevaarlijke sprint.
Trouwens de renners navigeren diezelfde finale nota bene 3x veilig en 1x als doorgesnoven junkies. Dus ik vind eigenlijk dat het niet per se aan het parcours ligt, maar aan het idee dat deze koers een sprint moet worden.
Dat er geen zwaargewonden of dode vallen is nog best bijzonder en dan gebeurt dat straks en dan weer grote verbazing. Bij die trechter had echt heel naar af kunnen lopen met dat paaltje en die kerbstones
Maar juist bij deze wedstrijd en de Scheldeprijs draait het om die sprint. Dan moet je hem niet organiseren, er een paar heuvels inleggen of een finale tekenen waar je met een hoop sprintersploegen doorheen kunt.
Als je dan toch het WK voor sprinters wil zijn, nodig dan de 5 besten op de UCI ranking en één wildcard uit met een ploeg van 6 of 7 man. Groter hoeft het peloton niet te zijn voor zo'n wedstrijd.
Als je dan toch het WK voor sprinters wil zijn, nodig dan de 5 besten op de UCI ranking en één wildcard uit met een ploeg van 6 of 7 man. Groter hoeft het peloton niet te zijn voor zo'n wedstrijd.
Campagnolo Ultra Dork